„Bude se pracovat na zadávací dokumentaci stavby. V roce 2026 by měly začít přípravné práce, třeba zemní práce, archeologický průzkum, kácení. A v roce 2027 by se začala stavět dálnice,“ shrnul šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.
Příprava dálničního úseku měřícího sedm kilometrů se zbrzdila, protože silničáři řešili způsob jejího vedení ve Spytihněvi. Zastavěnou část sice obchází, ale vedení obce chtělo, aby vedl v zářezu. Cestáři měli navrženou variantu na pilířích a projekt museli předělat.
Dálnici budou u Spytihněvi chránit opěrné zdi tři až 11 metrů vysoké, mezi nimi budou i rozpěry. To proto, že jde o sesuvný terén.
Na sloupech dálnice povede kolem podniku Fatra v Napajedlích. Estakáda bude měřit 300 metrů. Pod ní bude stávající silnice I/55 s tím, že na ní vznikne nová okružní křižovatka mezi Fatrou a mostem do centra Napajedel. Vedle sebe by se obě cesty nevešly, protože je tam málo prostoru.
Silničáři otevřeli úsek dálnice D55 z Babic do Bzence, řidičům na Moravě se uleví![]() |
„Ve větších městech je to běžná věc, že stávající cesta vede dole s okružními křižovatkami a nahoře je nadřazená cesta vyššího řádu, která nemá odbočky a řidiči po ní projedou bez zdržování,“ zmínil Chudárek.
Pod estakádou vznikne i nový autobusový terminál, který nahradí současné autobusové nádraží, a parkoviště pro zaměstnance Fatry jako kompenzace za zrušené parkovací plochy.
Rudý jako Golden Gate Bridge. Nový most v Napajedlích získává svůj výrazný oblouk![]() |
Na stavbu dálnice s odhadovanou cenou devět miliard korun bez DPH běží aktuálně povolovací řízení. Ekologické spolky k ní zatím výhrady nemají.
Silničáři letos chtějí dokončit nový dálniční most přes Moravu v Napajedlích, na který poslední úsek D55 naváže. V Babicích se napojí na pokračující část do Moravského Písku a Bzence, který je zprovozněný od konce loňska.
19. prosince 2024 |