Diskuse k článku

Život po smrti může existovat. Aspoň po jistou dobu, tvrdí studie

Vědomí možná dokáže přežít klinickou smrt, alespoň po pár minut. K šokujícímu závěru došli vědci na základě výpovědí lidí, kteří klinickou smrt prodělali, ale tvrdí, že jistým způsobem byli dál při vědomí. Někteří výzkumníci tato svědectví považují za hodnověrná, mnozí jiní nesouhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34i62ř79í 80M78a28c86e79k 3315935464291

Myslím, že zvláště pro naše vědce masírované po desetiletí marxistickým materializmem, mohou být jakékoliv méně materialistické poznatky nepříjemné.

+2/0
10.11.2014 13:20

A38d28a43m 86W81i38s28e 2759457967949

Napriklad Krauss, Dawkins, Hawking, Feynman, Einstein jsou uplni marxisti ;-D ... co vy nabozensti fandove nevymyslite, aby jste zduvodnili sve bludy.

+1/−2
11.11.2014 7:15

M89a87r92t37i22n 35P95r23o45s53t27ý 9400313750909

vite, co je legrace? Ze ani jeden z tech, co jste jmenoval, nezazil klinickou smrt. Treba po sve vlastni smrti zjistite, ze sam jste veril bludum. Pozor na to, abyste vubec zjistil, ze jste mrtvy - nekomu to treba nedojde a pak "strasi" ve vlastnim dome... ;-D

0/0
11.11.2014 14:07

A45d16a28m 13W30i52s31e 2349577287369

Jo, vim co je legrace. A vy vite co to je verit v bludy generovane mozkem a myslet si, ze jsou realne?

0/0
12.11.2014 8:44

M26a83r17t24i84n 35P36r66o89s91t85ý 9900733540359

Vite, ani jeden z nas nedokaze toho druheho presvedcit o opaku. Jiste se to oba dozvime po sve smrti. A bud nebude nic a nebo Vy budete neskutecne prekvapeny, ze ackovil Vas mozek hnije v hlave tela, ktere Vam patrilo, Vy se stale muzete pohybovat, citit a existovat, byt Vas nikdo z tech, kteri zustali uvezneni ve svych mozcich, neslysi.

Nejsem verici clovek a vsechny cirkve bych nechal jednu po druhe zrusit a rozpustit, protoze jsou to lhari a zlodeji a jedine o co jim v tomhle svete jde je zisk.

Nicmene existuje rozdil mezi vericim clovekem a duchovnim clovekem. Materialiste, mezi ktere se patrbe hlasite, jsou lide, kteri veri jen na to, na co si mohou sahnout. Duchovni clovek naopak veri v to, ze nic z toho, na co si me telo muze sahnout neni "skutecne", protoze uz samo me telo je vylpodem predstavivosti moji duse. Mysl, ktera v mem tele zije, si vsak mysli, ze Ona je moje skutecne Ja a ze me telo je to jedine, co je opravdu mnou.

Ale zkuste postavicku nakreslenou na papire presvedcit o tom, co je to treti rozmer. Rekla by Vam jen, pche, blbost! existuje jen nahore, dole, vlevo a vpravo.. zadny vepredu a vzadu neni. Je to hloupost. Ale vy prece vite, ze to hloupost neni. Vidte. Stejne tak legracne vypada materialista, kdyz odmita existenci neceho vic, nez on sam dokaze rozumem (mysli) pochopit. Je jako ta dvourozmerna figurka nakreslena na papire.

Ale jak rikam, pozname to oba az potom, co zemreme. Do te doby je to jen "ja mam pravdu", "Neee, JJAAA mam pravdu" :-) Pravda je ale nekde uplne jinde, asi nakonec budeme prekvapeni oba dva. R^R^

0/0
12.11.2014 10:57

A80d11a75m 20W86i22s21e 2899927217569

Primarne jsem skeptik (a ve velke mire pozitivista). Materializmus je az sekundarni projev meho pristupu k informacim. Samozrejme, memuzu vyloucit nic co vyloucit nelze, ale na druhou stranu neverim necemu co nelze (ani principialne) dokazat . Pokud existuje prozaictejsi vysvetleni pro urcite jevy, tak jej uprednostnim pred ("krasnejsim, lakavejsim") duchovnim, ktere nema zadnou objektivni oporu.

Samozrejme, skutecnou pravdu se "dozvime" az po smrti, nicmene nevidim nejmensi duvod zasvedcovat tomu svuj zivot. Ziji tak, jakoby zadny posmrtny zivot nebyl (abych nebyl spatne pochopen... jako sekularni humanista).

