Doporučujeme

Česko ochráníme. Tvrdě a nekompromisně, slibuje voličům Babišovo ANO

  • 444
Chceme sami rozhodovat, kdo v naší zemi bude žít a pracovat, řekl premiér a šéf hnutí ANO Andrej Babiš při startu kampaně svého hnutí před volbami do Evropského parlamentu. Do nich jde ANO s heslem „Česko ochráníme. Tvrdě a nekompromisně“. Po celé republice už visí volební billboardy hnutí ANO s tímto heslem.

Babiš také při zahájení kampaně pózoval v čepici Silné Česko. Řekl, že inspiraci našel ve Spojených státech amerických, kde se mu líbilo heslo současného prezidenta Donalda Trumpa (Make America Great Again). „Evropa se musí zásadně změnit, potřebuje lídry,“ prohlásil Babiš.

„A já chci silné Česko, my všichni chceme silné Česko, sebevědomou, silnou zemi, na kterou chceme být všichni pyšní,“ řekl předseda vlády.

„Chceme přesvědčit lidi v naší zemi, aby přišli k evropským volbám,“ řekl šéf ANO. „Proč chceme ochránit Česko? Zabránili jsme nesmyslným kvótám. My chceme rozhodovat, kdo bude v naší zemi žít, kdo tady bude pracovat,“ uvedl Babiš.

„Řepka, to je výmysl Bruselu,“ řekl Babiš

Řekl, že ANO chce ochránit Česko před nesmyslnými nápady z Bruselu, jako omezení nošení zbraní či před extrémními názory na klimatickou změnu.

„Biopaliva, to vymyslel Brusel. Řepka, to je výmysl Bruselu,“ řekl premiér. Firma Preol z holdingu Agrofert, který převedl do svěřenských fondů kvůli zákonu o střetu zájmů, z řepky vyrábí látku MEŘO (metylester řepky olejné), která se povinně přimíchává do nafty.

Řekl také, že nechápe, proč není jaderná energie započítávaná stejně jako obnovitelné zdroje energie, když nezpůsobuje emise.

Skandální dvojí kvalita potravin

Za jedno z hlavních témat považuje dvojí kvalitu potravin - rozdílnou v západních zemích a v nových členských státech EU. Označil to za skandální.

Výrobce Milky se ohradil

Společnost Mondeléz International, která čokoládu Milka vyrábí, se proti Babišovým slovům ohradila. "Všechny naše výrobky jsou stejné kvality a podléhají stejným přísným standardům kontroly kvality v celé Evropě nebo kdekoliv jinde na světě bez ohledu na to, kde jsou vyrobeny nebo prodávány. Čokoláda Milka prodávaná v České republice je úplně stejná jako čokoláda prodávaná v Německu nebo Rakousku. Dvojí standardy kvality bychom nikdy nepoužili," napsala ČTK zástupkyně společnosti Gabriela Bechynská.

„My skutečně jsme popelnicí Evropy. Někdo v Evropě si myslí, že my tady žijeme na kokosových palmách, že my jsme ti z východu, ti méněcenní občané. Není to pravda,“ zdůraznil Babiš.

Není podle něj možné, aby si české děti mohly koupit pouze čokoládu Milka, která má podstatně větší obsah tuku a cukru. Jako další příklady uvedl rybí prsty prodávané v Česku obsahující více vody, nebo rozdílnou kvalitu pracích prášků. „Já se potkám s řetězci už v pondělí,“ řekl Babiš.

Vraťme EU k původnímu poslání

ANO vede do voleb europoslankyně Dita Charanzová. Dvojkou na kandidátce je další současná europoslankyně Martina Dlabajová, trojkou ekonom Martin Hlaváček, čtyřkou poslankyně Radka Maxová a pětkou komunální politik z Mariánských Lázní Ondřej Knotek.

„Náš program je o akceschopné Evropě, o bezpečnosti a rovných podmínkách. Chceme silné Česko, ale také silnou Evropu. Chceme takovou Evropskou unii, která se vrátí k původnímu poslání,“ řekla Charanzová. Posláním Evropské unie je podle ní bezpečnost a ekonomicky prosperující kontinent. Podle Charanzové je důležité, aby se lépe rozdělovala témata, která si dokážou vyřešit členské státy, a témata, která je nutné řešit na evropské úrovni.

Čeští spotřebitelé podle Charanzové nesmí být spotřebiteli druhé kategorie. Je to úkol i pro domácí politiky, aby zakázali dvojí kvalitu potravin a zavedli sankce, míní. Právě to by měla projednat česká vláda v chystané novele o potravinách do dvou týdnů. V zákonu o potravinách by mělo přibýt ustanovení, podle kterého bude na český trh zakázáno uvádět potraviny označené totožně jako potraviny uváděné na trh v jiném členském státě, ač budou mít odlišné složení nebo vlastnosti. Hrozit by za to měla až padesátimilionová pokuta.

ODS spustila horkou část kampaně. Chce, aby Česko bylo slyšet

Horkou část volební kampaně před volbami do Evropského parlamentu odstartovala ve čtvrtek i nejsilnější pravicová opoziční strana ODS. Zatímco Babišovo ANO si pro start kampaně vybralo sídlo svého hnutí na okraji Prahy, občanští demokraté restauraci na baště s výhledem na Vyšehrad. Místo měsíce jí k tomu svítilo srdce podobné tomu, které kdysi zářilo Pražanům nad Hradem. Celý mítink pak zahájila Smetanova Vltava.

Havlovské srdce a Smetanova Vltava: ODS vstoupila do ostré fáze kampaně

„Evropská unie je v krizi, Česká republika nesmí stát stranou a my v ODS máme plán, jak Evropskou unii z této krize postupně vyvést,“ řekl předseda občanských demokratů Petr Fiala. EU je podle něj v krizi hlavně proto, že se příliš dlouho prosazoval jediný koncept, koncept nekonečné integrace a proti tomu logicky sílil koncept odchodu z EU.

ODS, jejíž kandidátku pro volby do Evropského parlamentu vede europoslanec Jan Zahradil, svůj volební billboard ukázala na nedávné programové konferenci. Slogan občanských demokratů zní „Jsme srdcem Evropy. Chceme být slyšet“.

Podle dubnového průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění je jasným favoritem voleb Babišovo ANO, která má podle průzkumu šanci na 28 procent hlas, druhá by se podle tohoto průzkumu umístila ODS s 12 procenty, třetí Piráti s 10,5 procenty. Voleb se v dubnu plánovalo zúčastnilo 27 procent oprávněných voličů, tvrdí CVVM.


Témata: ODS - Občanská demokratická strana, Volby do Evropského parlamentu 2019, Hnutí ANO, Evropský parlament, potravina, Andrej Babiš, Vyšehrad (stanice metra), Brusel, čokoláda, Evropská unie, Donald Trump, Martina Dlabajová, Radka Maxová, Martin Hlaváček, Jan Zahradil, Spojené státy americké, Mariánské Lázně, Centrum pro výzkum veřejného mínění (CVVM), premiér, Ondřej Knotek

Termíny

Finance

Vláda

Témata

Válka na Ukrajině

Olympijské hry

Nepřehlédněte