Úsek mezi Chomutovem a Kyjicemi doposud omezoval provoz na celé trati z Ústí nad Labem do Chebu. Železniční svršek byl na hranici životnosti a železniční spodek dokonce již za ní. Po opravě se zvýší maximální rychlost na trati a bezpečnost. Nástupiště ve stanicích Jirkov-zastávka a Chomutov-město budou bezbariérová.
Úsek vznikl v 80. letech minulého století v souvislosti s postupující těžbou hnědého uhlí. Jeho největší dominantou je 418 metrů dlouhá Vrskmaňská estakáda, která mimo jiné překonává vodní nádrž Újezd.
Podchod v Jirkově se prodlouží, vznikne tak přístup k vlakům i od obce Otvice. Pro zvýšení bezpečnosti provozu se vybuduje nový podchod spojující Otvice s obchodní zónou. Přejezd v Chomutově mezi Kamencovým jezerem a zooparkem nahradí lávka. Práce budou stát přes tři miliardy korun.
„Během pár dnů vypíšeme tendr na navazující úsek Chomutov – Kadaň-Prunéřov. Jedná se o stavbu za zhruba 3,3 miliardy korun. Na této stavbě by měly již na podzim fakticky začít také stavební práce, uvedl Petr Hofhanzl ze Správy železnic.