„Během dalších dní budou probíhat dokončovací práce, které nemají na železniční přepravu vliv,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Na trati, na níž jezdí nákladní i osobní vlaky, se nejprve několik dní prováděly odklízecí práce. Součástí bylo odtržení lokomotiv, které do sebe byly po kolizi zaklíněné. Železničáři pak mašiny na místě rozřezali a odvezli k likvidaci.
Ještě před tím vyšetřovatelé stroje ohledávali kvůli černým skříňkám a dalším důkazním materiálům. Poté se musely provést sanační práce kvůli úniku nafty. Kontaminovaná zemina byla odvezena na skládku. Opravit se muselo trakční vedení a železniční svršek.
4. dubna 2021 |
Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvPři kolizi jeden strojvůdce zemřel na místě, druhý byl se středně těžkým zraněním převezen do teplické nemocnice.
Jedna z lokomotiv po střetu vzplála, vezla propan-butan, druhý vlak přepravoval náklad s uhlím. Hasičům se podařilo náklad hořícího vlaku uchránit. Na místě neštěstí bylo devět hasičských jednotek, po uhašení požáru na místě zůstaly drážní jednotky, které pomáhaly s vyproštěním lokomotiv.
Neštěstí zřejmě mohl zabránit jeden ze strojvedoucích, který nezastavil před návěstidlem. „Nákladní vlak měl zastavit před návěstidlem, což se nestalo. Nenašli jsme žádnou chybu na zabezpečovacím zařízení,“ řekl už dřív generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera.
Škoda byla odhadnuta zhruba na 50 milionů korun.
6. dubna 2021 |