Už na konci září by měla být v provozu spojka mezi Drslavicemi a sousedními Hradčovicemi, na jaře příštího roku se počítá se stavbou zhruba kilometr dlouhé klasické cyklostezky z Uherského Brodu do Havřic.
Brodská radnice si na tuto změnu už nyní vyčlenila z rozpočtu 1,6 milionu korun.
„Zatím se mezi Havřicemi a Brodem jezdí po starých a dosluhujících panelech, ale začíná to tam být nebezpečné,“ přibližuje uherskobrodský starosta Ferdinand Kubáník. Cesta podél řeky Olšavy sice není dlouhá, ale než bruslaři a cyklisté sjedou z panelů na cyklostezku, musí se vyhýbat spoustě záludných nerovností.
„Změna je nutná a neodkladná,“ upozornil Kubáník. „Proto chceme práce zahájit co nejdříve. O termínu rozhodne počasí zkraje nového roku.“ Radnice uvažovala kvůli urychlení obnovy nad položením asfaltového koberce přímo na panely, ale od této varianty nakonec ustoupila.
„Asfalt mezi panely by mohl popraskat, a tak jsme si řekli, že když už bude stát obnova přes milion, tak ji provedeme pořádně a z gruntu a všechny panely odstraníme,“ vysvětlil starosta Kubáník.
Co se týče nově otevřené víceúčelové cesty z Havřic do Drslavic, tu využijí především cyklisté, jezdci na kolečkových bruslích a rovněž lidé k procházkám. Trasa vede po rovině a její náročnost na fyzickou kondici je velmi malá.
„To mohu potvrdit, projel jsem ji celou v pohodě na koloběžce,“ usmál se Kubáník. „Cesta začíná poblíž železniční zastávky v Havřicích a vede dál podél trati. Na konci katastru se stáčí k řece Olšavě, kde navazuje na drslavickou část, jež vznikla už loni,“ zmínil.
Hlavním účelem nové trasy za bezmála pět milionů korun je však zpřístupnění všech pozemků mezi železnicí a pravým břehem Olšavy.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz