náhledy
Počátkem května se v provincii Zheijang na jihovýchodním pobřeží sjela celá tisícovka členů rodiny Harley Davidson z Číny, aby oslavila 110. výročí založení firmy.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Týpky z Bezstarostné jízdy ani surovce z Hell's Angels však mezi nimi nehledejte, to vyzraďme rovnou.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Pod vlajkou Harley Davidson totiž v Číně jezdí jen boháči.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Je to takový "gang" výkonných ředitelů a domácích zbohatlíků, tvrdí server marketplace.org.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Strukturu globální komunity motorkářů Harley Davidson tvoří H. O. G. (Harley Owners Group), celkem jich je po světě 1 400. V Číně vznikla první skupina v roce 2006, bylo to v hlavním městě.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Dnes jich je o deset víc.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Šanghajskou pobočku založil a předsedá jí rozený Kaliforňan Jim Rice, který odjel do Číny dělat výkonného ředitele pekařského řetězce. Niterná touha po svobodě ani potřeba drsné komunity ho k založení pobočky ovšem nevedla.
Autor: Carlos Barria, Reuters
"Mí přátelé mi říkali, že potřebuju koníčka, dokonce i moje žena to říkala. Tak jsem si koupil motorku," vysvětlil loni Rice redaktorce serveru travel.cnn.com.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Její kolegyni z marketplace.org seznámil i s dalšími blahobytnými členy "gangu".
Autor: Carlos Barria, Reuters
"Jerry staví vězení pro městskou správu, Chen Jun navrhuje oděvy, Tony Tang je velkoobchodník s diamanty. Koho máme dál? Winston má loďařskou firmu, která převáží uhlí," vypočítával.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Šanghajská pobočka zahájila činnost v roce 2008, loni měla téměř šest set členů.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Divocí motorkáři z amerických či evropských gangů by se však divili, tamní jezdci patří, stejně jako jejich druzi z jiných čínských oblastí, mezi společenskou smetánku.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Není divu, v Číně je to nákladný koníček, který je od životní reality více než 200 milionů migrantských dělníků, ale též městské střední třídy nepředstavitelně vzdálen.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Motocykl Harley Davidson v Číně stál loni podle travel.cnn.com v aktuálním přepočtu od 300 tisíc korun do milionu a půl korun.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Čína je zemí obrovských sociálních rozdílů a majitelé silných strojů patří do horních příček společnosti.
Autor: Carlos Barria, Reuters
A jen koupit motocykl nestačí, dalších víc než 160 tisíc korun dají za individuální úpravu svého stroje.
Autor: Carlos Barria, Reuters
Skoro 230 tisíc korun stojí řidičský průkaz.
Autor: Carlos Barria, Reuters
V přepočtu téměř sto tisíc korun investují do image: kožené kalhoty a bundy, vyzdobené helmy. Je to tak vzrušující, shodit oblek a jednou za čas vypadat drsně. Jejich setkání jsou v Číně velkou podívanou.
Autor: Carlos Barria, Reuters