- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Trasu dálnice na hranu nestabilního labského údolí vytlačila stavební loby přes své tajtrdlíky v politice. Protože jen taková trasa je jistotou mnoha odkladů a trvalých oprav, které betonářské lobby přinesou ze státního, tj. z daní mnohem větší zisky než stabilní tunel pod středohorskými kopci, který by byl již dnes levnější. No a když tento záměr nevycházel, tak se podmínkou odběru kameniva z lomu stalo svedení vody a navážení odpadu na hranu nad dálnicí. A už se stamiliony ze státního sypou...
Kamenolom je jen jedním z mnoha možných viníků sesuvu, tím hlavním je ale tak jako tak stát, protože postavit dálnici v sesuvovým území může jedině totální laik
Nestabilní svah byl podstatou některých připomínek jak v řízení EIA, územním řízení, tak později ve stavebním řízení, která ke stavbě D8 byla veřejně projednávána. Tyto připomínky byly jako obvykle lehkovážně smeteny ze stolu. Úřady jen vynaložily 5 minut fiktivního úsilí - a to na vypracování zamítavé formulace. Viníci jsou mnohamiliardové škody jsou tedy jednoznačně známi.
Kdy a jak je stanovena trestně právní odpovědnost za torpédování stavby D8 (obecně staveb) ekology aktivisty Děti Země? Průtahy - devastace ŽP na objízdných trasách, vysoká nehodovost, ježdění na objíždkách stylem brzda plyn zajisté neprospělo ŽP, jak v UL, tak všech obcí. Jak a kdy budou za zbytečné průtahy Děti Země potrestáni??? Nemluvím ještě o smrťácích mezi UL-Lovo vyvolaných vysou zátěží dopravy.
Podstata je v tom, že kdyby stát a jeho instituce pracovaly pořádně, tak by si Děti Země ani neškrtly.
A ubezpečuji vás, že až se nějaká stavební činnost začne dít poblíž vašeho bydliště s tím, že by narušila váš majetek, klid, ovlivnila negativně práci apod., tak využijete všech dostupných cest, aby se taková stavba omezila, upravila ve prospěch menších dopadů na prostředí apod.
Otec v tom lomu v 60. letech jezdil s náklaďákem a běžně se prý na hranu svahu sypal kamenný prach a drť, aby se rozšířil manipulační prostor lomu. Za ty roky se ho tam muselo vysypat hodně, tak ať dneska někdo netvrdí, že to není pravda, když ještě žijí svědci opaku. K tomu celkem slušné rozšíření jámy po znovuotevření lomu a průser byl na světě.
Když jsem si hrával na písku, a ohrabal jsem spodek svahu kopce, kde jsme si postavili hrad, tak se mi sesunula celá stěna i s hradem.
Takže štěrk neštěrk, geologové varovali, že svah je nestabilní. A už železnice udělal zářez, dálnice to zřejmě rozřízla pořádně
Já si myslím, že primárně za utržení svahu může stát, protože při povolení dobývání nestanovil dostatečné podmínky pro zachování stability svahu pod lomem. Případně je také na vině nedostatečná kontrola báňského úřadu. Těžaři se pak podle toho chovali. K sesuvu a zničení železnice by naprosto jistě došlo i kdyby pod nimi žádná dálnice nebyla.
Ať už jsou příčiny sesuvu jakékoliv.
Kdo navrhl a schválil aby přes toto evidentně nestabilní území vedla dálnice?