V římské mytologii měl bůh Janus dvě různé tváře (vousatou a hladkou) dívající se na opačné strany. Se sociálními sítěmi je to podobně rozporuplné. Přinášejí nám dobro i zlo zároveň. Ukažme si to na Facebooku, který je s námi už 20 let. Americká verze byla spuštěna v únoru 2004, česká v srpnu 2008.
Velkým přínosem sítí je, že se tam můžete ovšem poradit a na všechno sehnat odborníka. Vůbec to nemyslím ironicky. Na Facebooku mám v „přátelích“ víc než 3 000 lidí. Pokud potřebuju dejme tomu tip na spolehlivou stěhováckou firmu nebo informace o trekování v Himálaji, prostě se zeptám své „bubliny“. V tak velké skupině se jistě najde i překladatel ze španělštiny, opravář auta či třeba znalec rybolovu. Nebo někdo, kdo někoho takového zná.
Pokud vám někdo nabízí něco zadarmo, pak jste zbožím vy sami. Za Facebook ve skutečnosti tvrdě platíme vlastním časem a pozorností.