+1/0
12.11.2014 13:03

M42a76r52t68i63n 44P19r84o19s21t15ý 9300673910149

Tohle uz je mnohem lepsi prispevek do diskuze, nez ty predchozi. V podstate Vam rozumim, muzu rict, ze do svych 30ti let jsem byl stejny, jako vy. Ale pozdeji jsem se o veci zacal zajimat i z jineho pohledu. Zaujaly me pribehy deti, ktere tvrdily, ze si pamatuji na sve predchozi zivoty. Osobne znam jedno "indigove" dite, ktere v 5ti letech poucovalo svou matku o tom, jak to chodi a co bylo pred tim, nez se narodilo. Narodilo se do rodiny, ktera je velice skepticka a neverici. Nemelo zadnou moznost odnekud tyto informace nacist, jelikoz v 5ti letech jeste cist nedokazalo a navic k televizi melo omezeny pristup. Od tri let vsak melo sveho imaginarniho kamarada, se kterym si hral a pozdeji vypravel pribehy, nad kterymi Vam zustava rozum stat - Jak to to dite mohlo vedet?

Proste z vlastnich zkusenosti vim, ze je neco vic, nez jen to, co je videt. Nejaky ten dalsi rozmer, ktery nase omezena mysl uzavrena v nasem fyzickem tele neni schopna pochopit ani obsahnout. Pristroje, ktere nase mysl dokaze vyrobit to nedokazou zmerit a pokud ano, reknou o tom, ze to chyba mereni a vysledky se zavrhnou. Da se rict, ze nas svet je tak omezeny, jako nase vnimani :-) Ale je to pravda?

0/0
12.11.2014 13:11

A64d85a97m 59W25i54s58e 2949717307589

Pokud bych mel takovou primou zkusenost jako vy, tak by me to jiste vyburcovalo k premysleni (pripadne k prehodnoceni). Nicmene jako prvni bych stejne pouzil occamovu britvu. Spousty "zahadnych" veci jiz bylo vysvetleno docela jednoduse, i kdyz na prvni pohled cloveka jednoducha "materialni" vysvetleni nenapadla.

Ohledne zavrzeni vysledku bych nebyl takovy pesimista. Pokud urcity jev, ktery je v rozporu s aktualnimi teoriemi, lze zmerit, tak mozna prvni vedec vysledek zavrhne, druhy take, ale treti jiz nikoliv (minimalne ze sobeckeho duvodu, ze se stane slavnym).

Prikladem pro revoluci chapani reality je napr kvantova mechanika.

Prikladem pro to, ze vedcum nevadi zmena paradigmatu je afera s neutrinem, ktere "bylo rychlejsi" nez svetlo. Kdyby skutecne rychlejsi bylo, tak soucasna fyzika pada na zadek a musi se znovu prebudovat ... kupodivu spousty vedcu se na revoluci tesily.

Posledni veta plus otazka je hodne filozoficka a trochu mi pripomina tema dohadovani ohledne interpretace KM. Einstein rekl v reakci na to, ze az merenim vznikaji urcite jevy: "Existuje mesic pokud se na nej nedivame?"

0/0
12.11.2014 14:52
Foto

V47l40a24d14i92m24í13r 37V91o59l23k31o 6380502817889

mám známého, co byl mimo tělo dvakrát do týdne......dnes už abstinuje;-)

+2/−4
9.11.2014 22:34

M44a23r75t79i17n 27P82i56t34u90c43h95a 8122828803805

Tak v zásadě víra že smrtí život nekončí je dobrá. Věřící má jistotu, že nebude zklamán. Pokud má pravdu, tak je v pohodě a pokud pravdu nemá tak mu to bude jedno.

+5/0
6.11.2014 11:13
Foto

Š47t14e96f77a70n 14K28o90t27o39č 6989535509647

s tím by se dalo souhlasit, kdyby se kvůli takové víře neválčilo se stamiliony obětí, neodpalovali atentátníci

+1/0
8.11.2014 0:10

J69o18s43e65f 23P80o95t50r 6500291577669

Pane Kotoči,

doleji jsem si  dovolil označit  vás  jako polovzdělance, člověka, který ví o všem něco, ale nechápe podstatu taho "něčeho".

A víte proč?

Za  větu bez smyslu, kterou tam dole uvádíte : " Reliktní záření je největším trumfem zastánců jediného velkého třesku, ale i jeho projevy mohou být ovlivněny jinou než jen temnou hmotou"

0/0
9.11.2014 19:06
Foto

Š79t11e80f16a35n 18K77o42t82o33č 6539135279407

nemohou?

