„U nové ocelové konstrukce proběhne v srpnu dokončení svářecích prací, po polovinách bude snesena stará ocelová konstrukce pomocí jeřábu a následně se upraví mostní opěry,“ přibližuje plán dalších prací mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
„Středový pilíř mostu bude zcela nahrazený novým, založeným na pilotách a obloženým kamenným zdivem,“ dodal.
S umístěním nové konstrukce, která váží bezmála 600 tun, a je tak o několik desítek tun těžší než ta dosavadní, se počítá na přelomu září a října.
„Vkládání ocelové konstrukce proběhne opět pomocí pásového jeřábu. V místě styku ocelových konstrukcí bude provizorní montážní podpěra, kam se obě části opřou, svaří do jednoho celku a poté spustí do finální polohy na ložiska,“ doplnil Gavenda.
Technický stav 117 metrů dlouhého železničního mostu není dlouhodobě dobrý. Vlaky jezdící mezi Plzní a Mostem na něm musí už několik let výrazně zpomalovat.
Rekonstrukce mostu začala loni v září. Před časem se práce zastavily kvůli ochraně životního prostředí, aby byl zajištěn klid pro rozmnožování živočichů žijících v této lokalitě. Znovu se rozeběhnou v červenci.