náhledy
Nemrtví jsou pro mě jen nástrojem pro společenskou a politickou kritiku, říkal hollywoodský režisér a scénárista George A. Romero.
Autor: koláž iDNES.cz
Nešokovali rychlostí. Nemrtví děsili svou urputností a primitivní zatvrzelostí.
Autor: Profimedia.cz
Uprostřed hysterie a handrkování se byl Ben hlasem rozumu a rozhodnosti.
Autor: Profimedia.cz
Parta, která se vydala zlikvidovat zombie - a nakonec zabila i afroamerického hrdinu Bena, připomínala předsudečnou tvář amerického venkova.
Autor: Profimedia.cz
Záběr z hororu Noc oživlých mrtvol. Scénář k němu napsal George A. Romero.
Autor: Profimedia.cz
Jsme nemrtví, ale v něčem se živým podobáme: naším opiem je zboží a nákupní centrum je náš svatostánek. Romerův Úsvit mrtvých nesl sociálně kritické poselství.
Autor: Profimedia.cz
Posedlí kupováním zboží. Zombie dělaly v Úsvitu mrtvých to, co měly nejraději jako lidé: nakupovaly.
Autor: Profimedia.cz
Režisér George A. Romero během natáčení hororu Deník mrtvých (2007), ve kterém si sám také zahrál.
Autor: Profimedia.cz
Mezi svými. Georg Romero při natáčení Dne mrtvých
Autor: Profimedia.cz
Takhle si to štrádovaly zombie ve Dni mrtvých.
Autor: Profimedia.cz
„Byl jedním z mých nejoblíbenějších spolupracovníků,“ prohlásil o Romerovi Stephen King (vpravo).
Autor: Profimedia.cz
Hollywoodský režisér a scénárista George A. Romero
Autor: Profimedia.cz
„Nemám žádné skřítky, kteří by mě děsili. Strach mi nahání život,“ říkal George Romero. A do svých filmů to otiskoval, jakkoli v nich byly potácející se oživlé mrtvoly.
Autor: Profimedia.cz
Romerovy horory neděsily jako například Vymítač ďábla. Jejich sociální poselství však bylo výhružnější.
Autor: Profimedia.cz