Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tv„Cestující ocení dvě nová nástupiště s přístřešky v kompletně přestavěné stanici Žalhostice a pohodlný nástup do vlaku na zastávce Trnovany. V Ploskovicích a Horních Řepčicích se upravila stávající nástupiště na výšku nástupní hrany 550 mm nad kolejí,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Na zastávkách přibylo nové osvětlení a rozhlasové zařízení pro informování cestujících.
Při celkové modernizaci se Správa železnic zaměřila zejména na bezpečnost. V Žalhosticích proto nyní pracuje nejmodernější staniční zabezpečovací zařízení, které je dálkově ovládané z nově vybudovaného dispečerského pracoviště v Lovosicích.
Některé úseky tratě dostaly nové traťové zabezpečovací zařízení a opraveny byly vybrané přejezdy, které teď mají moderní přejezdové zabezpečovací zařízení. Celkem bylo na pětačtyřicetikilometrové trati zrekonstruováno patnáct přejezdů.
Obnova trati z Lovosic do České Lípy začala v listopadu loňského roku a Správu železnic vyšla na více než 980 milionů korun. Rekonstrukci dělalo sdružení firem AŽD Praha a EDIKT.
„Jedná se o vysoce moderní regionální železnici, která je hojně využívána a vlaky na této trati jsou plné cestujících. Na trati operují zejména České dráhy s modernizovanými jednotkami Stadler, mezi Lovosicemi a Litoměřicemi i naše společnost s jednotkami RegioSprinter,“ sdělil generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle.