Trampoty pana skladatele
Když se upsal ke složení hudby pro Vetřelce, měl za sebou renomovaný Jerry Goldsmith například soundtrack pro první celovečerní Star Trek nebo oscarovou Čínskou čtvrť. To však nezabránilo rozepřím mezi ním a Ridleym Scottem. Goldsmith sice uznával, že film má publikum děsit, zároveň však chtěl vyjádřit, že navzdory tomu má vesmír vnitřní krásu. Úvodní motivy proto navrhl v romantické, lyrické tónině, která skládá hold nekonečnu a fascinujícímu tajemství. Až poté měl následovat šok.
Režisér však trval na tom, že hudba musí zneklidňovat od samého počátku. Nesmí za sebou nechávat nic než nevýslovnou hrůzu. Skladatel tedy po jeho námitkách téma narychlo přepsal. Ne ledabyle, ale přílišnou úctu k výsledku neměl. Je to jen shluk efektů, říkal.
Nebyl to však jediný spor. Motivy, které Goldsmith navrhl pro jisté části Vetřelce, Scott svévolně přesouval k jiným, zkracoval, kromě toho použil ve Vetřelci hudbu, kterou složil Goldsmith k jiným filmům. „Zdá se, že nakonec se komunikace mezi skladatelem a režisérem docela zhroutila,“ soudí server mubi.com.