- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Doprava v podobě Zlínského kraje je tragédie už od doby, co kraj vznikl. Nejdříve si tam zaměstnali lidi co přešli z ČSAD (takže se nezměnilo k lepšímu nic, jen se likvidovala konkurence), pak to chvíli vypadalo, že když se začaly uznávat jízdenky MHD i ve vlaku ve Zlíně, že se pomalu něco hýbe a nakonec je z toho ještě horší situace, než dříve - kdy jsou uměle nasazována omezení na přepravu cestujících soukromými dopravci a za 20 let nebo kolik máme zárodek IDS, který je ale naprostý paskvil. Ze tří relativně konkurenčních dopravců zůstal jeden, ten nejhorší (Zemek po přebrání Housy a Krodosu), akorát se zdražilo jízdné a zhoršil vozový park u Krodosu. Zemek bude kasírovat z nádraží za vjezdy, jinak na to kašle (na jednu stranu částečně dobře, aspoň nevyhrálo ČSAD Vsetín v kraji skoro nic). Ale místo podpory hromadné dopravy jako celku, se hážou další a další omezení "cizím" dopravcům a pak se každý diví, že lidi jedou mezi městy raději autem. A nejnověji ten jejich nápad nedávat licence resp. neschvalovat JŘ ani na mezikrajské linky na Brno, protože si vymysleli, že budou dotovat pomalé spoje... Zlatý IDS JMK proti tomu, to nemohl Zlín aspoň to okopírovat?
A hádejte, kdo přes to všechno má být majitelem budoucího nového vlakového nádraží Zlin-Střed.
No v minulém volebním období nepadlo slovo o neústupném postoji Z-Group, i když i "absolventi 9. třídy základních škol" věděli, která autobusová nádraží ve ZK patří panu Zemkovi. Abych nebyl zdlouhavý, po všech stránkách byla doprava v našem kraji zpackána. A neustálé výmluvy na firmu Bus-line jsou trapné. Chlap typu Topolánka (tedy s "Gulama") by řekl - holt jsem to nezvládl. A přeji panu Doleželovi, ať to dá co nejrychleji do pořádku.
Za to pod 12 letou vládou CSSD, KSČM a ODS kraj jen vzkvétal. Krajská nemocnice skončila téměř v insolvenci, nepodařilo se ani za 12 let jejich vlády zahájit rekonstrukci nemocnice, žádný konkrétní plán na integraci veřejné krajské dopravy po vzoru IDS JMK nebo středních Čech. Nic z toho neexistovalo, ale už se objevuje kritika, že kraj dělal vše špatně od těchto pohrobků. Možná se vše nepovedlo a i já mám tento názor, ale pořád lepší něco dělat než nedělat nic a pak se chlubit, že jsem nic nepokazil.
To je práce Lidovců exhejtmana Čunka a radního pro dopravu Botka. Podařilo se jim zpackat vše, co do jejich nástupu fungovalo. Nyní se začínají odkrývat kostlivci ze skříní krajského úřadu ve Zlíně. A těch kostlivců bude dost a dost.
Co je zpackané? To že se nenechají vydírat Z group a nepřistoupí na cenu, která by byla pro kraj vysoká a neodpovídající? Já bych dokonce šel ještě dál. Snažil bych se o odkup nádraží, aby přešla pod kraj popř. město a pokud bych se nedohodl, tak bych klidně vystavěl nové na jiném místě. Dnes už stačí nádraží s 15-20 nástupišti na Zlín nebo okresní město ještě méně.