„Vzhledem k vysoké vytíženosti komunikace I/55 očekáváme dopravní komplikace. Řidičům předem děkujeme za trpělivost,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Lucie Trubelíková.
Uzavřený bude pouze nájezd ve směru z Uherského Hradiště a objízdná trasa povede po silnici I/55 na okružní křižovatku. Nájezd na dálnici D55 bude možný z Napajedel.
Nový ocelový most, jehož nosná konstrukce bude společná pro oba směry budoucí dálnice, má být hotový v roce 2025. Jedná se o úsek dlouhý zhruba půl kilometru. „Součástí stavby je také protihluková stěna, která ochrání obytnou zástavbu Napajedel před hlukem z dálnice,“ dodala Trubelíková.
Stavební práce vyjdou na 674 milionu korun bez DPH.
Stavba úseku D55 mezi Napajedly a Babicemi je rozdělena do tří etap. „První, která řeší napojení dálnice D55 na silnici I/55, již budujeme v rámci akce D55 Babice – Staré Město. Stavba mostu přes řeku Moravu je druhou etapou,“ zmínila mluvčí.
Po dokončení mostu se bude pokračovat stavbou 7,5 kilometru dlouhého dálničního úseku, který propojí most přes Moravu s aktuálně vznikající dálnicí u Babic. Tento úsek by se měl začít stavět v roce 2025 a bude hotový dva roky poté.
Od roku 2020 se staví téměř 8,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D55 mezi Babicemi a Starým Městem. Na dalším úseku – ze Starého Města do Moravského Písku, dlouhém 8,8 kilometru pracují stavbaři od předloňska. S jejich otevřením počítá ŘSD v příštím roce, stejně jako v případě čtyřkilometrového úseku dálnice D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem, který roste od loňského roku.
Letos začala stavba více než 7,5 kilometru dlouhého úseku dálnice D55 z Olomouce do Kokor, zprovozněný má být v roce 2025. Po kompletní dostavbě propojí dálnice D55 v budoucnu střední, jihovýchodní a jižní Moravu. Dlouhá bude přes sto kilometrů, u Břeclavi se napojí na dálnici D2.