Tím, že ho silničáři loni odstranili a místo něho postavili nový, už žádný most v podobně špatném stavu v regionu není.
„Současně jsme opravili navazující úsek silnice před a za mostem dlouhý 65 metrů. Součástí stavby byla úprava koryta vodního toku,“ upřesnil mluvčí Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Vojtěch Cekota.
Když si krajští silničáři prověřovali, v jakém stavu jsou mosty na silnicích druhé a třetí třídy, dostali na stupnici od 1 do 7 průměrnou výslednou známku 3,43. To je těsně nejlepší výsledek za poslední tři roky, loni to bylo 3,45, předloni 3,47. V roce 2020 to bylo 3,39.
„V uplynulém roce jsme do přestaveb, rekonstrukcí a stavební údržby mostů na krajské silniční síti opět vložili nemalé prostředky. Dohromady šlo o částku 160 milionů korun. Dlouhodobě se nám tak daří udržovat mosty v přijatelném stavu, jízda přes ně je v každém případě bezpečná,“ prohlásil šéf ŘSZK Bronislav Malý.
„Technický stav mostů v pravidelných intervalech kontrolují autorizovaní mostaři. Odstraněním původního a výstavbou nového mostu ve Vrběticích jsme se také zbavili jediného mostu, který byl před rokem hodnocen jako havarijní,“ připomněl.
Ze 729 mostů je nyní v bezvadném stavu (známka 1) 82 mostů, což je nejméně za posledních několik let. Dvojku dostalo 138 a trojku 135 mostů. Současně je ale v nevyhovujícím stavu 61 mostů, přičemž v roce 2017 jich byla jenom polovina.
Peníze z odškodnění za Vrbětice zaplatí opravu mostu blízko místa explozí |
„Máme pořád hodně mostů ve velmi špatném stavu, z toho je čtyřicet na Valašsku. Musíme se na to soustředit,“ poznamenal Malý.
V letošním roce proto chtějí silničáři opravit mosty hlavně v této části kraje, konkrétně v Zašové, v Zubří, v Novém Hrozenkově a vsetínské části Jasénka. Dokončí také nadjezd mezi Valašskými Příkazy a Študlovem, kde začali pracovat už loni. Jeden most postaví také při opravě průtahu Pohořelicemi na Zlínsku.