náhledy
Korečkový bagr RK5000 v lomu ČSA dosloužil v roce 2016. Stále je však jeho nepřehlédnutelnou dominantou.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Pět tisíc tun se pohybovalo pomocí housenicového podvozku. Hydraulika nadzvedla celý stroj a ten se pomocí ližin pomalu sunul směrem, kam bylo potřeba. Jen k promazání ovládání podvozku bylo potřeba 15 tisíc litrů oleje.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Prostory strojovny
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Ovládací kabina
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Takto Jan Chejn, průvodce Uhelného safari, před několika lety ukazoval návštěvníkům různá zákoutí stroje.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Jan Chejn, průvodce Uhelného safari, v ovládací kabině
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Svou službu začal stroj v roce 1984. O rok a půl dřív však už začala jeho montáž přímo v lomu ČSA, rok pak běžel ve zkušebním režimu.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Detailní snímek části korečkového bagru RK5000 v lomu ČSA nedaleko Litvínova
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Ačkoliv má stroj z lomu ČSA pořadové číslo dvě, jedná se o jediný stroj svého druhu v republice. Ten první pomáhal s těžbou skrývky v Chabařovicích u Ústí nad Labem, v místech, kde dnes leží jezero Milada. Po uzavření lomu skončil rozřezaný ve šrotu.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Zblízka působí stroj opravdu impozantně.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Střecha leží ve výšce 32 metrů.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Stroj je opravdový kolos.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Odraz korečkového bagru
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Korečkový bagr RK5000, to je necelých pět tisíc tun váhy, výška 44 metrů, šířka 160 metrů.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA
Původní cena stroje byla 264 milionů. Dnes by to prý vycházelo zhruba na dvě miliardy.
Autor: Iveta Lhotská, MAFRA