Na zlínské scéně dosud nehrané dílo nastudoval slovenský režisér Roman Groszmann, jenž měl původně režírovat i Hru, která se zvrtla. Zlínu se tedy představuje vůbec poprvé.
Náklady na technické zajištění původně zamýšlené premiéry byly enormní. „Jen na materiálech a technologiích bychom ve srovnání s loňskem platili o 350 tisíc korun víc, a to jsme si nemohli dovolit. Takže jsme zvolili náhradní program,“ vysvětlil ředitel divadla Josef Morávek.
Publikum o slavnou komedii s hrůzostrašnou zápletkou, v níž se na herce zřítí scéna, ale nepřijde. „Počkáme, až Hru, která se zvrtla odehraje divadlo v Chebu, a kulisy si následně od něj pořídíme,“ podotkl Morávek.
Velkou porci smíchu má nabídnout i bláznivá komedie Dámský krejčí, jež vypráví příběh pařížského doktora Moulinota. Charismatického sukničkáře a lháře, jenž dlouho úspěšně tají své nevěry před manželkou a tchyní, ztvárnil Pavel Vacek. Hlavní hrdina na sebe přitahuje jednu úsměvnou historku za druhou, přičemž dějištěm se stává pronajatý byt, v němž má lékař působit jako dámský krejčí.
„Feydeauovy komedie jsou výzvou k hereckému komediálnímu koncertu. Hrát Feydeaua znamená totální herecké nasazení, fyzické i psychické, v každém okamžiku divadelního představení,“ řekl dramaturg Vladimír Fekar.
Návrat k Feydeauovi po deseti letech
Zdůrazňuje přitom, že postavy příběhu sice řeší situace vážně, ale jsou v nich směšné. O humorné situace přitom nejde jen na jevišti, divadelníci chtějí do hry vtáhnout i diváky.
Podle režiséra Groszmanna je humor přidaná, ale vrtkavá hodnota člověka. „Legrace nebývá snadno nadčasová ani univerzální. Naštěstí je tady ale vedle Moliéra i další Francouz Feydeau, díky kterému má historie divadla i vlastní komediální klasiku,“ poznamenal.
Ve Zlíně se k Feydeauovi vrací po více než deseti letech. Jeho nejznámější dílo Brouk v hlavě zde režisér Petr Veselý nastudoval v roce 2011 a v repertoáru zůstalo přes dva roky.