Roudnický most.

Roudnický most. | foto: Iveta Lhotská, MAFRA

Opravte most podle nás, chceme ho rozšířit, bouří se lidé z Roudnice

  • 1
Stoletý most přes Labe v Roudnici nutně potřebuje opravu. Kraj, kterému most patří, už ji chystá. Navržená forma rekonstrukce se však ani trochu nelíbí místním lidem. Považují ji za nevhodnou, neboť jen zakonzervuje stávající stav.

Lidé z Roudnice i okolí včetně politiků si přejí most při rekonstrukci upravit tak, aby jim lépe vyhovoval, což znamená, že požadují především jeho rozšíření.

Obyvatelé Roudnice a Vědomic proto sepsali petici, která apeluje na radní Ústeckého kraje, aby své stanovisko přehodnotili a zapracovali do plánů opravy jejich požadavky na zvýšení bezpečnosti při užívání mostu.

„Petice vznikla jako občanská aktivita, vedení města ji však plně podporuje a doufá, že to bude jedním z podpůrných argumentů, aby vedení kraje vyšlo místním lidem vstříc a uvedlo most do stavu, který umožní bezpečný přechod řeky pěším a cyklistům,“ potvrzuje Jan Vancl z roudnické radnice, že místní úřady za svými obyvateli stojí.

Lidem především vadí, že přes most jezdí do centra města nákladní doprava, zatímco na něm není dostatek místa pro pěší a cyklisty.

„Most by svým charakterem měl sloužit jako městský. Sportovci přes něj pěšky nebo na kole pendlují na sportoviště či do plaveckého bazénu. Děti z Vědomic přes něj denně dojíždějí do Roudnice do školy,“ upozorňuje Vancl.

Přes most vede Labská stezka

Přes most zároveň vede mezinárodní Labská stezka pro cyklisty spadající do sítě tras Eurovelo, a používají ho tedy tisíce cykloturistů ročně.

Právě chodcům a kolařům přitom nedostačuje šíře chodníků, které mají pouze 120 centimetrů, a úzká vozovka neumožňuje cyklistům bezpečnou jízdu ani po silnici.

Roudnický most byl projektován v roce 1910. „Tehdy však počítal s úplně jiným provozem,“ poukazuje Vancl na to, že dnes tudy vede vytížená silnice II/240.

Podle místostarosty Františka Padělka ovlivní nová podoba mostu roudnické dění na další desítky let, a proto je požadovaná úprava jeho parametrů silně žádoucí.

„Vyzvali jsme proto hejtmana i radní kraje, aby přehodnotili stávající podobu projektu. Zaslali jsme jim připomínky a chceme vyvolat jednání s cílem zohlednění charakteru mostu jako městského, s důrazem nikoli na nákladní, ale osobní dopravu, především pak pro pěší a cyklisty,“ uvedl Padělek.

Text petice je dostupný na webu města a na 23 petičních místech. Patří mezi ně kancelář pro ověřování na radnici, informační a dopravní centrum na Karlově náměstí, školy i řada obchodů, restaurací a kaváren. 

„A zapojily se samozřejmě také okolní obce Vědomice, Kyškovice, Chodouny, Vrbice, Hošťka a Polepy,“ vyjmenoval Vancl.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz