Sobota 15. srpna 2020, svátek má Hana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 15. srpna 2020 Hana

Propustíme 200 zaměstnanců včetně manažerů, říká ředitel AGC Automotive Czech

  7:07aktualizováno  7:07
Jedním z odvětví, kterých se pandemie koronaviru dotkla nejvíce, je automobilový průmysl. Řada automobilek přestala vyrábět nové vozy, což mělo vliv i na jejich dodavatele. Své o tom ví například chudeřická společnost AGC Automotive Czech, která je jedním z největších výrobců autoskel v Evropě.

Generální ředitel chudeřického závodu AGC Automotive Czech Luděk Steklý byl v roce 2016 svazem průmyslu a Českou manažerskou asociací zvolen do top desítky manažerů v České republice. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Pokles poptávky pro chudeřickou společnost AGC Automotive Czech znamenal částečnou odstávku výroby, a tedy i obrovské ekonomické ztráty.

„Pandemie skutečně zasáhla celý automobilový průmysl, a to nejen automobilky samotné, ale také celý dodavatelský řetězec. V červnu jsme vyráběli zhruba polovinu plánovaného množství. Do konce roku se naše výroba bude pozvolna navyšovat, nicméně se dá očekávat, že úrovně roku 2019 ani zdaleka nedosáhne,“ podotkl v rozhovoru pro MF DNES generální ředitel společnosti Luděk Steklý.

V květnu jste avizovali, že kvůli nižší poptávce evropských automobilek budete nuceni propouštět stovky lidí. Kolika lidem byl nakonec ukončen pracovní poměr? A očekáváte v nejbližších měsících i další propouštění?
Nižší prodeje a výroba automobilek se samozřejmě promítají i u nás. Přistupujeme proto k restrukturalizaci společnosti tak, abychom upravili nákladovou strukturu a přizpůsobili se novým tržním podmínkám. To se částečně dotkne i zaměstnanosti. Předpokládáme, že se do konce července sníží počet zaměstnanců zhruba o 200 (z celkových 1 800, pozn. red.). S těmi, kterých se to týká, již komunikujeme. Další případný vývoj se v současné době nedá příliš odhadovat, protože automobilky upravují své objednávky téměř na denní bázi.

Mezi zaměstnanci se propouští snadno, ale došlo v reakci na krizi i k nějakým úsporám v managementu? Plánujete si například snížit mzdy a ukázat tím zaměstnancům, že i vy umíte šetřit?
Restrukturalizace se týká kompletně celé firmy, tedy dělnických, THP pracovníků i managementu. I my jako management jsme samozřejmě přistoupili k úsporným opatřením.

Už jste obnovili výrobu v plném rozsahu tak, jak běžela před krizí? Případně jak dlouho bude trvat, než se do tohoto stavu dostanete?
Jak jsem již uvedl výše, v červnu jsme vyráběli zhruba polovinu plánovaného množství. Předpokládáme, že by se postupně a pozvolna mohla výroba navyšovat. Rozhodně však nepůjde o úroveň z roku 2019. Podle nyní dostupných informací očekáváme pokles prodejů na konci roku o 25 procent. A podobnou výši prodejů i v následujícím roce, ale situace je stále hodně nepřehledná a hodně napoví až poslední čtvrtletí tohoto roku, jak se situace bude ve střednědobém měřítku vyvíjet.

AGC Automotive Czech

  • Zaměstnává v Chudeřicích na Teplicku 1 800 lidí a je jednou z největších společností na výrobu autoskel v Evropě. Ročně zde vyprodukují přes 30 milionů autoskel, jen tento závod vybaví skly zhruba šestinu automobilů vyrobených v celé Evropě.
  • Automobilová skla firma dodává pro největší světové automobilky, vedle Mercedesu jsou to i jednotlivé značky koncernů Volkswagen, dále BMW, GM, Ford, Renault, Toyota, Peugeot, Citroën, Suzuki, Fiat a další.

Na které z evropských automobilek podle vás dolehla krize nejvíce? Jsou i takové, které s vámi musely ukončit spolupráci?
Ze své pozice nejsem schopný posoudit, kterou automobilku postihla krize nejvíce. Obecně jsou ale všechny automobilky, podobně jako třeba letecké společnosti, postiženy velkým poklesem poptávky. Lidé i firmy v době nejistoty odkládají nákupy. Evropské automobilky to mají o to těžší, že jsou již z minulosti zatíženy obrovským tlakem na regulaci znečišťujících látek ve spalinách. To je stálo obrovské finanční prostředky, které mnohým chybí nyní. Zatím však žádná z automobilek, kterým dodáváme, s námi spolupráci neukončila.

Na začátku roku jste avizovali, že letos v závodě v Chudeřicích proinvestujete 160 milionů. Změnila koronavirová epidemie vaše plány? Budete muset některé z plánovaných investic odložit, nebo dokonce úplně zrušit?
Samozřejmě, že současný stav nás nutí přehodnotit některé investice, především ty, které přímo nesouvisí s výrobou. Některé z investic, například nová linka na výrobu čelních skel za 600 milionů korun, jsou před dokončením. U takových investic ani není jiná cesta než je dokončit.