0/−1
9.11.2014 22:06

J94o83s61e77f 28Z38e16t69í31k 1349618468698

Je ohromné,že mám víru,ne,jistotu!;-)

0/0
12.11.2014 2:14
Foto

Š10t84e96f63a76n 29K13o34t26o20č 6209145899757

vsadil bych na to, že máte tisíce jistot a jen jednu víru, o které se dá ještě pochybovat

0/0
12.11.2014 20:37

M17a81r45t63i39n 47N81o84v21á87k 8727112292602

Otcem myšlenky posmrtného života je jen naše (pudově dané) přání nezemřít. Je to ale dost dětinské, naše myšlení totiž tvoří změť neuronů a jimi procházející elektrické impulzy. Když je s nimi něco špatně, je problém i s myšlením. Když impulzy ustanou, myšlení se zastaví zcela.

Jak tady už psal Karel Wágner: "klinická smrt ještě neznamená, že došlo k odúmrti mozku"

Trapný článek, který bych čekal spíš v Blesku než na Xmanovi.

+1/−4
5.11.2014 20:16

K19a79m55i54l 87S48c76h57w84a69g75e83r 3243166785736

;-D Pane, tak vám bych upřímně přál zažít jaké to je vyletět z těla. A nemusí jít o klinickou smrt, to se vám může normálně stát třeba před usnutím večer nebo třeba nad ránem... To pak bidete mluvit jinak ;-)

+2/−1
5.11.2014 23:02
Foto

Š51t72e37f62a97n 87K84o69t31o98č 6879255729197

to zní téměř jako hrozba - neuvěříš, doplatíš na to. Na určitých místech planety za to můžeš být i sťat. Zážitky tak zvané mimotělné jsou vysvětlené aktivitami mozku, podobně jako sny.

+1/−3
7.11.2014 10:05

J90o75s10e51f 24P45o63t65r 6260511977599

Naše myšlení tvoří 82 miliard neuronů. Ty neurony netvoří změt, nýbrž přísně a přesně uspořádaný systém zvaný vědomí ( myšlení, láska, chápání estetiky, hudba,.............). Ten systém je tak dokonalý, že u všech 7 miliard lidí na zemi  je absolutně stejný.

Už jenom to  představit si, že 85 miliard neuronů se (během krátkého časového období) zformovalo do tak účinného složení, bych nepovažovat za téma vhodné pro Blesk. Nebo to má něco společného, která celebrita s kým a jak ?

+2/0
9.11.2014 21:51
Foto

Š95t74e87f55a33n 74K15o46t46o98č 6729655629317

někdo si zde vynalézavě plete hardware a software. Samotné neuronové spoje nejsou tak zvaným vědomím, to se může dočasně nebo nadobro ztrácet i bez předchozích patologických změn v mozku. Vědomím je proces výměny biochemických informací mezi neurony. Úmrtím pak navždy zaniká bez nezbytného přísunu reagentů krví.

Mozek procházel vývojem na všech stupních života. Racionálně a esteticky myslí i pavouk jen s 600 neurony, někdy víc než drogám propadlý pobuda, či člověk nemocný autusmem, za druha nebo za svého pána položí bez váhání život milující pes. Jako málokdo z lidí, mudrujících zde o vzdělanosti jiných ...

+1/0
9.11.2014 22:39

M93a84r32t87i60n 61P83r75o78s98t82ý 9710913430209

premyslim, co chtel basnik rici tim druhym odstavcem.. Prvni dava smysl i kdyz treba nekdo nemusi souhlasit, ale ten druhy.. Clovece, co jste si tam dal do rucne balene cigarety? :-D Pavouka srovnavat s clovekem s autismem a hned skocit na druha v podobe psa.. no panecku, to je myslenkova gymnastika :-D

0/0
12.11.2014 14:16
Foto

Š84t56e84f63a47n 91K19o81t75o75č 6229195369717

ti méně vnímaví by mohli věnovat větší pozornost například, koncertům cikád anebo pavoučků Portia Labiata, aby si mohli doplnit mozaiku vývoje přírody

0/0
12.11.2014 17:09

M90a12r43t88i91n 51P77r43o37s90t45ý 9750293950879

Marne premyslim, zda se hloupym jen delate a nebo jim skutecne jste. Nic by to na veci nemenilo, ale proste jsem zvedavy od prirody :-)

0/0
12.11.2014 17:16

O72t60a 82J71a36n60o51š86t11í24k 5399831134569

Ahojte všichni .-) ... - nevím sice co přesně je po smrti - tedy když vaše tělo umře - co přesně se stane s vaší duší ale vím jedno - když mi bylo asi 15 let , byl jsem na chvilku sám v místnosti a tu z ničeho nic se mi tam zjevila duše mé již dávno zemřelé babičky - ted je mi 33 let , zjevila se mi v 15 letech a umřela mi když mi bylo asi 8 let - čily asi 7 let po její smrti za mnou přišla , předat mi určitou krátkou zprávu - před něčím mě varovat nebo tak něco a zase zmizela - dodnes si to živě pamatuji - viděl jsem jí před sebou jako šumivý zrnící obraz asi jako když vypadne signál v televizi a horzně mě mrazilo v zádech a nějak jsem vycítil a poznal že je to moje babička - od té doby vím že duše někde v nějaké formě existuje i po smrti nadále , dokonce věřím i v reinkarnaci a v to že duše člověka nikdy neumírá a nepřestává existovat ale to už je jenom moje víra a doměnka potvrzené mám jen to že po smrti těla duše neumírá .-) ...

