náhledy
Digitální fotoaparát nám hodně pomáhá, dokonce i při focení na manuál. Kinofilm vyžaduje jiné myšlení a styl práce, připomíná fotografka Kateřina Janišová, autorka kniha WOMAN. I proto se ke kinofilmu vrátila. „Chyběl mi,“ přiznává.
Autor: Kateřina Janišová
Poznamenává, že kinofilm je samozřejmě náročnější.
Autor: Kateřina Janišová
Při focení na film se musíme spoléhat jen na své znalosti, více, pečlivěji, citlivěji vnímáme světlo i kompozici.
Autor: Kateřina Janišová
„Pořádně si totiž rozmyslíme, než zmáčkneme spoušť, protože máme maximálně šestatřicet pokusů,“ směje se.
Autor: Kateřina Janišová
A nezastírá, že v dnešní době je to velmi nákladná záležitost. „Ceny filmů i chemie jsou úplně někde jinde než před lety, kdy jsem studovala fotografickou školu,“ vzpomíná.
Autor: Kateřina Janišová
Po kinofilmu jistě sáhne i v květnu, kdy letí s modelkou do New Yorku. Po návratu plánuje americké fotky představit na výstavě.
Autor: Kateřina Janišová
Elán do práce a nových výzev čerpá Kateřina Janišová i z toho, že ji mezinárodní soutěž Global Photographic Union odměnila zlatou medailí a stříbrnou plaketou za nejlepší fotografický soubor v monochromatické kategorii.
Autor: Kateřina Janišová
„Tyto úspěchy mě moc těší. Tím víc, že své řemeslo reprezentuji jako žena ve světě profesionální fotografie, který je z větší části mužský,“ líčí.
Autor: Kateřina Janišová
„Tím větší mám radost, když moje práce, která reprezentuje Českou republiku, v celosvětové konkurenci obstojí,“ říká.
Autor: Kateřina Janišová