Budova vlakového nádraží má za sebou rekonstrukci z roku 2010. Nyní se jedná o...

Budova vlakového nádraží má za sebou rekonstrukci z roku 2010. Nyní se jedná o zbourání prvního patra. | foto: MAFRA

Lidé ubránili historickou budovu nádraží v Holešově, bourat se nebude

  • 7
Velký rozruch vzbudil v posledních dnech plán Správy železnic zbourat podstatnou část budovy vlakového nádraží v Holešově na Kroměřížsku. Proti záměru vznikla petice, uchránit historický objekt chtělo i vedení radnice. Aktuálně to vypadá, že protesty zabraly a výpravní budova zůstane v původní podobě.

„Přípravy na bourání objektu jsem zastavil,“ uvedl po schůzce s vedením města generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda.

Železničáři a radnice se nyní chystají uzavřít memorandum o tom, co bude s prostory v prvním patře, pro něž SŽ neměla využití. „Počítáme s tím, že bychom si je jako město pronajali a použili pro své účely,“ vysvětlil starosta Holešova Rudolf Seifert.

Podle něj je ve hře pracoviště pro městskou policii, zázemí pro volnočasové centrum či prostory pro řidiče autobusů. „Nově uvažujeme i o turistickém centru s expozicí o Holešově,“ naznačil starosta.

Podle SŽ se tyto nové skutečnosti nijak nedotknou záměru celou stanici v Holešově zmodernizovat. Práce na novém kolejišti, nástupištích a dalším zázemí mají začít letos.

„Pro nás je důležité, že neztratíme historickou dominantu. Chtěl bych poděkovat místním lidem, že se za nádraží postavili. Je to i jejich úspěch,“ dodal Seifert.

Organizátoři petice dosud nasbírali na webu 800 a na papíře 600 podpisů. Na konci týdne chtějí zanést všechny formuláře na úřad a po sečtení hlasů zaslat na Ministerstvo dopravy i Správu železnic. Podpisová akce ale poběží dál.

„Je to z důvodu, že starosta nedostal od generálního ředitele zatím nic písemně. Podpisovou akci ukončíme, až budeme mít v rukou uspokojivý výsledek našeho snažení,“ uvedla autorka petice Olga Svátková.

Nádražní budova stojí v Holešově už od roku 1882. Pro potřeby železničářů je objekt předimenzovaný a náročný na údržbu, proto jej chtěli snížit a zachovat jen přízemní prostory. V patře dříve bývaly byty pro pracovníky železnice a jejich rodiny.