Bolí mě zadek? Šíje? Kotníky! Poláček jede do olympijského Londýna

  9:00
Nejpozději v osm ráno vždycky neobratně vylezu do sedla, už ho mám celé sedřené. Rozjedu se směrem k Londýnu a šlapu třeba do čtyř. Pak už jsou obě baterie vybité, na pumpě je strčím do zásuvek. Jako včera za městem Fulda.
Z krajiny, kterou projíždím, skoro nic nevnímám. Důležitý je počet kilometrů a

Z krajiny, kterou projíždím, skoro nic nevnímám. Důležitý je počet kilometrů a stav baterií. | foto: Tomáš Poláček, MF DNES

"Paní," ptám se v kiosku na pumpě, "měla byste pro mě elektřinu?"

Prý bohužel nemá.

Nechápavě zavrtím hlavou, musí ji tu mít! Stejně se dál bez šťávy už nedostanu. Objedu benzinku a hele, myčka. A nikdo v ní není. Tak třeba tam?

Strčím obě baterky do šňůr, koupím si litr kefíru, sednu na obrubník, dvakrát se napiju. A najednou spím. Takhle. Vsedě.

Potom sebou zděšeně trhnu, kouknu na mobil. Akorát! Čtvrt na šest. Takže rychle, ještě mám čtyři hodiny na jízdu.

Nastavil jsem si psychologickou hranici, denně chci dát dvě stě kilometrů. Anebo nechci, ale musím.

V neděli mi naskočí číslovka 200 kousek před městečkem Kirchhain. Najdu hotel. První pivo v něm vypiju na ex. Pil bych celou noc, ale nemůžu. Sednu před monitor a sám sobě říkám: Prosím tě, hlavně v tom článku nenaříkej, sám to nenávidíš. Že dojedeš na olympiádu za týden, to sis vymyslel sám, nikdo tě nenutil...

Jasně. Já vím.

Všechno se hroutí

Byl jsem blázen, když jsem chtěl cestovat s navigací v mobilu a s kamerkou, na kterou cestu natočím. Výsledek je jen takový, že mám na řídítkách spoustu kabelů a ty už u Chebu přestávají fungovat. Zmokly, zlomily se.

Ale nebudu skučet, aspoň díky tomu poznám v Pomezí nad Ohří elektrikáře Kuklíka, který kolo rozebere a dráty vymění. Od jeho paní dostanu kafe a housku. Lidi jsou hodní, jen mi to sebralo čtyři hodiny času. Ale stejně: moc díky.

Zničený v hotelu. Jedno pivo na ex a spát...

Jedu a venku zas prší. Mobil se už dobíjí, perfektní.

Jenže německá mapa se na něm nechce načíst. Přístroj ode mě vyžaduje drahá data, nebo tomu nerozumím.

Není čas na bezradnost, tak prostě zastavím u poslední české pumpy. "Nemáme." Aha. Nemají mapy.

Takže netuším, kde jsem.

Šlapu deštěm po velké silnici pořád zhruba na západ a nikde žádný obchod, kde by se dala mapa koupit. Nikde ani stříška, pod kterou by se dalo schovat. Už bych to potřeboval, čvachtá mi v botách.

Pak na jednom parkovišti miniaturní stříšku najdu, je nad orientační cedulí. K té se přitisknu. Půlku těla mám na suchu a zbytek v dešti. Nahmatám zapalovač. Úplně mokrý. Nefunkční. A jiný nemám. Všimněte si, že neskučím, jen si sáhnu do batohu pro tabletu proti křečím a zase vyjíždím do toho hnusu. Zavolám své pražské spojce:

"Jakube, sedíš u internetu?!"

"Já tě špatně slyším."

"Protože volám za jízdy, abych to stihl. A protože leje."

"Počkej, dívám se na satelit a mělo by tam být krásně, jasno."

Přiznávám, že v tuhle chvíli výjimečně zaskučím. Podle počítače je v Německu krásně a já tady plavu jak zmatený úhoř.

"Jakube, podívej se mi, jestli vůbec jedu správně. A kde mám zatočit. A kam pokračovat, než seženu mapu..."

Zatímco hledá trasu, snaží se mě Jakub uklidnit. "Neboj, v Německu už to bude po rovině."

Jasně...

Vzpomenu si na něj třeba v neděli, když budu hekat z Coburgu do Fuldy a kolem mě budou sjezdovky, taktak, že ne v provozu.

Volám domů

Začal jsem koktat. Nedokážu se vyjádřit. Asi je to vyčerpáním, nebo jsem zešílel.

Možná jo, protože na téhle cestě si nic moc neprohlížím, architekturu ani přírodu. Nezastavuju. Vnímám, že to tu Němci mají hezké, to jo, nikde ani papírek. Vždycky mě to trkne, když vypiju nějakou tubu s trochou tekuté energie a prázdný obal chci zahodit do příkopu. Strnu: ne, tady ne, tady se to fakt nehodí... A tak si z kapsy dělám smetiště.

