- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Letadlo udržíte v případě výpadku pohonu ve vzduchu určitě snáz. Ačkoli ani helikoptéra není bez pohonu rovnou odsouzena k pádu na zem jako balvan. | foto: Depositphotos
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Co je těžší? Naučit se pilotovat vrtulník, nebo letadlo?
Pro mě rozhodně vrtulník. Ale není to jen můj názor, slýchám to i od jiných lidí, kteří mají zkušenost s oběma stroji. I můj ohromně zkušený letecký instruktor s tisícovkami nalétaných hodin v kokpitu velkých dopravních letadel, kterého občas svezu malým vrtulníkem, má k jeho řízení ohromný respekt.
V čem je problém vrtulníku?
Teď to opravdu hodně zjednoduším, ale pro laickou představu si to snad můžeme dovolit. Letadlo vyvážíte a umí letět samo. Vrtulník musíte mít daleko důkladněji pod kontrolou, v každém okamžiku ho potřebujete pevně řídit ve třech osách.
Každá nehoda přispívá ke zvýšení budoucí bezpečnosti provozu. Každá havárie se důkladně vyšetřuje a piloti pak ty rozbory povinně studují, aby se poučili z chyb předchůdců.
Připojte se ještě dnes a získejte: