„Přípravy na bourání objektu jsem zastavil,“ uvedl po schůzce s vedením města generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda.
Železničáři a radnice se nyní chystají uzavřít memorandum o tom, co bude s prostory v prvním patře, pro něž SŽ neměla využití. „Počítáme s tím, že bychom si je jako město pronajali a použili pro své účely,“ vysvětlil starosta Holešova Rudolf Seifert.
Podle něj je ve hře pracoviště pro městskou policii, zázemí pro volnočasové centrum či prostory pro řidiče autobusů. „Nově uvažujeme i o turistickém centru s expozicí o Holešově,“ naznačil starosta.
Podle SŽ se tyto nové skutečnosti nijak nedotknou záměru celou stanici v Holešově zmodernizovat. Práce na novém kolejišti, nástupištích a dalším zázemí mají začít letos.
„Pro nás je důležité, že neztratíme historickou dominantu. Chtěl bych poděkovat místním lidem, že se za nádraží postavili. Je to i jejich úspěch,“ dodal Seifert.
Organizátoři petice dosud nasbírali na webu 800 a na papíře 600 podpisů. Na konci týdne chtějí zanést všechny formuláře na úřad a po sečtení hlasů zaslat na Ministerstvo dopravy i Správu železnic. Podpisová akce ale poběží dál.
„Je to z důvodu, že starosta nedostal od generálního ředitele zatím nic písemně. Podpisovou akci ukončíme, až budeme mít v rukou uspokojivý výsledek našeho snažení,“ uvedla autorka petice Olga Svátková.
Nádražní budova stojí v Holešově už od roku 1882. Pro potřeby železničářů je objekt předimenzovaný a náročný na údržbu, proto jej chtěli snížit a zachovat jen přízemní prostory. V patře dříve bývaly byty pro pracovníky železnice a jejich rodiny.