Statistika po třetím dni (cíl v Kirchhainu)

Ujeto: 575 kilometrů

Doba jízdy: 32 hodin

Zbývá: 750 kilometrů

Předpokládaný příjezd do Londýna: čtvrtek odpoledne

Zásadní je nikde zbytečně nezastavovat, ale přesto jednou zastavím. Na silnici leží mrtvé lišče. Skloním se k němu, je jako živé, nevidím žádnou krvavou ránu. Krásné. Chtěl bych ho pohladit, zůstat tu... Po chvíli se vzpamatuju, ale toho pocitu, že trochu blázním, se už nezbavím.

Vytočím číslo domů a žena se mě ptá: "Tak co?" Jak prý se mám.

Opravdu si jen nerad stěžuju.

"Hele, lidskej organismus je zázračnej," zadrhávám. "Jsem si jistej, že mě bolí zadek nebo šíje, ale vlastně tu bolest nevnímám, protože mě něco bolí ještě víc. Kotníky."

Žena mě opravuje. "To budou spíš achilovky, ne?"

Tomáš Poláček míří do Londýna - 4

Asi jo.

Normálně mi nahlas vržou.

Bodá v nich pokaždé, když šlápnu. To je šedesátkrát za minutu. Čtyřicet tisíckrát za den...

Ale zajímavé je, že ani tohle nakonec nevadí, protože největší starost mám jinou.

Obávám se, že nestíhám.

Ve středu dopoledne se mám nalodit na trajekt a na mapě je ta cesta do Francie ještě nekonečná.

Jedu pomalinku, celkový průměr mám devatenáct kilometrů za hodinu. Jedu od vesnice k vesnici a pořád proti západnímu větru, pochopitelně.

Ale bojuju.

Za půjčení elektrokola děkujeme Skupině ČEZ

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Tesla Y má páté narozeniny. Je nejprodávanějším elektromobilem v historii

Tesla Model Y Performance

VIDEO Americký výrobce elektromobilů Tesla, v jehož čele stojí miliardář Elon Musk, patří k světovým...

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq

VIDEO Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

Fisker je v potížích. Pomůže injekce Nissanu na svět ferrari pick-upů?

Alaska sdílí architekturu FT31 s SUV Ocean a Henry Fisker o něm mluví jako o...

VIDEO Ani druhý pokus dánského designéra Henrika Fiskera o vlastní automobilku se nevyvíjí příliš dobře....

Soumrak výroby aut v Evropě. Čína v továrně Fiatu, tu po fordech nikdo nechce

Leapmotor má být v Evropě nízkonákladovou značkou, která se má zaměřit výhradně...

VIDEO Italsko-francouzskou rozmíšku v koncernu Stellantis má vyřešit předhozená kost v podobě výroby...

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

Nizozemská elektrická síť kapacitně nestíhá, když se dobíjí stávajících 450...

Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

Škoda neplánuje levný elektromobil pro Indii, její tamní manažer ano

Sochy elektrické nabídky Škody v roce 2026

Škoda Auto, která je v koncernu Volkswagen zodpovědná za indický trh, v současnosti neplánuje...

Cena niklu klesá, i když je důležitý pro výrobu baterií do elektroaut

Důl na nikl v ruském Norilsku (24. srpna 2021)

Výroba baterií do elektroaut se neobjede bez nejrůznějších kovů, mezi něž se řadí i nikl. Jeho...

  • Nejčtenější

S vyléčeným sadistou chodil na ryby. Markovič nebyl jen postrachem vrahů

26. března 2024

Chytil spartakiádního vraha Jiřího Straku, díky minisérii Metoda Markovič: Hojer se nám do povědomí...

Uzlování je sice stará škola, objasňuje ale současné krimi případy

23. března 2024

Zločinci zastírají svou totožnost, pracují v kuklách a s rukavicemi. Dopadeni však bývají kvůli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Říkali, že je to stydlivý kluk. Dívkám přitom ubližoval chladně a bez lítosti

23. března 2024

Premium Půlnoc už odbila. S posledním úderem zvonu přikryl měsíc, který ještě před chvílí ozařoval pustou...

Přesvědčí vaše svaly, že cvičí. Pilulka má simulovat účinky tělesné aktivity

22. března 2024

Má umět namluvit vašim svalům, že cvičíte. I když přitom budete sedět v křesle, ležet na gauči,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Legenda trapnosti. Mistr Ashida Kim prostě věří, že je nindžou

27. března 2024

Na instruktážních videích komicky nadskakuje, třepe rukama, kope nožkama, hopsá kolem svých...

Návykový obal. Dějiny bublinkové fólie začaly nepovedeným vynálezem

28. března 2024

Premium Její praskání nabízí neodolatelně svůdné uspokojení, především však způsobila obalovou revoluci....

Policie dopadla zloděje kočárku. Byl jsem opilý a nic si nepamatuji, tvrdí muž

18. března 2024  12:56,  aktualizováno  27.3 13:51

Pražští policisté ve středu 27. března zadrželi cizince, který v polovině ledna ukradl z chodby...

Legenda trapnosti. Mistr Ashida Kim prostě věří, že je nindžou

27. března 2024

Na instruktážních videích komicky nadskakuje, třepe rukama, kope nožkama, hopsá kolem svých...

S vyléčeným sadistou chodil na ryby. Markovič nebyl jen postrachem vrahů

26. března 2024

Chytil spartakiádního vraha Jiřího Straku, díky minisérii Metoda Markovič: Hojer se nám do povědomí...

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Přípravář staveb/rozpočtář

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...