+2/−2
5.11.2014 19:33
Foto

Š22t47e51f57a13n 86K96o48t81o10č 6919415519297

něco nehmotného by nemohlo vyzařovat ani odrážet světlo, ani nosit nějaký oděv (babička jistě nebyla v tom vidění nahá). Takže jde nejspíš o halucinaci či krátký sen

+1/−1
7.11.2014 10:09

M93a28r71t71i23n 93P13r24o39s47t98ý 9210493250419

Je treba definovat, co to je halucinace a nebo denni sneni. Pan Ota klidne mohl videt svou babicku, ktera pred nim stala byla skutecna. Fakt, ze ji videl mohla ona sama vyvolat zmenou jeho mysleni. Je velice pravdepodobne, ze kdyby byl v mistnosti jeste nekdo jiny, Otovu babicku by nevidel. Ona prisla jen za nim a proto ji mohl videt jen on.

0/0
12.11.2014 14:32
Foto

Š73t61e66f74a85n 25K52o93t28o25č 6199905339787

čím, jak a kdo může vyvolat v někom změnu myšlení? Může někdo zemřelý a spálený v peci ještě chodit? Dá se vůbec chodit bez působení gravitace?

0/0
12.11.2014 17:00

M82a79r94t19i32n 92P82r52o66s70t19ý 9520963180149

Tohle je na dlouhe povidani. Prvotni vec, kterou je treba zvazit je, definovat, co je realne a co neni. Pokud si myslite, ze realne je to, na co si muzete sahnout, co vidite svyma ocima, co citite na jazyku ci v nose a nebo co slysite, potom berete jako realny svet neco, co k vam (do vaseho mozku) prenasi receptory. Vnimate svet svymi peti smysly.

Jina bytost, ktera ma jine smysly, by s Vami mohla nesouhlasit, protoze by svymi receptory do jejiho mozku prenasela jine vnimani sveta. Da se to videt i nasem svete - pes vidi cernobile, vcely zase vnimaji jine barevne spektrum, moucha ma slozene oko.. Netopyr "vidi" usima a tak podobne.  Svet, ktery tedy povazujeme za realny, muze vypadat uplne jinak, nez jak ho nas mozek vidi.

Ted se dostavame jeste kousek dal - veskery prostor je vyplnen energii. Ted si mozna klepete na celo, ale uvedomte si, ze veskera hmota je tvorema atomy a atomy jsou stvoreny z energie (elektrony a protony). Namitnete, ze ve vakuu nejsou zadne atomy, ale ackoliv tam nejsou atomy, je tam zareni - at uz v podobe svetla (fotony), tak v podobe dalsich zareni, ktere se siri skrze veskerou latku a neni je, jak zastavit. proste vse je jen hra energii..

Vase myslenky jsou pouha energie, ktera beha po neuronech Vaseho mozku (pokud stale verite, ze jste skutecne tim, kym si myslite, ze jse, tedy clovek z masa a kosti)

V okamziku smrti se tato energie - ta, ktera Vas pohanela, rozhodovala, ze se usmejete, nastvete, ze Vas napadne nejaka nova myslenka a nebo budete mit sen.. neztraci, ale pouze prestane byt ve spojeni s telem. Jiste mi date za pravdu, ze energie nemuze zmizet, muze se pouze premenit, uvolnit.. zmenit formu.... z elektriny se stane teplo a tak..

Predpokladejme, ze duse (treti aspekt cloveka, kde ostatni dva jsou telo a mysl) opusti telo ve forme energie, kterou nasich 5 smyslu nedokaze vnimat, proste proto, ze se na ni neda sahnout, neda se videt, nevoni ani nechutna a neni ji slyset...

Uz chapete, kdo pak muze zmenit vase vedomi? :-)

0/0
12.11.2014 17:14
Foto

Š57t91e46f80a17n 17K47o34t65o64č 6139505349537

úvahy o existenci výmyslů které se údajně nedají ověřit ani vyvrátit, jsou v rozporu například, s Genesis. Věřící by měl jakoukoliv duchařinu a transcendentno odmítnout, protože to Bůh nestvořil.

