Pavel Fischer dorazil s manželkou i dětmi do svého volebního štábu v restauraci Šmik v Nové budově Národního muzea krátce před půl třetí. Místnost už byla plná novinářů, kterým řekl, že na výsledek se těší a očekává překvapení. „Budu spokojený s dvouciferným výsledkem,“ uvedl během prvního brífinku.
Zdůraznil, že nejvíc si cení toho, že se z něj jako z neznámého diplomata stal během kampaně respektovaný kandidát, a za to poděkoval všem svým dobrovolníkům. Těch je podle kreativního šéfa jeho volební kampaně Jakuba Hussara, který k Fischerovi nastoupil až v polovině listopadu, odhadem až pět tisíc.
Prezidentské volby 2018 |
Po sečtení prvotních výsledků byl na pátém místě, během hodiny ovšem přeskočil jak Michala Horáčka, tak Marka Hilšera, a držel se na třetím místě s více jak devíti procenty. Během odpoledne znovu zopakoval, že s výsledkem je spokojený, protože zaujal lidi, kteří ho neznali. „Cítím obrovskou podporu a z toho mám radost,“ prohlásil Fischer za bouřlivého potlesku svých příznivců.
Ve chvíli, kdy Fischer překonal při sčítání deset procent, spustil se ve volebním štábu dlouhotrvající potlesk a příznivci skandovali jeho jméno. Potlesk ovšem zazníval ve volebním štábu pokaždé, když mu přibyla i setina procenta.
Po sečtení více jak devadesáti procent předstoupil Fischer před novináře, aby poděkoval svým příznivcům i senátorům, kteří ho podpořili, za jejich pomoc, nevynechal ani svou rodinu. „Výsledek je neuvěřitelný, cítím očekávání a radost i mezi lidmi. Tam, kde nebyl zájem o politiku, se lidé pro něco zapálili.“ Výsledek nad deset procent je podle něj fantastický a je z toho dojatý.
Fischer rovněž uvedl, že již mluvil s Jiřím Drahošem, který se dostal do druhého kola prezidentské volby, a poblahopřál mu. „Vedle blahopřání jsme hovořili i o politických otázkách, o zahraničním směřování země i bezpečnostních otázkách,“ dodal bývalý diplomat.
„Chtěl bych vyzvat, aby se ti, kdo mě podporovali, sešikovali a pomohli v druhém kole ke zvolení Jiřímu Drahošovi,“ prohlásil s tím, že cítí, že jsou si s Drahošem názorově blízcí. „Chtěl jsem se spojit s tím, u koho cítím, že jsme si programově nablízku. Tak jsem to ostatně říkal po celou dobu kampaně.“
Celá prezidentská kampaň jej vyšla na osm milionů, z toho 6,7 milionů byly přímé náklady, zbytek tvořila částka, která zahrnovala například vytištění plakátů od příznivců či jiné materiální dary.