Zároveň vaše firma plánovala pořídit nové roboty do automatizace výroby v hodnotě 40 milionů korun. Platí to? Můžete vysvětlit, proč je pro vás automatizace tak důležitá?
Automatizace je pro nás jedním z klíčů pro další úspěšný rozvoj. Již v minulosti jsme do robotizace a automatizace investovali desítky milionů korun. Koronavirová krize může v jednotlivostech tento trend ovlivnit, ale celkově nikoliv. Automatizace a robotizace pro nás znamená přesnější a tím i kvalitnější výstupy ve výrobě. A to je to, co po nás automobilky čím dál více požadují. Proto budeme v tomto trendu dál pokračovat.

Mimo jiné finančně podporujete nadané studenty v soutěži Technowizz, spravujete vlastní dárcovský fond, pro zaměstnance jste zase zřídili Help linku – budete muset kvůli pandemii některé z těchto aktivit omezit?
Aktivity celé skupiny AGC, a tedy i nás jako AGC Automotive Czech, mají velký společenský přesah. Podpora našich zaměstnanců, regionu i technického vzdělávání jsou pilíře našich aktivit v oblasti společenské odpovědnosti. I přes současný vývoj nepředpokládám, že bychom nějak zásadně tyto aktivity omezovali. Jde přece jen o důležitou dlouhodobou investici, které věříme, že se nám i celé společnosti vrátí. Naopak, například posilujeme poradenství naší HELP linky pro naše zaměstnance a jejich rodinné příslušníky v době zvýšené nejistoty.

Autor:
  • Nejčtenější

„Pro Pražáky a Němce, nám nepomůže.“ Obce odmítají novou trať pro rychlovlaky

Starostům z Litoměřicka se nelíbí ani jedna ze tří variant trasy vysokorychlostních vlaků z Prahy do Drážďan, která by...

Policie na Lounsku už druhý den prohledává dům roky nezvěstné ženy

Druhý den intenzivně pátrají kriminalisté po pohřešované Janě Paurové, která záhadně zmizela před sedmi lety. Stopy...

Náklaďák prosvištěl křižovatkou, na přechodu málem srazil dvojici s dítětem

Dva dospělé a dítě ohrozil řidič nákladního auta, který ráno prosvištěl křižovatkou u Masarykovy nemocnice v Ústí nad...

Oběti výbuchu hledáme i se psy v botičkách, píše český hasič z Bejrútu

Premium Ve chvíli volna na mobilu trpělivě vyťukával odpovědi na otázky. Přitom se omlouval za překlepy. „Teď jsme vystřídali...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Jezero Milada trápí nedostatečná infrastruktura, pomohou mezinárodní týmy

Patnáct týmů, z nichž většina má mezinárodní složení, se přihlásilo do soutěže, která určí budoucí vzhled a směřování...

Pastrňák i Kvitová. Sportovní hvězdy skupují v Praze luxusní nemovitosti

Premium Rezidence na Smíchově, byty v Karlíně nebo na Vinohradech. To je jen malý výčet nemovitostí, které vlastní české...

Doba prsatá. Odhalená ňadra jako důkaz měnícího se světa kolem nás

Premium Až se teď v létě vydáte k vodě, rozhlédněte se kolem sebe. Jedním z dokladů změn světa kolem nás jsou proměny vzhledu...

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

Premium Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

  • Další z rubriky

Litoměřice testují mlžný stožár, osvěží kolemjdoucí a sníží prašnost

Mlžný stožár, který v současných vedrech mohou využít k osvěžení kolemjdoucí a zároveň má snížit prašnost, nechala na...

Po krizi si už můžeme lidi vybírat, pochvalují si firmy v Ústeckém kraji

Situace na trhu práce se začíná zlepšovat, tvrdí zástupci velkých firem v Ústeckém kraji, které MF DNES oslovila. Na...

Budka sokolů na teplárně je volná, teď se zkoumá, čím živili mláďata

Sokolí budka na ochozu komína teplárny v Komořanech nedaleko Mostu je připravená na další hnízdní sezonu. Ornitolog...

Ruiny domů, které dříve patřily známému ústeckému kmotrovi, jdou k zemi

Jedno z nejostudnějších míst v Ústí nad Labem mizí. Do roky chátrajících budov v Revoluční ulici nedaleko západního...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

WhatsApp se brzy zbaví toho, co nás na něm nejvíc štve

Populární chatovací aplikace WhatsApp chystá změnu, která leckoho potěší. Brzy bude mít podporu více aktivních zařízení...

Češi bydlí na Papui již tři roky. Byl to ze začátku šok, ale nelitují

Manželé se rozhodli vydat za prací do zahraničí. Zlákala je Papua Nová Guinea, kde žijí od roku 2017. Nejdříve v městě...

Modelka po plastice nedodržela sexuální abstinenci, praskl jí zadek

Šestadvacetiletá Amanda Nicole z Los Angeles se živí jako modelka a je samozvanou dvojnicí herečky Scarlett...

Herečka Prachařová bydlí na Letné. Nezvaní návštěvníci jsou už pryč

Při pohledu na starý činžák by jen málokoho napadlo, v jak krásném bytě dcera herců Dany Batulkové a Davida Prachaře...

Doba prsatá. Odhalená ňadra jako důkaz měnícího se světa kolem nás

Premium Až se teď v létě vydáte k vodě, rozhlédněte se kolem sebe. Jedním z dokladů změn světa kolem nás jsou proměny vzhledu...