Existence výmyslů se dá vyvrátit podle jejich definic. Nikoliv podle našich smyslů, zda se dá na ně sáhnout. Kromě svých smyslů používá rozum a to velmi dobře i hmyz.

To se týká i výmyslů o duši.

Nikdo nechce aplikovat lidské smyslové orgány pro nevhodné účely. Také výmysl o tom, že by existovala desetihlavá opice, se dá zamítnout rozumem a nikoliv hmatem, nebo jiným smyslem.

0/0
12.11.2014 17:47

M56a13r13t79i45n 56P67r14o12s26t31ý 9580313940959

Davate do souvislosti moc veci najednou. nejsem verici clovek. Neverim v to, ze Bible je svata kniha. je to pohadka, hodne stara a hodne kruta. Cist ji bylo silne kafe a vzdy jsem premyslel, jak nekdo muze verit v Boha, ktery je horsi, nez clovek. Zly, pomstychtivy a zarlivy. Uzkoprsy a omezeny.. Proste Vsemocny Buh v podani Bible je karikatura. Tolik na okraj.

Duse je neco, co clovek nemuze potvrdit ani vyvratit zadnym pristrojem, ktery stvori, ani zadnym svym smyslem. Duse je mimo jeho smyslove chapani a proto je nedosazitelna. Nicmene jeji existenci muzeme tusit kazdou chvili.

Nenutim Vas verit tomu, cemu verim ja. Navic nejsem ani verici clovek, podle te definice, se kterou jste vyrukoval. Navic jste vyrukoval s knihou Genesis - proc zrovna s tou? Je to jedina kapitola Bible, kterou si dovedete vybavit a nebo jste si v dany okamzik nevzpomel na slovo Bible?

Duse s Vami mluvi tichym hlasem Vasi intuice. Pokud nekdy slysite svou intuici. Mnoho lidi tento tichy hlas nevnimaji. Proto je na svete tolik slepych lidi. Chovaji se jako mrtvi v telech zivych. Delaji veci automaticky. Da se rict, ze jednaji bezduse :-))

Co se tyka desetihlave opice, klidne muze existovat. Vedci budou schopni casem urcite neco podobneho pomoci genetickeho inzenystvi stvorit, ale otazka zni, proc by to delali, ze?

Nase smysly jsou velice omezene. Vnimame jen zlomek toho, co dokazou zmerit nase pristroje a presto - nase pristroje jsou zkonstruovany tak, aby merily jen to, co vnimaji nase smysly, jen dokonaleji. Dokazeme dnes vyuzivat radiove spektrum v obrovskem rozsahu, ale je to jen aplikace vlneni, ktere je velmi podobne svetlu, ktere vidi nase oci. Dokazeme videt veci mailnakte (atomy a jeste mensi castice) diky mikroskopum, ale zase je to jen aplikace naseho smyslu - zraku. Neni tu zadny pristroj, ktery by videl, meril nebo jinak vnimal neco, co nase smysly vnimat nedokazou. Vite proc?

Odpoved je snadna - protoze si ani neumime predstavit, ze by tam neco jineho mohlo jeste byt.

0/0
12.11.2014 18:01
Foto

Š65t42e27f44a88n 69K32o71t19o26č 6709445549387

o Bohu zde nikdo nepolemizuje. O tom co vše duše má umět, uváděné zde formou kázání a nikoliv hypotézou nebo vírou diskutujícího, zde již řeč byla. Bylo dokázáno, že duše jako něco nehmotného by bez působení gravitace nemohla se v gravitačním prostředí světa na určitém místě lokalizovat ani pohybovat. Nemluvě o aspektech energetických, informačních nebo komunikačních. Působit na jediné svalové vlákno nějakou hypotetickou "jinou" energií a nikoliv synaptickým impulsem o zcela přesných vlastnostech a složení, by nemohla. Také proto, že i ta "jiná" energie je jen výmyslem pro ohlupování naivních věřících.

0/0
12.11.2014 18:33

M53a28r51t58i98n 20P66r16o72s60t60ý 9460533890299

Vy jste prisel s Bibli a s vericimi.. To k tomu Bohu.

Muzete mi dat odkaz na ten dukaz, kdy bylo dokazano, ze duse se nemuze pohybovat bez pusobeni gravitace? A jak definujete gravitacni prostredi? :-)

Predstavte si papir.. na nej nakreslite panacka... Rekneme, ze ten panacek bude zivy. Bude si uvedomovat dvourozmerny prostor papiru. To bude jeho svet. Nebude vnimat, ze existuje jeste neco mimo papir..

