„Přístaviště ve Štětí stavíme v rámci sítě přístavišť pro rekreační plavbu. Na Labi je jich totiž dosud velmi málo. Lidé sice mohou po řece plout, ale chybějí jim místa, kde by mohli bezpečně zakotvit a stát přes noc,“ řekl zástupce ředitele Ředitelství vodních cest ČR Jan Bukovský.
Dosud podle něj bylo možné bezpečně zakotvit jen na několika místech, třeba v přístavišti Dolní Zálezly, Nučnice či Libotenice. „To byla první pilotní síť a ukázalo se, že je užitečné, aby tato síť pokrývala celé Labe,“ podotkl Bukovský.
Přístavní molo ve Štětí bude tvořit pevná ocelová konstrukce založená na soustavě pilotů. S pevninou bude šedesátimetrové molo spojeno čtyřmetrovou lávkou.
„Ze břehu bude pohodlný bezbariérový přístup. Na molu budou mít lodě přípojku elektrické energie, díky které budou mít kotvící turisté možnost připojit se do zásuvky a dobíjet baterie nebo použít rychlovarnou konvici, elektrický gril a podobně,“ přiblížil Bukovský s tím, že možnost načerpat pitnou vodu zde nebude. „Pitná voda však bude v sousedních přístavištích, například v Roudnici nebo Mělníku,“ upřesnil.
U nového mola ve Štětí bude moci zakotvit až dvanáct lodí s maximální délkou do dvaceti metrů a ponorem do jednoho a půl metru. „Bude možné zde zakotvit zdarma a maximálně na 48 hodin,“ uvedl Bukovský.
Při povodni má konstrukce mola odolat úrovni až pětileté vody. Bezpečnost pomohou zajistit také plovoucí výložníky, které bude možné v případě ohrožení sklopit.
Stavební náklady na vybudování přístaviště ve Štětí se vyšplhají na více než 22 milionů korun.
Na jaře budou dokončena i další přístavní mola v nejbližších sousedních městech, ve zmíněné Roudnici nad Labem a v Mělníku.
„V Ústeckém kraji momentálně stavíme ještě přístaviště v Litoměřicích a během pár týdnů začneme budovat přístaviště v ústecké Brné. Ve Středočeském kraji se staví přístaviště v Čelákovicích a v dohledné době chceme zahájit stavbu přístavišť ještě v Nymburce a v Brandýse nad Labem,“ doplnil Bukovský.