„Je to nezbytně nutné kvůli dlouhodobě neúnosnému množství vozidel, které do center obou měst přivádí silnice směrem od Zlína,“ poznamenal náměstek pro dopravu Radek Doležel. „Plánovaný obchvat pomůže k odklonění významné části tranzitní dopravy a uleví tím místním řidičům i obyvatelům,“ řekl.
Obchvat bude mít pět kilometrů a začne na silnici vedoucí z Hradiště do Zlína přes Jarošov v místě nové okružní křižovatky. Cesta pak povede k řece Moravě u stávající křižovatky v průmyslové zóně Jaktáře. Projde průmyslovou zónou, novým mostem překoná řeku a v souběhu s protipovodňovou hrází bude volným územím procházet po katastrálním území Starého Města.
Dalším mostem překoná Baťův kanál a napojí se na Východní ulici, která přivádí silniční dopravu k okružní křižovatce na silnici třetí třídy. Odtud bude doprava vedená nově budovaným přivaděčem k dálnici D55.
„Z našeho pohledu patří tato věc jednoznačně mezi největší dopravní priority,“ podotkl starosta Stanislav Blaha. „Silniční propojení mezi Uherským Hradištěm, částí města Jarošov a dálnicí D55 je nezbytně nutné a já jsem rád, že se Zlínským krajem i Starým Městem v tom nacházíme shodu.“
Zlínský kraj zajistí zpracování studie proveditelnosti. Obě města pak v návaznosti na odsouhlasené řešení trasy zajistí případné změny svých územních plánů.