I kdyz se na nej budete divat a budete mu to rikat, neuveri Vam. Protoze prece neexistuje nic, nez papir. To je jasna vec, to prece vi kazdy, kdo je na tom papire nakresleny.

Stejne jako dvourozmerne bytosti nevysvetlite dalsi rozmery, tak totez nedokazete vysvetilt cloveku. Existuji i dalsi rozmery sveta, o kterych se nam ani nezda. Proto jsme jako ten panacek na papire.

Prosim o ten link na studii o dusi v gravitacnim poli, moc rad bych si ji prostudoval. Pokud jste vsak pouze nevaril z vody.

0/0
12.11.2014 18:40
Foto

Š59t57e84f52a38n 10K31o84t16o44č 6829335419927

panáček na papíře ja laciný polívkovský logický podfuk, degradující rozum a dávající bezbřehý prostor reality jakýmkoliv výmyslům a bludům.

Ten, kdo nezná základy fyziky, má možnost se seznámit s nimi poutavě například z knih B. Greene, případně o Archimedově zákoně z učebníc. Pak by mohl kázat alespon s určitým leskem

0/0
12.11.2014 19:03

M63a73r21t22i74n 57P97r79o98s32t83ý 9380593690659

papiroveho panacka jsem pouzil umyslne, aby bylo jasne videt, ze svet se muze jevit nam, kterym v nem zijeme jinak, nez jaky skutecne je. A ten rozdim muze byt mozna jeste markatnejsi, nez mezi na papire tuzkou nakreslenym panackem a "realnym svetem", jak ho my vnimame.

Muzete si precist vsechny knihy pojednavajici o fyzice, Muzete vzit i Einsteinovu teorii relativity a presto skoncite na tom, ze jen velice zevrubne popisujete ten list papiru, na kterem jsme namalovani. Clovek nedokaze presahnout ten papir. Rozumite mi, co se snazim Vam rict? Nevim, jaka je pravda, ale vim, ze nevime vsechno a rikat, ze to vime je blahove a neuveritelne nabubrele.

Tim asi pro dnesek koncim diskuzi, jdu uspavat deti :-) Maji obcas vyborne otazky, ktere nuti cloveka premyslet :-) Jako by si jeste neco z toho, co bylo pred timto zivotem, pamatovaly. No.. Kdo vi.

Dobrou noc a mir s Vami :-)

0/0
12.11.2014 19:09
Foto

Š82t52e26f41a51n 59K67o84t91o26č 6389315439447

zásadní omyl či úmysl je v tom, že když neznáme vše, musí údajně existovat i jakýkoliv výmysl.

Vše nevím, ale to co vím může zcela a beze zbytků postačovat k tomu, abych ten nebo onen konkrétní výmysl dokázal jako nereálný, který nemůže existovat.

A to se týká například, duše a nějaké "jiné" esoterické energie.

0/0
12.11.2014 19:25

M24a25r85t34i22n 19P86r49o33s77t42ý 9310783580629

Ne, to prave udelat nemuzete. Nemuzete to dokazat. Rozhodne ne zcela a beze zbytku :-) Prilis si fandite. Pouze verite, ze co znate staci k tomu, abyste neco jineho vyvratil. Ale porad budete jen panackem na papire.

0/0
12.11.2014 19:31
Foto

Š67t98e49f61a28n 32K90o65t91o89č 6439945889287

polívkovským panáčkem na papíře je právě věřící v dogmata a filosofie z dob, kdy se nevědělo nejen o DNA, ale ani o ženském vajíčku. Věřící z takového papíru ani nesmí logicky uvažovat, jinak půjde do pekla, či bude dokonce upálen nebo sťat.

Vymýšlet nesmysly a bludy může jen ten z papíru, z pozice nevěřícího, že vůbec existuje tento reálný svět. Jenž nemůže do něho vstoupit a racionálně myslet

0/0
12.11.2014 19:45

M95a45r36t63i44n 84P17r96o14s47t59ý 9780423280489

uz se uklidnete. Zacinate tu kazat jako skutecny knez.

Driv lide verili ve spoustu bludu, stejne jako verime ve spoustu bludu dnes. Jsme porad tim panackem, nevim, proc ho nazyvate polivkovskym, ale to neni podstatne.

Jste panacek, ktery veri v to, ze dnesni veda objevila vse, co se objevit dalo a tudiz neexistuje nic, co by mohlo byt neobjevene. Stejne, alo drive byl panackem na papire kazdy, kdo veril, ze Zeme je stredem vesmiru a vse ce kolem ni otaci, ze hvezdy jsou zavesene na hvezdne bani a ze je cela placata, na hrbu ctyr slonu...

A slovy klasika bych dodal, pomalu se otaci nesena velkou zelvou A'tuin.

