náhledy
Nabízí dramatické souboje, dechberoucí výjevy, ale též rozpustilé momenty. Prestižní soutěž Wildlife Photographer of the Year londýnského Přírodopisného muzea představuje divokou přírodu z mnoha pohledů. Její šedesátý ročník vyhlásí vítěze na podzim, jako ochutnávku však již vyslal do světa patnáct snímků. Je mezi nimi i působivá fotka Williama Fortescua lva a lvice na pozadí bouřkových mraků.
Dramatická je rovněž fotografie Iana Forda s výmluvným názvem Smrtící skus. Jaguára zachytil unikátní snímek při finálním ataku proti kajmanovi. Ano, příroda je i nemilosrdná.
Shreovi Mehta ukazuje epickou, velkolepou tvář divoké přírody, konkrétně indického parku Keoladeo. Dva pávi jako by do obrazu vstupovali z přízračného, nadpozemského světa.
Snímek Randyho Robbinse je v dějinách soutěže přelomový, byl totiž pořízený mobilním telefonem. Nic to však neubralo na síle dojemného výjevu, který nabízí. Zmrzlá hlava mrtvého jelena je zapletena do zmrzlé země v silné kompozici, prostoupené smutkem, ale též krásou.
Na vlnách kontemplace se nese snímek Tamary Stubbsové. Dva tuleni krabožraví si na něm dopřávají spánku, zatímco se nechávají unášet Weddellovým mořem na kře.
Poklidnou, harmonickou atmosféru má též fotografie Jasona Gulleye. Na mořské trávě se na ní prochází samice kapustňáka s mládětem. Jako z fantasy filmu.
Portrét dlouhosrsté kočkovité šelmy manula Sing-čchao Čua je naopak ve znamení koncentrované pozornosti a připravenosti. Predátor ostatně právě ulovil malého ptáka.
Zato scénka z fotky Josého Manuela Grandía je bezstarostnost sama. Hranostaj je na ní ztělesněním nevázanosti.
Autor: Jose Manuel Grandío/Wildlife Photographer of the Year