Diskuse k článku
Nové dopravě ve Zlínském kraji budou při startu chybět platební karty
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
T73o70m85a22s 41N34o83v26a32c79e78k 7921622456632Doprava v podobě Zlínského kraje je tragédie už od doby, co kraj vznikl. Nejdříve si tam zaměstnali lidi co přešli z ČSAD (takže se nezměnilo k lepšímu nic, jen se likvidovala konkurence), pak to chvíli vypadalo, že když se začaly uznávat jízdenky MHD i ve vlaku ve Zlíně, že se pomalu něco hýbe a nakonec je z toho ještě horší situace, než dříve - kdy jsou uměle nasazována omezení na přepravu cestujících soukromými dopravci a za 20 let nebo kolik máme zárodek IDS, který je ale naprostý paskvil. Ze tří relativně konkurenčních dopravců zůstal jeden, ten nejhorší (Zemek po přebrání Housy a Krodosu), akorát se zdražilo jízdné a zhoršil vozový park u Krodosu. Zemek bude kasírovat z nádraží za vjezdy, jinak na to kašle (na jednu stranu částečně dobře, aspoň nevyhrálo ČSAD Vsetín v kraji skoro nic). Ale místo podpory hromadné dopravy jako celku, se hážou další a další omezení "cizím" dopravcům a pak se každý diví, že lidi jedou mezi městy raději autem. A nejnověji ten jejich nápad nedávat licence resp. neschvalovat JŘ ani na mezikrajské linky na Brno, protože si vymysleli, že budou dotovat pomalé spoje... |
![]() |
M61i93r20o85s39l26a34v 77T49i14š50e63r 4459249574692A hádejte, kdo přes to všechno má být majitelem budoucího nového vlakového nádraží Zlin-Střed. |
![]() |
I62v25a94n 31M87a93ř95á83k 3530977749686No v minulém volebním období nepadlo slovo o neústupném postoji Z-Group, i když i "absolventi 9. třídy základních škol" věděli, která autobusová nádraží ve ZK patří panu Zemkovi. Abych nebyl zdlouhavý, po všech stránkách byla doprava v našem kraji zpackána. A neustálé výmluvy na firmu Bus-line jsou trapné. Chlap typu Topolánka (tedy s "Gulama") by řekl - holt jsem to nezvládl. A přeji panu Doleželovi, ať to dá co nejrychleji do pořádku. |
![]() |
J70a47r11d76a 63P85r31o50c64h12á95z91k48a 5923463170899Za to pod 12 letou vládou CSSD, KSČM a ODS kraj jen vzkvétal. Krajská nemocnice skončila téměř v insolvenci, nepodařilo se ani za 12 let jejich vlády zahájit rekonstrukci nemocnice, žádný konkrétní plán na integraci veřejné krajské dopravy po vzoru IDS JMK nebo středních Čech. Nic z toho neexistovalo, ale už se objevuje kritika, že kraj dělal vše špatně od těchto pohrobků. Možná se vše nepovedlo a i já mám tento názor, ale pořád lepší něco dělat než nedělat nic a pak se chlubit, že jsem nic nepokazil. |
![]() |
T69o47m11a73s 19N25o76v67a24c74e67k 7971352416402Doprava byla a je tragédie pod všemi politiky. |
![]() |
I50v65a16n 11M13a73ř10á58k 3920167149606Zapomněl jste: od vzniku krajů do roku 2012 ( 3 vol období) i KDU-ČSL a volební období 2016-2020 rovněž |
![]() |
A28n12t81o94n57í88n 92S83e60ď72a 9934601324335To je práce Lidovců exhejtmana Čunka a radního pro dopravu Botka. Podařilo se jim zpackat vše, co do jejich nástupu fungovalo. Nyní se začínají odkrývat kostlivci ze skříní krajského úřadu ve Zlíně. A těch kostlivců bude dost a dost. |
![]() |
J19a49r20d63a 52P39r69o64c50h82á85z44k14a 5263693870189Co je zpackané? To že se nenechají vydírat Z group a nepřistoupí na cenu, která by byla pro kraj vysoká a neodpovídající? Já bych dokonce šel ještě dál. Snažil bych se o odkup nádraží, aby přešla pod kraj popř. město a pokud bych se nedohodl, tak bych klidně vystavěl nové na jiném místě. Dnes už stačí nádraží s 15-20 nástupišti na Zlín nebo okresní město ještě méně. |
![]() |
I67v15a63n 58M64a41ř79á20k 3190427579796Odpověď na úvodní dotaz - všechno. Dopravní obslužnost byla připravena včetně IDS ( i ve spolupráci s JMK a Olomouckým krajem), jen ta kontinuita byla přerušena na konci roku 2016. Holt politické předsudky dostaly přednost a proto jsme tam, kde jsme. Předpokládám (z Vaší první reakce), že víte kdo na Vás reaguje a naprosto zodpovědně Vám mohu sdělit, že jsem se nikdy nechlubil tím, že jsem nic nepokazil. Chyby jsem si dokázal přiznat vždy a dokážu to doteď. |
![]() |
T77o70m55a78s 79N63o59v47a38c63e74k 7901622616982Dají se někde dohledat informace, co a jak bylo připraveno? Mně se to moc nezdá, ale je fakt, že posledních pár let už nejsem ve Zlíně a dopravu tam využívám (asi naštěstí) jen ojediněle dálkovými spoji z Brna a občas MHD. |
![]() |
Z19d22e83n76ě24k 71H64y36n54e67k 8746533176Můžete zkusit profil zadavatele Zlínského kraje, měla by tam být i zadávací dokumentace k veřejné zakázce na autobusovou dopravu, kterou vyrobil kraj ještě v době, kdy byl radím pro dopravu komunista Kučera. Tato dokumentace v podstatě konzervovala tehdejší stav, takže se nedivím, že to Botek musel hodit do koše a začít znova. Nepochybuji o tom, že lidé, kteří do té doby desítky let sabotovali rozvoj veřejné dopravy napřed na okresních úřadech a pak na tom krajském, sabotovali i přípravu tohoto IDS. |
![]() |
Z40d53e42n96ě22k 84H72y21n39e65k 8336613196Jestli jste ten Ivan Mařák, co seděl v krajské radě, tak mě napadají minimálně tři věci, které jste udělali špatně. Zadávací dokumentace na autobusovou dopravu v podstatě konzervovala tehdejší stav dopravy, což je v době, kdy lidé mají různou pracovní dobu neakceptovatelné. Neudělali jste téměř nic pro zlepšení vozového parku na železnici, neudělali jste vůbec nic v oblasti tarifu. Je absurdní, aby denně dojíždějící platil skoro stejné jízdné, jako příležitostný cestující. Přitom se stačí podívat třeba do Salzburgu, Tyrolska, Vorarlbergu, jak to dělají tam, informace jsou na internetu bez problémů dohledatelné, jen u nás se musí znova vymýšlet kolo. |
![]() |
J49i78r13i 40C72i94z 6124418700967Naprosty souhlas s Vami pane Prochazka. Miliardar ze Z-Group ma na krku soud za podvody se solarnimi elektrarnami a kde prisel k miliardam vi velmi dobre Konsolidacni agentura. Mesto a kraj by se nemely hrbit pred takovymi lidmi a hledat jine reseni napr. vystavet autobusove nadrazi na jinem miste (pod ZS?). Zlin neni zadny dopravni uzel, jen tranzitni mesto. Tedy nepotrebuje velke nadrazi. Vlaky privazejici lidi do prace konci v Otrokovicich, pak jedou vetsinou trolejbusem. Auta jsou jiny problem. No, pan Bata okradeny o sve fabriky Benesem jiz zde neni, ale zcela jiste by nasel rozumne reseni. |
![]() |
T65o43m18a22s 44N10o20v15a20c52e17k 7841302766772Osobně co se týká vlaků, tak jsem říkal od začátku, že by bylo nejlepší udělat místo klasické železnice něco jako (rychlo)tramvaj / S-bahn Otrokovice - Zlín v intervalech max 10 minut, spíše méně. Nemusela by se řešit vůbec návaznost na vlaky, jízdenka by mohla platit i vlaková až do Zlína a mohlo to nahradit z větší části i trolejbusy. A do Vizovic by stačilo jednokolejka i dále s menšími intervaly, když už tam ta trať je. Nebýt těch nákladních vlaků do překladiště kontejnerů, nebyl by to problém. A věřím, že při zajímavé dohodě / nabídce by (dříve) bylo řešitelné i to překladiště přesunout někam k hlavní trati k Otrokovicím. Ale to už se takto nikdy udělat nedá. |
![]() |
Z77d88e87n78ě56k 60H24y14n31e85k 8326243936Problém je, že ti co tady rozhodují, to moc nechtějí. Kraji vyhovuje současný stav a město má své dráty a trolejbusy. Takže nějaký S-bahn hned tak nebude, protože současný Langsambahn kromě cestujících nikomu nevadí. |
![]() |
J78a51n 75A69d55l18e41r 2776751596756Posadit na otrokovicko-zlínské drážní těleso tramvaje, samozřejmě dvoukolejného systému - tohle už proběhlo pár návrhy počátkem osmdesátých let. Tehdy ještě chtěli omezit lokálku do Vizovic a neexistovalo "slavné" slušovické containarové překladiště v Lípě. |
![]() |
T38o54m28a51s 66N42o93v81a62c94e26k 7231532906502Nádraží nikdo (Zemek) neprodá - to by nekupoval Krodos. Ono je lepší nedělat nic, zaměstnávat akorát tak nějakého správce nádraží plus pár lidí k tomu, než řešit dopravu... Navíc drží město v šachu kvůli té přestavbě nádraží ve Zlíně, kdy na tom násobně vydělá. Bohužel. Takže nové nádraží samozřejmě bude (trochu přisunuté k vlakovému), ale bude stále patřit Zemkovi. Nové nádraží nikdo řešit nebude, není ani kde, aby to bylo v dosahu centra. Sice stačí okolo těch 20 nástupišť, ale taky musí ty autobusy někde stát. |
![]() |
Z73d50e38n85ě36k 22H85y26n35e68k 8756463386Fungovalo? Já tu dopravu musel používat a pod pojmem fungující doprava si představuji něco jiného. Pokud na jízdním kole vyjedu z Rožnova a tam zrovna vyjíždí z nádraží autobus do Zlína a já ten samý autobus dojedu ve Valmezu a pak i ve Vsetíně, tak to podle mě není něco, co funguje. Různé regionovy, soupravy typu 810+Btax, 460tky, honeckery a podobné šroty, které nám tady socialisté a komunisti objednávali, nemají s fungující veřejnou dopravou nic společného. Nenavazující linky, nečekající autobusové přípoje, absence časového jízdného a tak by se dalo pokračovat. |