Ja nejsem verici, Bibli povazuji za snusku polopravd a lzi, farai jsou mi z duse odporni uz jen tim jejich celibatem, ktery je doslova zcela proti lidskosti... Ale presto bych se oznacil za cloveka duchovniho, ktery neveri jen v to, na co si muze sahnout, ale ktery dokaze ocenit krasu obrazu, libe zvuky hudby a vecerni krajinu pri zapadu slunce jako umelecke dilo...

Jsem spolu s Vami na tom pairu nakresleny, ale verim, ze ten papir je ve vetsich souvislostech. Vy neco takoveho nedokazete pripustit a jedine, cim se dokazete ohanet jsou nabozenske, az fanaticke reci, sem tam nejakymi jmeny, ktere jste si nekde precetl v knihovne na polici, kdyz jste bezel pro posledni vytisk ctyrlistku :-)

Vase nazory jsou proste omezene Vasim chapanim a nemate v sobe zadny prostor na to "co kdyz", ktery potrebuje kazdy vedec... Aby mohl udelat nejaky pokrok vpred.

Bohuzel dalsi diskuze s Vami je jen mrhani casem.

0/0
12.11.2014 20:03
Foto

Š98t29e79f18a32n 34K26o88t69o24č 6219325589937

z těchto diskusí je patrné, že jsou u nás lidé, kteří bezvýhradně věří bludům, obzvlášť o nehmotné věčné duši a o posmrtném životě.

Uznávat vědecké poznatky, podle nich konat a uvažovat, není víra, ale racionální myšlení a styl života. O bezmezné víře skeptiků vědeckým poznatkům mluví jen věřící v mystické bludy, když podle sebe chce soudit jiné.

Otázku "co když" si klade každý živý tvor při rozhodování a v mystickém pojetí je výsadou spíše nepraktických jehovistů. Jsou lidé, kteří již nejsou schopni myslet na nic jiného, než na to, že "proč něco je a není nic". To vše ale vede nejspíš vypočítavě k církevní duchařině.

Dá se pochopit, že z toho papíru, dobře stráženého "věžemi", se již sotva dokáže věřící odpoutat. Je to jako švédský syndrom, kdy rukojmí má i citový vztah ke svému otrokáři.

0/0
12.11.2014 20:33

M44a77r23t96i31n 37P41r15o66s43t73ý 9550703940129

mate asi na mysli Stockholmsky syndrom. Tam to nebylo o citovem vztahu ke svemu otrokari, ale vzniklo to v bance pri unosu, kdy uneseni zacali milovat sve unose potom, co na ne prestali byt nesnesitelne kruti.

Svedsky syndrom nic neni. Kdyz uz se venujete vede, uvadejte fakta tak, jak jsou. Zatim vidim jen to, ze mate velkoa usta plna citatu, ktere jsou navic nepresne a davata dohromady jablka s hruskama. Jste mozna katolicky knez a nebo jehovista, kteremu nekdo ukazal, ze Bible neni pravda. Uz toho, prosim, nechme. Nebot vy jste v zasade nepochopil ani slovo z toho, co tu pisu a vytahujete porad dokola jako kolovratek nabozestvi, "bludy" a nepresne definice...

0/0
12.11.2014 20:49
Foto

Š11t48e89f72a27n 91K69o62t86o66č 6939785569667

Stockholmský syndrom se používá i obecněji než jen ve spojitosti s bankou. Ani opak by neznamenal existenci výmyslů a mystických bludů

0/0
12.11.2014 20:55

M49a32r61t57i12n 68P68r45o81s21t89ý 9160923610469

Ano, používá. Jen zase vidíte, že se chytate slovíček. Výše jsem vám vysvětlit, že jste patrně myslel Stockholmsky syndrom a ne švédský syndrom a také vám vysvětlit, že se nejednalo o citový vztah a otrokari, jak jste opět mylně uvedl.

termín se používá šířeji, ale když uz uzivate fakta, užívejte je přesně. Sám užíváte bludy a polopravdy.

0/0
13.11.2014 7:27
Foto

Š44t75e63f31a85n 67K74o31t59o41č 6129735259367

i v takto širším vztahu lze najít nemálo případů použití uvedeného termínu a s názvem "švédský". Pod původním názvem se vybavuje epizoda spojená s bankou a ta nesouvisí s naším tématem. Zde se dají hledat pravdy a bludy jen obtížně, na rozdíl od kázání duchovních o lásce a mravnosti

0/0
13.11.2014 10:15

M40a37r58t84i48n 27P20r21o97s67t35ý 9430653660779

uz dost, proste svedsky syndrom neni termin, ktery by se pouzival. placnul jste to jako vetsinu toho, co placate.

