Diskuse k článku

Vítr pokácel mohutný stožár vysokého napětí, další je zdeformovaný

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P67e42t79r 41V13y21š43l93a95n

4. 3. 2019

Jak se na ten stožár koukám, je na něm dělaný kabelový svod. Při montáži se většinou stávající stožár renovuje. :-) Tady asi investor šetřil ;-D

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P10a92v12e49l 71S61o93b50o63t50k68a

4. 3. 2019

To je tím globálním oteplováním.

Železo měkne.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R54a61d29o16m76í57r 62K46r29u47p10i96č92k30a

4. 3. 2019

Jak muze vitr porazit takovy sloup, ktery tvori tenke kovove profily, ktere vetru alespon z laickeho pohledu nekladou temer zadny odpor.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

G69e74o75r67g 76K17o20m12b72e83r81e24c

4. 3. 2019

poryvy vetru uz shodily ledacos. Sloup se rozhoupe a kdyz prijde ve spravnej moment vetsi poryv vetru tak ho skoli.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J64a42n 36J51a85n25e37č31e37k

4. 3. 2019

"z laickeho pohledu nekladou temer zadny odpor" - ano, to je přesné, z laického pohledu ;-D

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J94o18s28e12f 86D28r82d86a

4. 3. 2019

I když profily stožáru jsou zdánlivě tenké, přidejte k tomu tah větrem rozhoupaných drátů je na problém zaděláno. Je to podobné jako rota vojáků se stejným krokem na mostě... :-/

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J42a57n 51P88o44k33o61r92n30ý

4. 3. 2019

Při výpočtech sloupů se počítá i s průměrem vodičů při zadané síle větru. Bohužel si již nepamatuji číslo, školu jsem dokončil před několika desetiletími. Ale není to zanedbatelná síla, která se do vodičů opírá. O konstrukci sloupu ani nemluvím. Takže to není "téměř žádný odpor". ;-)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M20a77r60t83i69n 71H92r63o60u12d12n30ý

4. 3. 2019

Vliv větru má významný vliv na výpočet statiky takového vedení a stožárů. Ne, že ne. Na to jsou normy.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

Z58b23y37n23ě83k 85J16a45n40d48a

4. 3. 2019

Stejně jsou tam ty sloupy v pohledu na vinohrad jako pěst na oko...

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V33á12c38l93a72v 84P27o78l49á12k

4. 3. 2019

S provozem elektroautomobilů jich ještě přibude.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V62ě37r85a 95P96e25t35r46ů

4. 3. 2019

Takových moc ne,spíš VN (tohle byl VVN)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

Z71b20y37n70ě51k 28J11a56n15d47a

4. 3. 2019

Omlouvám se tedy, špatně jsem hledal...

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P96e57t44r 36N83o64v69o45t93n63y

4. 3. 2019

Je to vn(22 kV), kousek dál na kopci se to dělí na dvě linky na klasických betonových sloupech. A na těch ocelových jsou znatelně kratší izolátory. Jen to tam muselo být výš(a větší rozestupy podpěr) nad řekou a dvěmi železničními tratěmi.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

I60v52a62n83a 21N88e76j10e10d31l89í90k68o55v51á

4. 3. 2019

V sobotu jsme jeli trasu Kolín, Havlíčkův Brod a někde tam, nevim přesně kde, což je fuk, měli tyhle nové sloupy a natahovali dráty. Ale vypadaly tak nějak hodně odlehčeně...

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M73i58l30a88n 93M37u24s70i67l

4. 3. 2019

Jak se z auta pozná odlehčená konstrukce stožáru?

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

O49n67d17ř22e84j 94Z76e82m16a89n

4. 3. 2019

Asi se zdály být docela subtilní :)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

I11v37a44n77a 95N92e80j89e85d63l56í16k87o88v84á

4. 3. 2019

Kdyz musíte zastavit, protože po obou stranách silnice stojí auto s plošinou a vyzvedava dráty, mate čas si vše prohlédnout a případně porovnat se starými sloupy, ktere maji širší postavu a profily jednotlivých příhrad silnější, co se plochy tyče.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P54a17v83e78l 54M23a39t80a33s

4. 3. 2019

A dělá se z toho senzace. Před cca 40 lety vichřice "zrušila" vedení VVN 400kV na Nepomucku u obce Zhůř, spadlo asi 8-10 sloupů a nikdo se z toho nezbláznil. Opraveno asi za 2 měsíce a jelo se v pohodě dál.

