Diskuse k článku
Leo Express jednou denně spojí Slovácko s Prahou jako první soukromník
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
P18e51t55r 87H67e42j41n86ý 7292727270244docela úsměvné - zlepšení spojení pro Valasskomeziricsko. nevím, který masochista z okolí ValMezu by jel do Prahy ze Slovácka, když není problém se dostat do Hranic a odtud pokračovat pohodlně regiojetem, nebo nějakým expresem. ale tam zase Leoš nestaví, což docela nechápu. myslím si, že Hranice n. M. jsou mnohem důležitější zastávka, než třeba Studénka. pro Valašsko je Leoš úplně mimo. |
![]() |
T29o50m92a62s 30N22o81v88o44t14n20y 3921146868969Spojení není špatné, ale holt se musí v OL přesednout - s SA několikrát denně. Akorát by měli zamakat na údržbě svých vlaků. |
![]() |
V71í48t 46J58ů35z33a 8972226801538Že prý ČD z Otrokovic do prahy začíná na 275Kč ... např. včasná jízdenka s IN kartou 210 nebo 230, bez IN karty 250. |
![]() |
T74o85m85a78s 74N98o72v87o68t83n71y 3491106748929Kolik lidí ví, že se dá koupit něco jako včasná jízdenka na super uživatelsky přátelském eshopu ČD? Téměř nikdo a pokladní mají zákaz levnější nabídky doporučovat. A není to jen o ceně, pokud nebude rozdíl výrazný, klidně pár desetikaček dám za kvalitnější vlak navíc, pokud je srovnatelná doba jízdy, s čímž Leo nemá problém |
![]() |
R56a32d73e14k 40J62a83n80a44t69a 9475816244912Včasná jízdenka se na koupit i na pokladně (ovšem alespoň den předem). A že by byl e-shop ČD uživatelsky nepřátelský? To platilo možná před dvěma lety - tehdy jste si tam museli ručně v menu zvolit jakou slevu chcete. Dnešní verze e-shopu vybere tu nejlevnější slevu sama - takže vy ani nemusíte vědět, jak se tam sleva jmenuje, jestli "akční", "včasná", "skupinová" .... Navíc tady srovnáváte s Leoexpresem. A ten taky prodává jízdenky hlavně na eshopu. A nemyslím si, že ten kdo zvládne e-shop Lea nezvládne e-shop ČD. |
![]() |
T90o31m37a22s 19N54o36v94o19t69n15y 3461156458139No stále to prostě není ono - nevím, nakupuju i prodávám na internetu denně, z vlakových dopravců u všech tří a prostě ČD eshop mi pořád nepřipadá příliš "user friendly". Ale uznávám, že je to lepší než dříve. Ale pořád mají podstatnou botu v kalkulaci ceny právě u včasných jízdenek, schválně jestli víte co myslím... dokonce bych řekl, že by za to mohl být i nějaký problém s ČOI (ukazuje se levnější nabídka ač ji nelze zakoupit) |
![]() |
A32l47a70n 65Ř78e10p33k18a 4505906To se mi nezdá, že by měli pokladní zákaz doporučovat levnější nabídky.. Někde zas někdo tvrdil, že naopak musí doporučit nejlevnější nabídku... |
![]() |
R90a15d50e19k 36J26a58n95a76t61a 9445366904292Mají akorát zákaz doporučit triky spočívající v rozdělení jízdenky na dvě - třeba Praha-Brno plus Brno-Břeclav. Ale levné nabídky doporučovat naopak mají. |
![]() |
K66a60r22e14l 97T92o56m47á77š20e46k 7104219577239To nebudou stát v Přerově, když přes něj pojedou? |
![]() |
J90o96s28e71f 27D62r30á53s10a42l 2884865181budou samozřejmě, ale ne v Pardubicích |
![]() |
A67l50a89n 94Ř55e50p98k27a 4865296Takže kdo jezdí třeba z Otrokovic do Pardubic, tak bude mít zase smůlu |
![]() |
L19u56k43á52š 37K40r71á36l 8148111817840To je mi formulace: Otrokovice (odjezd 6:02): od Vizovic a Zlína je nutné přijet v 5:26. Tak buď je třeba na vlak ODJÍŽDĚJÍCÍ z Otrokovic v 6:02 přijet už v 5:26 (což se mi nezdá), nebo je třeba ze Zlína (nebo z Vizovic?) VYJET v 5:26. Redaktor nejen že asi neovládá češtinu podobně jako vydavatel celého deníku, ale ještě poskytuje víceznačné informace. |
![]() |
R24a82d20e92k 22Š38t16ě83r85b36a 9814851736392I když se vám to nezdá, na vlak odjíždějící z Otrokovic v 6:02 je potřeba přijet už v 5:26. Přesně tak, jak uvádíme v tabulce. |
![]() |
M81i83c62h19a74l 57N10o50v94á72k 61062003058193 hoďky jsou v pohodě... |
![]() |