Jste mozna horsi, nez ten farar, ktereho mate porad plna usta.

Co se tyka Stockholmskeho syndromu, tak to vzniklo prave behem toho prepadeni banky ve Stockholmu, proto oznaceni Stockholmsky.. Tam to bylo poprve popsano.. Ale pochopitelne, ze se to pouziva rozsireneni. Obecne se to pouziva na pripady, kdy se obet utiskovani zamiluje do sveho utiskovatele. Je jedno, zda-li v bance a nebo na pousti. Vy jste tento termin pouzil zcela nesmyslne a navic jste pouzil jeho spatne oznaceni..

Mluvite tu o vedeckych postupech a pletete si pojmy. Pane Kotoci, s Vami neni potreba dale diskutovat, protoze jako kolovratek budete omylat par vet, ktere jste se nekde naucil, misto abyste zapojil tu sedou hmotu, kterou mate pod lebkou mezi usima a premyslel..

0/0
13.11.2014 10:24
Foto

Š81t21e97f18a26n 51K89o40t57o69č 6979735109127

pro případné zájemce o kontextech používání termínu "švédský syndrom" lze doporučit některý vyhledávač. Nabídek případů je dostatek.

Kazatelům víc slušnosti a lepší pravopis

0/0
13.11.2014 10:54

M25a10r93t53i18n 50P83r41o30s53t44ý 9350323770949

na termin "švedský syndrom" google najde 32 zaznamu, z čehož jen jeden se týka Stockholmského syndromu, ostatní referují na Saprtu, která měla utkání se Svédy..

Na termin "Stockholmský syndrom" najde google pres 18 000 odkazů.

Takze opět pouze bláboly z Vaší strany. Jste spíše kazatel, nez vedec, pane Kotoči.

A co se týká pravopisu, děláte sám více chyb, především v používání interpunkce (to jsou čárky ve větě a tečky a tak , kdybyste nevěděl) ;-D

Jsem zvědavý, co si vymyslíte ted. Vážně. Začalo mě to bavit dokazovat Vám vaše lži.

Mimochodem, pořád mi dlužíte odkaz na tu vědeckou studii, že duch se nemůže pohybovat v gravitačním prostředí, jak jste o tom psal. Na tu se zvlášt těším, ale bojím se, že to byl jen další výmysl z Vaší strany.

Pro příště si, prosím, ověřte, co říkáte, než to vypustíte z pusy. Děkuji.

0/0
13.11.2014 11:06
Foto

Š94t52e11f18a53n 76K30o13t65o97č 6849505959117

uvedl jsem důvody na základě fyziky, proč by se něco nehmotného nemohlo v prostoru pohybovat ani existovat.

Co je to vůbec "duch"? Jak by mohl něco vědět? I kdyby měl nohy, jak by se mohl bez působení gravitace pohybovat?

0/0
13.11.2014 11:23

M24a50r52t19i19n 81P66r40o89s56t25ý 9920493890549

prectete si poradne, co jste rikal :-)

0/0
13.11.2014 11:37
Foto

Š72t89e28f21a44n 61K27o96t65o56č 6349945969377

Ten, kdo veřejně káže o duši a o duchu, měl by vědět o nich alespoň základní definice a o možnostech jejich pohybu

0/0
13.11.2014 16:24

M54a33r10t86i40n 15P13r90o25s23t95ý 9380633620549

Nemohu Vam to vysvetlit, protoze dosud nebylo vedecky potvrzeno, ze je to mozne. Ale prave proto cekam, az mi poslete len odkaz na veeckou studii o ktere jste mluvil, protoze jsem dosud neslysel o zadne vedecke praci, ktera by vyvracela, ze duse existuje a ze je schopna pohybu. A prosim, neplette si dusi s necim, co jste videl ve filmu ghosht busters.. Duch ve filmech nema s dusi nic spolecneho. Duse je energie, ktera pohani Vase telo. Je to Zivot sam. Neni mozne ji soucasnymi vedeckymi metodami ani potvrdit a ani vyvratit. O prijevech nase duse si mohou vedci rikat, co chteji, vysvetlovat to jako nahodne jevy, (viz vase pojeti terminu intuice) a jinak. Ale je to jen z nedostatku informaci. Stejne tak, jako vedci drive s naprostou jistotou tvrdili, ze Zeme je placata.. pozdeji, ze je teda kulata, ale vse se otaci kolem ni.

Neni mozne bavit se s clovekem, ktery nema mysl otevrenou novym myslenkam o cemkoliv, co se prici jeho nazorum. Takovy clovek se zasekne a bude branit sve stanoviska presne tak, jak je branite vy.

0/0
13.11.2014 16:54

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Najdete na iDNES.cz