Bitevní vrtulník ruské výroby MI 24 je chloubou českého letectva. Bývalý Sovětský svaz tyto stroje poprvé nasadil ve válce v Afghánistánu v letech 1979 až 89. V těchto bojích proti Spojenými státy podporovaným partyzánům také proslul.
Kalendář takzvané Tygří letky, která má základnu na letišti v Náměšti nad Oslavou, vznikal v říjnu se svolením velitele Libora Štefánika.
Jeho muži patří ke špičce ve svém oboru. Nedávno získali na cvičení sil NATO prestižní trofej za sportovní výkony. Už v roce 2002 byla česká letka vyhlášena za nejlepší v rámci Severoatlantické aliance.
Česká armáda MI 24 používá starší stroje, které získala v období mezi rokem 2003 a 2005 jako součást deblokace ruského dluhu.
Patří mezi nejrychlejší stroje na světě, dokáží letět až rychlostí 330 kilometrů za hodinu. Do kabiny se vejdou dva piloti a osm výsadkářů. - podívejte na bitevník MI 24 v akci
Případem focení vrtulníkového kalendáře se zabývala Vojenská policie. Zajímalo ji, zda vznikal se svolením velitele základny a zda měly modelky povolen vstup do vojenského prostoru. Případ ale brzo odloží. "Dosavadním prověřováním informací uveřejněných na internetovém serveru www.hansair.cz nezjistila Vojenská policie naplnění znaků protiprávního jednání," sdělil iDNES.cz její mluvčí Jan Čermák. - čtěte Poodhalené modelky u vrtulníků zaměstnaly vojenskou policii
Přerovská Tygří letka byla první ze zemí bývalého východního bloku, která se stala součástí NATO. Je v ní od roku 2001. Tradice Tygřích letek ovšem vznikla už za druhé světové války mezi americkými piloty.
Česká Tygří letka vznikla v roce 1994 v rámci reorganizace letectva. Základem letky se stali piloti a vrtulníky 11. vrtulníkového pluku v Plzni a 51. vrtulníkového pluku v Prostějově.
Podle serveru http://www.heliczech.cz se piloti cvičí v ničení malých pozemních cílů, jako jsou tanky, obrněné transportéry, ale zdokonalují se také v nácviku vzdušných bojů. Plní také průzkumné a přepravní lety.
Tygří letka pomáhala i při záplavách v roce 1997 a 2002.
"Obohatil jsem se o zkušenost, že příslušníci vrtulníkové letky jsou hrdí na techniku, kterou obsluhují, a jsou ochotni věnovat svůj volný čas na její, dle mého názoru, vkusnou propagaci," řekl iDNES.cz velitel 22. základny letectva Libor Štefánik.