Gumová láska na první pohled
Jakkoli může název upomínat na španělštinu, židovský obchodník Schwarzwald, jehož firma sídlila v domě U Zlatého stromu na pražské Dlouhé třídě, sáhl při hledání jména své značky jinam. Napovídá nám verze PrimEros, kterou najdeme na některých historických firemních artefaktech. Jméno podle zdrojů představuje pravděpodobně akronym slov „velká“ a „láska“, nebo rovnou odkazuje na starořeckého boha lásky. Velká láska, první láska, láska na první pohled, tak by se dalo jméno bezešvých prezervativů, prvních registrovaných v Evropě, chápat.
Sofistikovaný měl Schwarzwald i grafický design. Ten první připomínal americkou vlajku, logo Primeros se totiž tyčilo na pozadí červeno-modro-bílé vlajky s pruhy a hvězdami. Souviselo to s Schwarzwaldovou progresivitou, podnikavostí, s tím, že dýchal v rytmu doby, že „myslel americky“?
Čas jeho produkci a byznysu každopádně přál. Doba začínala víc a víc souznívat s moderními, vědeckými přístupy, pozornost se dostávala i intimní hygieně a ochraně.
Jenže Schwarzwaldovy gumové produkty, které se navlékaly na pánské pohlavní údy, byly stále docela delikátním zbožím. I s tím si musel obratný a důvtipný podnikatel poradit.