Na průběh aukce se můžete podívat zde |
Aukce začala v 9:00, po 15:00 překročila hranici 200 tisíc korun, nakonec vyšplhala ještě o sto tisíc korun nahoru. Stejně jako loni vynesl největší, finální nabídku Otakar Šuffner, zakladatel a ředitel české obchodní platformy FTMO. „Aukci kalendářů Pirelli sleduji dávno, vlastně od doby, kdy jsem začal číst iDNES.cz. A jsem rád, že se jí nakonec mohu i účastnit,“ řekl iDNES.cz.
Výtěžek dosáhne na cíl aukce, vývoj a pořízení virtuálních brýlí pro edukaci onkologických pacientů pro podporu prevence. „Částka zaplatí rovněž potřebný software. A navrch stačí ještě na navýšení počtu antidekubitních matrací pro naše pacienty,“ prozradila tisková mluvčí Masarykova onkologického ústavu v Brně Klára Jirkovská.
Peníze ze spolupráce iDNES.cz a firmy Pirelli přitom poputují na konto Masarykova onkologického ústavu v Brně již po čtyřiadvacáté. Dnešní aukcí celková částka překročila pět milionů korun. „Jsme rádi, že můžeme napomoci propojení výrazného uměleckého pohledu na krásu, jakým kalendáře Pirelli každým rokem jsou, s pomocí dobré věci. Symbolicky v předvánočním čase,“ poznamenal Zdeněk Vacl, marketingový ředitel české pobočky společnosti Pirelli.
Nahlédněte do kalendáře Pirelli 2025 |
Nahota na miamské pláži
Odměnou vítěznému příhozu je cenné obrazové dílo. Rok 2025 svěřila firma Pirelli do rukou newyorského fotografa Ethana Jamese Greena, který svůj kalendář pojal jako hold kořenům ikonického kalendáře, ale zároveň též jako jejich překročení. Jeho mise není pouze opakováním toho, z čeho The Cal, jak se dílu familiárně říká, vyšel. Není to kopie, repete, opakování.
Green měl se svou soupiskou modelek a modelů troufalost na to, nahlédnout na koncept nahého těla a pláže novýma očima. „Naše pojetí krásy se od doby, kdy byl kalendář takto focený naposledy, velmi proměnilo. Bylo vzrušující vejít s modelkami a modely do těchto klasických kulis a dát jim současný ‚update‘, aktualizaci,“ poznamenal k tomu fotograf. I proto nese kalendář název „Přehodnocení a odhalení“.
Do kalendáře se vepsaly americká herečka, modelka, aktivistka Hunter Schaferová, indicko-americká autorka a moderátorka Padma Lakshmi, italská zpěvačka, herečka, modelka Elodie, britské herečky Simone Ashley a Jodie Turner-Smithová, americká vizuální umělkyně Martine Gutierezzová, americká modelka Jenny Shimizu, jihokorejská herečka Hoyeon, americká modelka Connie Flamingová, francouzský herec Vincent Cassel a jeho britský kolega John Boyega. Sestavu doplnil sám fotograf. „Byl jsem jediný, komu jsem mohl říct, aby se svlékl úplně,“ vysvětluje.
Green se s modelkami a modely opravdu ohlédl do zpětného zrcátka. Přiznává, že vzhlíží k fotografiím, jimiž se do dějin kalendáře Pirelli zapsali Richard Avedon a Herb Ritts. „Zaměřují se na modelky a vytvářejí nadčasové, krásné obrazy,“ shrnuje Green. I on chtěl nechat hlavní slovo modelkám a modelům, zachycení jejich těl, výrazů nechtěl ničím nerušit. I on chtěl svému kalendáři dopřát dar nezestárnout.
Přesto však jeho kalendář není pouhým zopakováním ikonické plážové polohy kalendáře. Modelky a modely zavedl na miamskou pláž, zvolil však nevymóděnou, prostou Historic Virginia Key Beach Park. „Kulisy jsme si zvolili kvůli jejich syrovosti. Čím blíž se dostaneme k přírodě a čím syrovější scenérie, tím lépe. Chtěli jsme oslavit krásu velmi sexy způsobem, velmi nefiltrovaným,“ líčí.
„Je to oživení, protože jdeme zpět k začátkům kalendáře – ale přepisujeme je, nahlížíme je skrze současnost. A je to odhalení, protože se vracíme k myšlence ukázat kůži, což je jeden ze způsobů, jak zachytit něčí ‚já‘,“ míní.
Green se svým týmem nechtěl pouze okopírovat výrazné Avedonovy a Rittsovy fotografie z historie kalendáře. „Svět se od posledního opravdu sexy kalendáře Pirelli velmi změnil. Tak moc. Bylo vzrušující zkoumat, jak nahlížíme krásu dnes a kdo je za krásnou, krásného považovaný v klasickém prostředí kalendáře Pirelli, ve studiu a na pláži,“ vyložil Green. Jeho cit a respekt k proměně společnosti příhodně konvenuje s mottem, které firma Pirelli jako vydavatel zdůrazňuje: kalendář je rovněž výpovědí o společnosti, rezonuje v něm dech, tep, směr doby.
Každé modelce nebo modelovi věnuje dva snímky, jeden vznikl u miamských vln, druhý v atelieru. Jeden je černobílý, druhý v barvách.