„Práce na rekonstrukci začaly v minulém roce, a to nejprve pokácením dvou stromů. Kořeny totiž poškozovaly základy lávky. Poté došlo k opravě pískovcové brány a opěrné zdi, výměně záchytného systému a novému nátěru. Zhotovitel vyměnil také dřevěnou mostovku, která byla na několika místech poškozená,“ popisuje mluvčí děčínské radnice Luděk Stínil.
Práce měly podle Stínila být hotové už ke konci loňského roku, při obnově zábradlí se však zjistilo, že by jeho oprava byla dražší než výroba zcela nového.
„Proto se město rozhodlo nechat vyrobit jeho repliku. Několik měsíců tak bylo na lávce provizorní zábradlí, ale veřejnost ji mohla užívat. K montáži nového zábradlí mělo původně dojít za úplné uzavírky lávky, zhotovitel nakonec zvolil jen variantu omezeného provozu,“ dodává Stínil.
Lávka na Sokolský ostrov je zpět, její návrat po opravě zpozdil i hokej žen![]() |
Řetězová lávka byla postavena v první polovině 19. století. Od roku 1966 je zapsaná v Ústředním seznamu kulturních památek České republiky. „Zajímavostí je, že je jedinou zavěšenou mostní konstrukcí v Česku, která se dochovala na svém původním místě,“ uvádí mluvčí děčínské radnice.
Děčín provádí postupnou rekonstrukci i dalších mostků a lávek ve městě a také je staví. „V roce 2019 třeba otevřel zcela novou lávku přes východní vlakové nádraží. Přes Jílovský potok za tenisovými kurty zase nechal postavit zcela novou lávku, ta předchozí již byla v nevyhovujícím stavu. Zásadní rekonstrukcí prošla také lávka pro pěší a cyklisty na cyklostezce Ploučnice. V současné době probíhá ještě stavba lávky pro pěší a cyklisty, která bude zavěšená na železniční most a propojí oba břehy,“ přibližuje Stínil.