Zkušební pilot firmy Stanislav Sklenář.
Autor: Zdeněk Němec, MAFRA
Letoun L-410 označovaný jako Matylda, který se v roce 1969 jako první vznesl do oblak, se po 50 letech dočkal renovace.
Autor: Zdeněk Němec, MAFRA
Letoun L-410 označovaný jako Matylda, který se v roce 1969 jako první vznesl do oblak, se po 50 letech dočkal renovace.
Autor: Zdeněk Němec, MAFRA
Stanislav Sklenář v kabině letounu L-410 na snímku z roku 2007.
Autor: MAFRA
Přístrojová deska letadla před 50 lety.
Autor: archiv Leteckého muzea v Kunovicích
A supermoderní přístrojová deska nejnovější řady L-410 NG.
Autor: Zdeněk Němec, MAFRA
Letoun L-410 označovaný jako Matylda, který se v roce 1969 jako první vznesl do oblak
Autor: archiv Leteckého muzea v Kunovicích
Letoun L-410 označovaný jako Matylda, který se v roce 1969 jako první vznesl do oblak
Autor: archiv Leteckého muzea v Kunovicích
Letoun L-410 označovaný jako Matylda, který se v roce 1969 jako první vznesl do oblak
Autor: archiv Leteckého muzea v Kunovicích
Letoun L-410 označovaný jako Matylda, který se v roce 1969 jako první vznesl do oblak
Autor: archiv Leteckého muzea v Kunovicích
Letoun L-410 označovaný jako Matylda, který se v roce 1969 jako první vznesl do oblak
Autor: archiv Leteckého muzea v Kunovicích
Letoun L-410 NG je nejnovější verzí úspěšného stroje.
Autor: Zdeněk Němec
Letoun L-410 NG je nejnovější verzí úspěšného stroje.
Autor: Zdeněk Němec, MAFRA
Letoun L-410 NG je nejnovější verzí úspěšného stroje.
Autor: Zdeněk Němec, MAFRA
Letoun L-410 NG je nejnovější verzí úspěšného stroje.
Autor: Zdeněk Němec, MAFRA
Letoun L-410 NG je nejnovější verzí úspěšného stroje.
Autor: Zdeněk Němec, MAFRA
Generální ředitelka Aircraft Industries Ilona Plšková.
Autor: Zdeněk Němec, MAFRA
Turbolet v ruských barvách
Autor: Aleksander Markin, CC BY-SA 2.0
Prototyp XL-410, OK-60, motorová zkouška
Autor: sbírka Václava Šorela
L-410 Turbolet
Autor: Piergiuliano Chesi, CC BY 3.0
L-410 Turbolet
Autor: Archiv Českých aerolinií
Pryžové pásy za pilotní kabinou Turboletu chrání potah letadla před případnými zmrazky odletujícími od vrtule.
Autor: Petr Popelář, vlastní foto + archiv
Legendární československé dopravní letouny L-410A Turbolet z LETu Kunovice používaly ČSA od počátku roku 1976, kdy převzaly od Slovairu malou leteckou dopravu (neplést s aerotaxi). Stávající Čtyřistadesítky Slovairu i jejich posádky byly 1. ledna převedeny k ČSA. V roce 1986 byl jejich provoz u ČSA ukončen a byly nabídnuty k odprodeji Po dvou kusech například zakoupila letecká oddělení Škody Plzeň a Vítkovických železáren.
Autor: Petr Popelář, vlastní foto + archiv
L-410 Turbolet
Autor: sbírka Václava Šorela
Fotogrammetrický L-410AF
Autor: Aircraft Industries
Turbolet společnosti Air Vítkovice (společnost neměla dlouhý život)
Autor: G B_NZ, CC BY-SA 2.0
Turbolet v barvách Škoda Air. Plzeňská Škodovka provozovala v letech 1979 až 1996 leteckou dopravu (nejprve pouze pro vlastní potřebu, po listopadu 1989 i komerčně).
Autor: Rob Hodgkins, CC BY-SA 2.0
Turbolet v barvách Praga Aviation
Autor: Karelj, CC BY-SA 3.0
L-410MA
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
L-410UVP
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
L-410FG
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
L-410UVP
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
L-410UVP
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
Turbolet estonské pobřežní stráže
Autor: Anna Zvereva, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E20 bangladéšského letectva
Autor: Shadman al Samee, CC BY-SA 4.0
L-410UVP lotyšského letectva
Autor: Upelon, CC BY-SA 4.0
L-410UVP-E slovinského letectvva
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Výsadkové provedení čtyřistadesítky ruského (původně sovětského) letectva
Autor: Igor Dvurekov, CC BY-SA 3.0
Turbolet ve speciální výsadkové verzi
Autor: Aleksander Markin, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E20
Autor: Kirill Naumenko - Moscow City Spotters, CC BY-SA 3.0
L-410UVP-E20 dánské společnosti Benair na letišti Samburgh na Shetlandských ostrovech
Autor: Ronnie Robertson, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E, společnost Transaviabaltika (Litva)
Autor: Anna Zvereva, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E20, společnost Polar Airlines (Rusko)
Autor: Aircraft Industries
L-410UVP-E3, společnost Aerograd (Rusko)
Autor: Aleksander Markin, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E3, společnost Aerograd (Rusko)
Autor: Dmitry Terekhov, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E20 při zkušebním letu nad kunovickým letištěm, stroj v barvách společnosti Goma Air z Nepálu
Autor: Aircraft Industries
L-410UVP-E20 společnosti Air Express Algeria z Alžírska
Autor: Aircraft Industries
L-410UVP-E9, společnost Eagle Air (Uganda)
Autor: Keitsist, CC BY-SA 3.0
L-410UVP-E20, společnost Mombasa Air Safari (Keňa)
Autor: Christoph Paulus, public domain
L-410UVP-E, společnost Transporte Aéreo de Colombia (Kolumbie)
Autor: Kambui, CC BY 2.0
L-410UVP-E, společnost Searca (Kolumbie)
Autor: Felviper, CC BY-SA 4.0
L-410UVP, společnost Rainbow Air (Venezuela)
Autor: Marcos Lana, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E9, společnost CM Airlines (Honduras)
Autor: Aircraft Industries
L-410UVP-E20 nad Moravou, stroj je určen pro leteckou společnost Air Guyane z Francouzské Guyany
Autor: Aircraft Industries
L-410UVP-E20, společnost TEAM Linhas Aéreas (Brazílie)
Autor: Halley Pacheco de Oliveira, CC BY-SA 3.0
Montážní hala společnosti Aircraft Industries
Autor: Aircraft Industries
L-410UVP-E20
Autor: Aircraft Industries
Prototyp L-410NG
Autor: Aircraft Industries
Prototyp L-410NG
Autor: Aircraft Industries
Prototyp L-410NG
Autor: Aircraft Industries