Není na nich výrazný přechod z jedné na druhou ani dilatační mezery. Důvodem změny bylo značné opotřebení železničního svršku a dřevěných pražců. To způsobovalo potíže především v zatáčkách.
„Nově jsme zřídili bezstykovou kolej s pružným upevněním oproti původní stykované koleji. Výrazně se tak snižuje hluk a vibrace při průjezdu vlaků,“ zmínil ředitel ostravského oblastního ředitelství Správy železnic (SŽ) Jiří Macho.
Největší úlevu cítí lidé žijící v Zahradní čtvrti. V rámci prací došlo i na opravu čtyř železničních přejezdů a výměnu dřevěných pražců za betonové.
„Obyvatelé vnímali zvýšený hluk z kolejí. I když si rekonstrukce trati vyžádala jistá omezení v dopravě, mělo to smysl. Při průjezdu vlaku se výrazně snížily vibrace, což mohu potvrdit, protože bydlím kousek od kolejí,“ poznamenal starosta Luhačovic Marian Ležák.
„Železnice je pro naše lázeňské město důležitou součástí dopravy a je nutné ji rozvíjet, na druhou stranu musíme myslet na obyvatele, kteří mnohdy zvýšenou dopravou trpí. Rekonstrukce jim částečně pomohla ke klidnějšímu bydlení,“ doplnil.
Bezstyková kolej přispěla také ke komfortnějšímu cestování lidí ve vlacích na této trati.
Na železnici nadáváme. Ale máme ji rádi, říká spisovatel Rudiš |
Je i šetrnější k vlakovým soupravám, které po ní jezdí. Na rychlostních koridorech už se pokládá standardně, SŽ ji používá také při modernizování starších tratí.
„V následujících letech je plánována souvislejší oprava úseku Kunovice–Hradčovice, kde je bezstyková kolej již zřízena. Nicméně stav kolejového roštu bude opravu pro udržení stávající kvality trati vyžadovat,“ dodal mluvčí SŽ Jan Nevola.
8. srpna 2021 |