Fotografická soutěž Czech Press Photo má za sebou už dvacet devět ročníků. Mění se profesionální fotografie?
Kritéria pro dobrou novinářskou fotografii jsou pořád stejná. Má mít kompoziční i světelně estetické parametry, ale nejdůležitější je, aby tam byl příběh a nadstavba v podobě poselství. Počet autorů přihlášených do soutěže je po léta zhruba stejný. Co se měnilo, je systém práce poroty. V analogové době bylo povinností fotografa poslat do soutěže tištěné snímky, které se potom v reprezentačních prostorách pražského magistrátu předkládaly porotě na zemi. A ona o nich hlasovala. Dnes vše probíhá digitálně a naše porota, která se každý rok mění, dostává přístup do systému už dopředu, takže může udělat výběrové předkolo z pohodlí domova. Když se pak u nás potkávají, někteří už mají své favority. Každý rok se kvalita snímků zlepšuje a už se ani nestává, že by fotografové posílali do soutěže snímky ze svateb.
Mou životní reportáží byla cesta do Severní Koreje. Fotit jsme mohli jen to, co nám dovolili, všude v okolí byli agenti, kteří nás doprovázeli.