Příští rok by na krajských tratích mohly jezdit vlaky RegioJetu

  8:10aktualizováno  8:10
Na šest železničních tratí v Ústeckém kraji by mohly v závěru příštího roku vyjet vlaky společnosti RegioJet. Soukromý dopravce podnikatele Radima Jančury totiž vyhrál poptávkové řízení na zajištění provozu například mezi Děčínem a ústeckým Střekovem nebo Mostem a Žatcem.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Student Agency

RegioJet totiž nabídl kraji nejnižší cenu – za 1,005 milionu kilometrů ročně 149 milionů korun. Jistotu uzavření smlouvy to ale neznamená. Záležet bude na výsledcích následujících jednání mezi krajem a RegioJetem.

Kde by mohl RegioJet jezdit

  • trať č. 072 v úseku Ústí nad Labem západ – Štětí
  • trať č. 073 v úseku Děčín hlavní nádraží – Ústí nad Labem Střekov
  • trať č. 123 v úseku Most – Žatec
  • trať č. 130 v úseku Most – Bílina
  • trať č. 131 v úseku Ústí nad Labem hlavní nádraží – Most
  • trať č. 134 v úseku Teplice v Čechách – Litvínov

„Ústecký kraj zveřejnil prozatím pouze záměr, ve kterém zamýšlí uzavření smlouvy se společností RegioJet. Případnému podpisu budou předcházet jednání, která se budou týkat hlavně technických parametrů obou variant nejvýhodnějších nabídek, které společnost podala,“ řekla MF DNES mluvčí kraje Lucie Dosedělová s tím, že definitivně by měla být jednání uzavřena během dvou měsíců.

Smlouva by platila od prosince 2019 na deset let. Pro RegioJet by to znamenalo první zakázku na provoz regionálních vlaků v Česku.

„Velmi nás těší, že naše nabídka byla vyhodnocena jako nejlepší. Byla by to dobrá zpráva zejména pro cestující, kteří by se tak dočkali lepších a modernějších služeb v regionální železniční dopravě v rámci Ústeckého kraje,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Firma bude v co nejkratší době jednat se zástupci Ústeckého kraje o dalším postupu a o upřesnění jednotlivých detailů a případně dalších požadavků ze strany kraje.

„Pro nové spoje máme zajištěné pořízení nových nejmodernějších nízkopodlažních vlakových souprav pro provoz v elektrické trakci, které cestujícím nabídnou vysoký komfort cestování,“ doplnil Ondrůj.

České dráhy, Arriva i Leo Express

Vedle RegioJetu se soutěže zúčastnily ještě České dráhy, Arriva a Leo Express. „V tuto chvíli informaci zveřejněnou Ústeckým krajem analyzujeme,“ sdělil Radek Joklík, mluvčí Českých drah, které na daných tratích zajišťují dopravu v současné době.

Pro národního dopravce to však neznamená, že by se ho tratě už netýkaly. Například mezi Litvínovem a Teplicemi by RegioJet jezdil pětkrát denně. „U zbylých vlaků nadále počítáme s Českými drahami s vlaky Panter pořízenými z evropských dotací,“ podotkla Dosedělová.

Zmíněná trať v současné době není elektrifikovaná mezi Litvínovem a Loukou u Litvínova. To se má ale brzy začít měnit. „Podle našich informací mají přípravné práce na modernizaci začít v září a během roku 2019 by se měla elektrifikace dokončit,“ uvedla Dosedělová.

Kraj chce nově na tratích, jichž se řízení týkalo, jen elektrické vozy. Vlaky na nich mají zároveň od prosince 2019 jezdit častěji než dosud. Provoz má být navýšen o asi 150 tisíc ujetých kilometrů ročně.

Nejčtenější

Ministryně zažila v ghettu grilování i vyhazování odpadků z oken

Ministryně Jana Maláčová navštívila ústeckou čtvrť Předlice. (18. září 2019)

Říct, že ministryně práce a sociálních věcí přespala jednu noc tam, kam se bojí chodit i policie, je asi nadnesené....

Koloc skupuje Buggyru. Až bude dceři šestnáct, vyšle ji do závodů tahačů

Dcery Martina Koloce se potatily. Dvojčata Aliyyah a Yasmeen už taky kroutí...

Zakladatel roudnické Buggyry je zpátky na scéně, Martin Koloc se ujal šéfování motoristické stáje, kterou zakládal. A s...

S pacienty přivážejí sanitky v Ústí do nemocnice čím dál častěji i štěnice

Štěnice domácí ve chvíli, kdy saje krev. Jak se krev dostává do štěnice, její...

Záchranáři v Ústí nad Labem vezli v průběhu minulého týdne sanitkou z jedné z místních ubytoven pacienta, na jehož těle...

Místo uhlí by na severu Čech mohla energii vyrábět voda z kaskády jezer

Premiér Andrej Babiš u jezera Milada. Jeho vláda bude hledat peníze na...

Po postupném ukončení těžby uhlí by na severu Čech mohla vzniknout propojená kaskáda jezer s přečerpávacími vodními...

První liga: Budějovice vyhrály i potřetí, zatím neztratila ani Poruba

Českobudějovický útočník Radek Prokeš (vlevo) se snaží uniknout Lukášovi...

Hokejisté Českých Budějovic a Poruby potupili ve třetím kole první ligy soupeře devíti góly a vládnou tabulce se...

Další z rubriky

Obec bude zase víc držet pohromadě, říká starosta vítězné Vesnice roku

Pavel Svoboda, starosta Lipové na Děčínsku.

Po krajském kole vyhrála severočeská Lipová ze Šluknovského výběžku i celostátní kolo akce Vesnice roku 2019. Jak se v...

Soud by pustil vedoucího, který zneužíval skauty, žalobce podal stížnost

Bývalý skautský vedoucí Martin Mertl, který byl odsouzen na deset let za...

Okresní soud Brno-venkov vyhověl žádosti bývalého skautského vedoucího Martina Mertla, který si odpykával trest za...

Na železničním přejezdu v Chomutově narazila řidička do měřícího vozu

Na přejezdu v Chomutově narazila do měřícího vozu řidička osobního automobilu.

Do měřícího vozu vlakové soupravy AŽD Praha narazila na přejezdu bez závor řidička osobního auta. Záchranáři ji s...

Nové sochy na ústecké univerzitě rozpoutaly spory umělců a vedení školy

Malé sochy rozpoutaly na ústecké univerzitě velký spor

Umělci a vedení školy se přou o kvalitu tří soch za 292 tisíc korun, které koupila ústecká univerzita od sochaře Ivana...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz