Středa 28. října 2020, Den vzniku samostatného československého státu
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 28. října 2020 Státní svátek.

Diskuse k článku

Obchodní dům ve Zlíně otevřel první část, vypadá zase jako za Bati

Obchodní dům ve Zlíně, který vznikl za baťovské éry, má za sebou rozsáhlou rekonstrukci. Zatím jsou přístupná první dvě patra s obchody a kavárnami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S85t98a54n18i75s21l36a18v 68P27i29š58t56ě69k 1546848639895

Konecne se do toho nekdo pustil. Z venku me to nejak nenadchlo, ale porad o 100% lepsi nez to bylo. Uvnitr to nevypada spatne.R^

0/0
14.11.2018 11:20
Foto

J24o32h71n 64N51e19m80e38c29e43k 8523838516795

Víte - přátelé a účastníci této diskuse - jsem "Baťovec" a moje rodina byla velmi úzce spjata přes mého pradědečka jak s Tomášem Baťou, tak s Janem A. Baťou, se kterými byl prakticky v denním kontaktu - pradědeček byl předseda pro-Baťovských odborů, starostou (ředitelem) zlínské pobočky Nemocenské pojišťovny (jistě si v té souvislosti vzpomenete na Vlastu Buriána a jeho "problém s Nemocenskou pojišťovnou, která mu dala zuby namísto lázní :-)), člen představenstva Baťova podpůrného fondu a člen správní rady, která vystavěla Fryštáckou přehradu. Urážejí mě "vydřidušské" praktiky majitele objektu spol. PRIOR Zlín, s.r.o., který cenové relace všech provozovatelů/nájemníků nastavil zcela mimo chápání "baťovské filosofie", kde se oba - Tomáš i Jan Antonín - snažili vše v našem městě přiblížit "běžnému občanovi" a umožnit mu bezproblémové a především cenově přijatelné nakupování v jejich Obchodním domě. Maloobchodní ceny zde v současnosti nastavené pro "zlínské občany" jsou na úrovni cen pražských, vyznačujících se podstatně vyšší kupní sílou a to je smutné. Baťovský Genius loci společnost PRIOR Zlín s.r.o. svou sobeckou a mamonářskou cenovou politikou potlačila a ducha našeho dřívějšího zlínského chlebodárce takto zabila. Na více pozitivní nótě - rekonstrukce Obchodního domu je naprosto skvostná a přenádherná a podle starých fotografiím z pradědečkova archivu je - až na zadní zvětšenou přístavbu - Obchodní dům zpět ve své slávě a kráse ze 30-tých let 20. století. Naopak za tento počin patří spol. PRIOR Zlín, s.r.o. velký dík. Mgr. John Němeček [>-]:-)

+8/0
10.11.2018 17:53
Foto

V38l52a21s30t11a 41H97l39i40s73n84i11k10o86v10s33k80á 9259933320

Máte pravdu, na snímcích z Baťovy éry je na sklech reklama na levný nákup. Já si myslím, že drahé obchody tam dlouho nevydrží. Lidé tam opět přestanou chodit.

+2/0
11.11.2018 10:25
Foto

J91a78n30a 56Č44e37r47v91e92ň65a84n75o48v30á 8146586344

Je to krásný, čistý dům. Povedlo se to. Za názvy obchodů v jednom duchu R^

+11/0
10.11.2018 16:39
Foto

J83o31s90e24f 82M57i86k63e51l 2328800146482

Jenom nevím, jak to budou každého půl roku obměňovat - podle toho, jak budou ty obchody krachovat. :-)

+1/0
13.11.2018 11:40
Foto

J27a57n 60A59d11l18e94r 2756921636496

" Pod přístavbou se navíc dělala dvě nová podzemní patra " - patro je něco nad přízemím, v podzemí můžeme mít (po baťovsku) etáž, resp. podlaží.

Mimochodem, prvním mrakodrapem ve Zlíně byla ve třicátých letech nazývána budova centrálních skladů z r. 1930 (č. 43), která vzala za své při bombardování. Stejně jako v případě obchodního domu šlo o desetietážovku.

+1/−1
10.11.2018 15:02
Foto

J15a72n 55A97d45l79e95r 2376741496586

Centrální sklady obsahovaly po svém dokončení celkem tři desetietážové objekty, dle dnešního číslování 32, 33 a 43. Nezachoval se ani jeden.

0/0
10.11.2018 15:06
Foto

J33a78n 49A43d90l65e15r 2226551426536

Vznikaly samozřejmě postupně, v letech 1930 až 1934.

0/0
10.11.2018 15:08
Foto

F74r17a33n25t47i21š18e82k 40B29ě81l85o50v36s58k50ý 6832545930154

Škoda toho nesmyslneho parkoviště před priorem. Devastuje to jinak nádherný výhled na Zlín a jižní svahy. Připadám si jak aaa uto bazaru.

+6/−8
10.11.2018 13:17
Foto

F63r88a93n78t21i25š19e52k 89B62ě46l30o95v39s65k31ý 6822975680874

Koukám na reakce a Zlinaci asi korzo mezi auty miluji. Tak se omlouvám. Já nic takového v NYC, Washington DC, Monte Carlo, Vídni nebo Barcelone v centru města neviděl. Ještě se má od nás svět to učit.

+6/−3
10.11.2018 17:10
Foto

J54o44h29n 76N47e37m22e84c49e81k 8593288506785

....já to viděl v Bangkoku a je to skvělé LOL ;-DR^

0/0
10.11.2018 18:45
Foto

T63o80m38a22s 10N37o68v27a29c92e98k 7841562846152

Tak až bude v našich městech tolik parkovacích domů a garáží, jako třeba v té Vídni, pak nemusíme mít parkoviště před budovami. Mimochodem, Vídeň má ulice obestavěné auty více v centru na ulicích po krajích vozovky více než Zlín nebo jiná naše města. Takže ono to vyjde nastejno.

+1/0
10.11.2018 19:45
Foto

F75r52a24n66t48i70š43e22k 56B50ě98l40o68v70s39k44ý 6952515410574

Mluvíme oba o jednom. Ta auta měla být pod zemí jako v Kuc. S auty podél cesty asi nemá nikdo problém. Zkuste udělat parkoviště v Luhačovicích místo fontány. Já myslím že tam nebudete jezdit strávit nedělní odpoledne. Přečtěte si od Jana Gehla knihu Města pro lidi. Ve zlíne je vse naopak. Ale už 30 let se přemýšlí jak dostat lidi do města..

+5/−2
10.11.2018 20:35
Foto

T37o19m82á69š 10J69u35l50í30č90e90k 9521171182963

Naprostý souhlas! Když už to pakroviště upravovali, tak mohli přidat alespoň nějakou strukturu (řadu stromů pro odstínění a kontrast)... Chápu potřebu pakrování a chápu i to, že postavit podzemní parkoviště je nákladné, nicméně když už není jiného zbytí, mohlo se alespoň současné řešení dotáhnout i za cenu pár ztracených parkovacích ploch...!

+2/0
12.11.2018 9:49

ANALÝZA: Proč Čína v boji s covidem uspěla a Západ se zmítá v chaosu

Premium Zatímco Západ se potýká s druhou vlnou koronaviru, východoasijské země dokázaly virus porazit. Proč tomu tak je? Nejde...

Jsme rozvedení. Ještě nevím, zda se vrátím k dívčímu jménu, říká Koukalová

Premium Nepochopení, odsouzení. Konec vrcholové sportovní kariéry. Hledání práce. A ještě rozvod. Gabriela Koukalová (30) má za...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....