

Nemá ráda přezdobené interiéry, fotografie nepřeplňuje rekvizitami, doplňky. „V podstatě jsem minimalistka,“ říká Alena Borlová. I proto se ráda vrací do industriálních prostředí starých hal a prázdných továren.
Autor: Alena Borlová
„Nabízejí zajímavou jednoduchost,“ líčí.
Autor: Alena Borlová
„Můžete se zaměřit na práci se samotnou ženou, s figurou, vnímat světlo a celkový prostor využít jen jako nerušivý, ale zajímavý doplněk,“ popisuje fotografka.
Autor: Alena Borlová
Prostým, čistým kompozicím dává přednost i v jiných prostorových kontextech.
Autor: Alena Borlová
Její focení se koncentruje na propojení emoce a techniky. Emoce, to je navázání komunikace s focenou ženou nebo mužem, osobní přístup. Technika, to je práce se světlem, kompozicí, expozice.
Autor: Alena Borlová
„Stále si hlídám, aby bylo vše ’správně’, důležité je podpořit křivky, držet světlo ze správného úhlu,“ říká.
Autor: Alena Borlová
„Co si neodmakám na place, to v postprodukci nedoháním,“ shrnuje svůj přístup.
Autor: Alena Borlová
Jen když práce stojí na kvalitních základech, může se odbočit, vnést do fotky neostrost, uměřeně sáhnout k filtrům.
Autor: Alena Borlová
„Pokud chcete bořit, je nutné mít pevný základ,“ říká obrazně.
Autor: Alena Borlová
Poté se snáz vyráží na výlety, experimenty.
Autor: Alena Borlová
Industriální prostory jsou místem, kam se ráda vrací.
Autor: Alena Borlová
„Ve staré továrně bude dokonce i můj nový ateliér,“ usmívá se.
Autor: Alena Borlová