0 9
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V95á23c47l38a17v 20P42o79u28s36t75k88a

4. 3. 2019

Jasně, před 40 lety o tom nepsali na iDnes, to je fakt.

5 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

I36v36a16n64a 64N56e49j43e52d21l25í73k80o19v49á

4. 3. 2019

Ani ve filmu ať žijí duchové o tom neomluvili ;-)

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

O32n18d43ř70e78j 34Z26e59m86a86n

4. 3. 2019

Kdo z toho dělá nějakou senzaci? 8-o

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M24i89l65a88n 46J79o84u96r73a

4. 3. 2019

...velmi pravděpodobně podceněná, nebo zcela zanedbaná údržba ze strany provozovatele (na vítr bych to nesváděl - to byla pouze poslední kapka)

2 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

I57v97a69n20a 70N83e65j95e64d20l76í29k76o56v82á

4. 3. 2019

Tyto nové sloupy nemohly jeste zkorodovat, uhnit nebo jinak v tomto směru snížit svoji funkci. Spis to bude problém ze strany konstrukce samotné...

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M64a42r79t57i86n 34H64r90o68u54d93n53ý

4. 3. 2019

Kdo to svádí na vítr? Už od pohledu je na těch stožárech navěšeno "jen" 22 kV. K příhradovým 22kV stožárům se nezřídka přistupuje macešským přístupem, kdy se to zkrátka nechá rezavět až zrezavět do té míry, dokud to takříkajíc ne(s)padne na hubu. Jejich systematické nátěry a vyvařování (na rozdíl u stožárů 110kV) se provádí spíše výjimečně. Na tuto životnost prodlužující údržbu se na 22 kV dost hodně hřeší. V tomto případě to bude ale dost "bolet", protože už od pohledu to zřejmě nebude "km za mega", jak je u kmenových 22kV linek obvyklé, ale o hodně dražší. Že se ten jeden stožár tak krááásně položil, aniž by se ještě předtím zdeformoval jak paragraf - svědčí o tom, že minimálně 2 nárožníky musely vysloveně uhnít/ureznout. Kdyby se provedla zavčas klasická rekonstrukce základů (a nesr-lo se na to), kdy se zesílí navařením plátů nebo "na motýlka" rzí oslabené nárožníky (obvykle těsně nad zhlavím základu, kde rád obrůstá černý bez i jiné džungloidní zavlhávající byliny), mohli si pánové z ČEZ nyní ušetřit spoustu problémů.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V14ě89r86a 45P74e88t22r59ů

4. 3. 2019

Tohle ale není 22 kV ale 110 kV

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M74a24r89t12i78n 71H52r60o16u13d57n46ý

4. 3. 2019

Je to 2x 22kV nebo eventuálně 2x 35kV.

Se podívejte na délku těch použitých izolátorů. Toto NEJSOU v žádném případě izolátory pro napětí 110 kV.

Navíc tam blafla tráva, což je evidentní projev zemního spojení, které zjevně trvalo pár sekund.

Toto není žádná zvláštnost, celkem dost VN vedení využívá příhradové konstrukce určené pro VVN. Buď se to tak zamýšlelo rovnou (kvůli klenutí přes řeku či jiné velké překážky) a nebo to bylo zamýšleno kdysi jako rezerva do budoucna (kdy se to uvažovalo později přeizolovat na 2x 110kV a používat jako vedení 2x 110kV).

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P42e81t33r 14N10o37v20o48t91n16y

4. 3. 2019

Tak. Ale jestli to spadlo všechno na trolejové vedení, tak nebylo zemní spojení, ale rovnou mezifázové zkraty.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J10i65ř76í 39E60r16b76e74n

4. 3. 2019

Tohle vedení bude patřit spíš ČEPS než ČEZ, ale hádat se nebudu.

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít