Podle ředitele Oblastního ředitelství SŽDC v Ústí nad Labem Martina Kašpara jsou stožáry ze 60. let minulého století. „Ta soustava trakčního vedení nevyhovovala a musela se nahradit současným typem a to je vlastně ukončení těch prací,“ řekl novinářům na místě Kašpar.
Upřesnil také, že stožárů je 18, SŽDC původně uvedla, že jich je o jeden méně.
Ke každému z 18 starých stožárů nejprve lezecká skupina připevní v horní části lano a poté ho rozřízne v polovině. Vrtulník nejprve vyzdvihne horní část sloupu, který přepraví na předem určené místo, a pak se vrátí pro zbývající část stožáru. Při pracích se střídají dvě lezecké skupiny, aby nevznikaly časové prodlevy.
„Vždy, když vrtulník poletí s břemenem, je v koordinaci s městskou policií zastaven na nezbytně nutnou dobu provoz v ulici Tovární. Stožáry jsou na úrovní zastávky trolejbusu Dílny,“ uvedla Pistoriusová.
Strážníci zastavují dopravu podle mluvčího ústecké městské policie Jana Novotného vždy zhruba na deset minut. „Je to z toho důvodu, že okolo jsou zchátralé domy, tak aby případně nějaká střešní taška nebo jiný materiál nespadl na chodce nebo projíždějící řidiče,“ řekl Novotný.
SŽDC zvolila přenos starých stožárů pomocí vrtulníku, protože nemusela přistoupit k výluce vlaků. „Přenos pomocí vrtulníku vyšel jako nejrychlejší a z pohledu ekonomiky nejvhodnější,“ dodala mluvčí. Náklady na akci neupřesnila.