Marek Plochý vede Centrum historických vozidel v Lužné u Rakovníka, David Morc je strojmistrem Českých drah, Tomáš Nachtman pracuje u Správy železnic (zleva). A pečují o „stodvanáctku“.
Autor: Locomotif
Příprava na odjezd do Lužné u Rakovníka. Pilířem přesunu byla lokomotiva T 478.3001.
Autor: Jan Šimoník
Tady se kráska ukrývala. Foto pochází z prohlídky technického stavu stroje 498.1 v říjnu roku 2020.
Autor: Jan Šimoník
Lokomotiva byla vydána napospas přírodě.
Autor: Jan Šimoník
A ta se stroje začala zmocňovat.
Autor: Jan Šimoník
Nejprve bylo lokomotivu nutné vyprostit ze spleti křoví a stromů (Louny, 16. října 2020).
Autor: Jan Šimoník
Tady je parta, která to v Lounech podnikla, zleva Jiří Cikán, Jan Šimoník, David Morc, Marek Plochý, Tomáš Nachtman.
Autor: Jan Šimoník
Pak už byl čas na samotnou přepravu, zachraňovaný unikát se dopravoval z Loun do České Lípy přes noc, trvalo to dvanáct hodin.
Autor: Jan Šimoník
A hned se začalo s pracemi.
Autor: Jan Šimoník
Nejprve se demontovala budka.
Autor: Jan Šimoník
Tady už je „stodvanáctka“ bez ní.
Autor: Jan Šimoník
„Stodvanáctka“ vyhlíží lepší zítřky.
Autor: Jan Šimoník
Součástí stroje je i tendr, vůz sloužící k uskladnění zásob paliva.
Autor: Jan Šimoník
Vyčistit se musel žlab mechanického přikladače.
Autor: Jan Šimoník
Demontáž víka parního domu
Autor: Jan Šimoník
Vyklidit bylo třeba i roštnice z pece.
Autor: Jan Šimoník
Azyl prozatím našla lokomotiva v českolipském depu.
Autor: Locomotif
Je to masivní, impozantní stroj.
Autor: Locomotif
Byl nejrychlejší, nejsilnější československou parní lokomotivou.
Autor: Locomotif
Dvě perly. „Stodvanáctka“ a „Šlechtična“
Autor: Locomotif
O obě lokomotivy se v České Lípě starají srdcaři a nadšenci.
Autor: Locomotif
„Stodvanáctka“ má za sebou pestrou minulost. A spletitou
Autor: Locomotif
Jedním z úkolů bylo vymýt kotel.
Autor: Locomotif
O lokomotivu pečuje i David Morc.
Autor: Locomotif
Člověk a stroj. Tváří tvář „stodvanáctce“ si člověk uvědomí její sílu.
Autor: Locomotif
Parta má před sebou velké plány i velké výzvy.
Autor: Locomotif
„Protože upsat se takovému koníčku, to musí mít člověk nějakým způsobem v sobě,“ říká Jan Šimoník.
Autor: Locomotif
Zachránci. Českolipská parta „stodvanáctku“ našla, přepravila, teď ji dává do pořádku. Jednou bude díky ní snad zase jezdit.
Autor: Locomotif
Opravit se samozřejmě musí i tendr.
Autor: Locomotif
Chlapi pracují ve volném čase a s vášní.
Autor: Locomotif
Úlovek. Tento kus vodního kamene se našel v kotli.
Autor: Locomotif
Na lokomotivě se podepsal čas i roky služby.
Autor: Locomotif
Stopy minulosti. Kus uhlí ze „stodvanáctky“ dostane každý, kdo si koupí triko a podpoří tak její opravu.
Autor: Locomotif
Co dál? Jan Šimoník si prohlíží „stodvanáctku“ ze sousední „Šlechtičny“.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Dlouhé roky pod otevřeným nebem zanechaly na lokomotivě stopy.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Otevřít poklop a může se začít.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Jednou bude „stodvanáctka“ vyšperkovaná podobně jako vedlejší „Šlechtična“.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
„Šlechtična“ je starším strojem, pochází z roku 1948.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Impozantní, ale elegantní. Lokomotiva 498.112 byla klenotem. A zase bude.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Práce vyžadují sehranost a koordinaci.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Partu čekají tisíce hodin práce.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Celou řadu dílů bude třeba vyrobit, už se neseženou, nenajdou.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Detaily lokomotivy jsou majestátní.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Na obhlídce. Jak to vypadá vevnitř?
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Rez, mech, příroda na lokomotivě nechala otisk.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Šlechtična je již díky českolipské partě vyšňořená.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
A tady už je 498.112 konečně pod střechou.
Autor: Jan Šimoník