V44o51j85t81ě85c16h 50B90á55r52t93e83k 1631355286211Už se na to těším, určitě to využívat budu. Do teď jsem jezdil Šohajem a pokud neměl zpoždění, tak v Olomouci přesedal na Pendolino. Pro všechny odpůrce konkurence na železnici - ČD na to zareagují nasazením modernější soupravy Šohaje. Tam kde konkurence není, tak tam se budeme stále vozit muzejníma exponátama. |
![]() |
Ř96e50h55o21ř 71V84l95a85s38á29k 2184724861466To to poněkud zjednodušujte. Konkurence není na mnoha místech a přesto se na mnoha místech vozíme moderními, nebo alespoň modernizovanými vlaky. |
![]() |
A91l12a17n 33Ř49e44p49k10a 4985666Tragické jsou hlavně rychlíky, ale tam za to může MD, že si nic lepšího neobjedná a nezaplatí |
![]() |
V88o90j38t20ě25c89h 92B74á32r82t75e58k 1641185206581Nemyslím si, že by Šohaj dostal novou soupravu bez Lea . . . . . |
![]() |
R54a10d52e65k 96J76a13n18a59t91a 9755406844832Na Šohaji jezdí ex-rakouské Bmee234, tedy téměř shodné vozy, jako má Regiojet, ne? To si myslím, že není tak špatné. |
![]() |
A71l95a51n 87Ř31e79p56k84a 4705476Ono to nejde zmodernizovat z roku na rok všcechno, víme? |
![]() |
J36o43s50e13f 70D42r47á98s23a89l 2884495571z roku na rok? Měli na to víc jak 20 let |
![]() |
R42a69d22e87k 29J59a32n24a62t88a 9485216794172Právě že neměli. Financování železniční dopravy (která je u nás kvůli stavu železniční infrastruktury a kupní síle obyvatel ztrátová na většině relací) vypadalo dlouhá léta tak, že si ČD "nějak" bez smlouvy jezdily a stát ex-post uhradil provozní ztrátu. Investice ČD coby státního podniku schvaloval přímo stát (takže nebyly téměř žádné modernizace, vyjma předraženého pendolína a pár vozů na mezinárodní EC, aby naše vlaky vůbec pustili za hranice). Zároveň neexistovala žádná jistá koncepce, co bude dál. Dle slov politiků byla železnice na dožití, dlouhodobé smlouvy se státem žádné. Až po převedení ČD na formu a.s. a objednávání dopravy pro stát a kraje formou smluv se mohly věci začít měnit. Předtím byli manažeři ČD v investicích omezeni (jednak o nich plně nerozhodovali, jednak nebylo z čeho, když stát pouze ex-post hradil ztrátu, jednak neměli jistou, kolik vlaků vlastně bude jezdit za 5 let). |
![]() |
A75l85a39n 12Ř68e39p14k39a 4625356No měli teoreticky, ale stát jako vlastník se k tomu neměl a předchozí vedení (před Žaludou) taky ne bohužel |
![]() |
T98o47m27a53s 76N26o94v93o32t48n18y 3281196918379Jo jo, stáhnou kvalitní vozy z D1 Expresu a hodí to vůči konkurenci. A D1 expres pohřbí v době, kdy je největší pravděpodobnost, že by s ním mohli lidi jezdit (první zimu co běží oprava dálnice...) |
![]() |
J35a47n 33S72o54u12k91u90p 1354704226825Si nedovedu představit, že pojedu do Prahy z ValMezu tak, že sednu na drkoták, doklopýtám se do Hulína a tam sednu na Leoše. To je drastická představa. |
![]() |
P87e29t20r 52M12a16ň85á87k 2818421788476Souhlas. To už je lepší dojet do Hranic a odtud jet do Prahy Studentem. Nejlepší by bylo, kdyby Student jel až do Valmezu |
![]() |
J45a92n 53S88o40u97k57u75p 1474734436905No nějak tak. Celkově, přijde brzo doba, tihle soukromí dopravci zjistí, že se bez problémů pár jejich spojů uživí i na jiných trasách. Klasicky Ostrava-Brno, tady nasadit dva páry denně, tak jsou v kuse natřískané, no problemo. ČD ok, spoje jezdí, ale na těhle ´nekonkurenčních´ trasách jsou jejich služby furt někde v roce 85. Vlaky špinavé, zásuvky nejsou, internet je sprosté slovo. |
![]() |
R79a66d17e33k 17J55a91n82a63t43a 9175736214942Možná by byly dva páry krátkých (krátkých proto, že zde není silnice v takové nevýhodě jako u relace Praha-Ostrava, lidi mají auta) souprav denně natřískané. Ale zaplatilo by se to pak? Ta trať je pomalá, potřebujete zde pro stejný přepravní výkon 1.5x více souprav a personálu než na trati Praha-Ostrava. Taky zde potřebujete dvousystémové stroje. A zaplatí vám tržby i tu dobu mimo špičku co soupravy budou stát, ale splátky za ně poběží i tak? A co se týká wifi na trase Ostrava-Brno. Obávám se, že ve srovnatelném vlaku (tak pomalém) nemáte wifi ani na západě. Němci mají wifi jen v ICE a to za peníze. |