Z uherskohradišťské místní části Jarošov by měl hustou dopravu odvést plánovaný obchvat.

Z uherskohradišťské místní části Jarošov by měl hustou dopravu odvést plánovaný obchvat. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Uherskohradišťskému Jarošovu pomůže obchvat, auta odkloní na dálnici D55

  • 21
Zástupci Uherského Hradiště a Starého Města se s představiteli Zlínského kraje shodli na potřebě postavit obchvat, který odkloní řidiče mimo město a zavede je k dálnici D55. Ulevil by místní části Jarošov, kudy nyní po hlavním tahu projede denně přes 15 tisíc aut, z nichž zhruba deset procent tvoří nákladní doprava.

„Je to nezbytně nutné kvůli dlouhodobě neúnosnému množství vozidel, které do center obou měst přivádí silnice směrem od Zlína,“ poznamenal náměstek pro dopravu Radek Doležel. „Plánovaný obchvat pomůže k odklonění významné části tranzitní dopravy a uleví tím místním řidičům i obyvatelům,“ řekl.

Obchvat bude mít pět kilometrů a začne na silnici vedoucí z Hradiště do Zlína přes Jarošov v místě nové okružní křižovatky. Cesta pak povede k řece Moravě u stávající křižovatky v průmyslové zóně Jaktáře. Projde průmyslovou zónou, novým mostem překoná řeku a v souběhu s protipovodňovou hrází bude volným územím procházet po katastrálním území Starého Města.

Dalším mostem překoná Baťův kanál a napojí se na Východní ulici, která přivádí silniční dopravu k okružní křižovatce na silnici třetí třídy. Odtud bude doprava vedená nově budovaným přivaděčem k dálnici D55.

„Z našeho pohledu patří tato věc jednoznačně mezi největší dopravní priority,“ podotkl starosta Stanislav Blaha. „Silniční propojení mezi Uherským Hradištěm, částí města Jarošov a dálnicí D55 je nezbytně nutné a já jsem rád, že se Zlínským krajem i Starým Městem v tom nacházíme shodu.“

Zlínský kraj zajistí zpracování studie proveditelnosti. Obě města pak v návaznosti na odsouhlasené řešení trasy zajistí případné změny svých územních plánů.