Místo pracovníků podniku budou nově obstarávat přepravu pneumatik stroje. „I s ohledem na nedostatek pracovní síly musíme hledat v této oblasti úspory. Lidí na trhu práce zřejmě více nebude. Proto chceme mít automatickou přepravu plášťů,“ řekl jednatel Jan Černošek, který má na starosti finance.
„Budeme tím také eliminovat interní přepravu, kterou máme relativně vysokou,“ doplnil. Zaměstnanci, kteří tuto činnost dělají dnes, budou postupně přesměrováni na jiná pracoviště závodu.
Další projekt je zaměřený na zlepšení pracovního prostředí. „Postavíme velké ventilační jednotky, které budou výrobní haly ventilovat, chladit a vhánět do nich v zimě teplý vzduch. Chceme, aby se naši zaměstnanci cítili ve výrobě komfortně,“ zmínil Černošek.
Podle něho zatím nelze odhadnout, kolik budou projekty nakonec stát. „Oba ještě nějaký čas potrvají,“ naznačil jednatel.
Ani během koronavirové pandemie Continental Barum nezastavil investice. Opravil míchací linku ve staré hale a vybudoval novou linku. Pokud jde o přepravu nákladních plášťů, byl dokončený tunel mezi dvěma výrobními halami.
Přepravu v areálu nyní obstarává už šest tahačů na stlačený zemní plyn. Tyto motory produkují oproti dieselovým o padesát procent méně oxidu uhličitého i oxidu dusíku a žádný oxid síry. Jsou také méně hlučné. Kamiony využívají čerpací stanici, která v areálu vznikla před třemi lety. Ročně najezdí v průměru okolo 120 tisíc kilometrů.
Continental před pár dny oslavil 150 let od svého založení. Otrokovický Barum pod něj spadá od jara 1993. Za tuto dobu se v otrokovickém areálu proinvestovalo hodně přes miliardu eur.
„Před vstupem do Continentalu jsme vyráběli 2,5 milionu osobních plášťů ročně, teď máme kapacity na 20,3 milionu ročně. Naše kapacita narostla desetinásobně. A to nemluvím o tom, jaké používáme technologie,“ upozornil jednatel společnosti Libor Láznička, jenž se stará o výrobu a techniku.