Čtvrtek 5. prosince 2019, svátek má Jitka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 5. prosince 2019 Jitka

Diskuse k článku

Tři nové trasy pro D8. Ministr dopravy upřednostňuje tu zavalenou

Ministr dopravy Antonín Prachař nechce připustit jinou variantu trasy dálnice D8, než tu, na které staveniště loni v červnu zavalila po vydatných deštích zemina z kopce Kubačka. MF DNES přináší možnosti, jak se nebezpečnému místu vyhnout a silnici do Německa dokončit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66í84t 10M63r81h33a13l 1755639153530

Tak tu variantu kolem Velemína a pak pod Kletečnou ani omylem, to je ta nejhorší varianta, kterou kdo mohl vymyslet, to by jsme mi obyvatelé Velemína a okolí skočili tzv. z bláta do louže, jestli by vedla dálnice kolem naších baráků, nebo byl stále zachován bláznivý provoz po E55, by nic moc neměnilo a nehledě na to, ještě víc by se zmršila příroda kolem Kletečné, příroda je zde téměř nedotčená, věřte tomu, znám to tu téměř poslepu, tak vím, o čem píši.

0/0
14.3.2014 12:55

J46o86s44e83f 23V29y70s49k55o96č32i77l 5638590269112

Nejsem stavební inženýr ani geolog, ani tohle konkrétní místo neznám. Stačil mi ale pohled do mapy. Úbočí kopce na jehož vrcholku je kamenolom ...... Je to opravdu to nejvhodnější místo pro vedení dálnice?

0/0
14.3.2014 12:44

J15o36s15e91f 29R15á86d83l41o 8670404356369

Vypadá to že ti projektanti a stavitelé studovali na podobných školách stavitelství jako Klaus a ODS ekonomii, soudě podle výsledků v obou případech.

0/0
14.3.2014 9:26

P86e82t74r 23K88o28r37a92n40d50a 3152567611712

Taky si myslím že to je stavební lapalie ale z tou příčinou budou muset něco udělat hned.Tj,Otevřený kamenný lom kousíček nad sesuvem do kterého teče povrchová a srážková voda která se tam dostává do podloží.Dobrá zpráva je že i když se 9 měsíců se sesuvem nic nedělalo tak na ostatních místech nedokončené dálnice se celolu dobu intenzivně pracuje.To vylučuje další zpoždění a hlavně totálně vyvrací hypotézy  pisálků a ekoteroristů o nesmyslných jiných trasách.

+1/−2
14.3.2014 9:21

T52o88m30á49š 46K80u27č75e70r70a 5847482597132

Pak by mne ovšem zajímalo pár věcí, které jsem zjistil z fotek: Jak to, že sesuv se udál sezhora dolů a ne zdola nahoru, jak to, že je zřetelně vidět pohyb svahu směrem od kamenolomu přes trať na dálniční těleso, které tam ani zatím není - jsou provedeny pouze přípravné práce v terénu - a hlavně, jak to, že se na celé trase pohnulo vše, pouze těleso dálnice je v uvozovkách "pouze" zasypané. P. S. To byli naši předkové tak hloupí, že stavěli železnice v rizikových oblastech? I před 120 lety se dokázaly razit tunely nebo jít jinou trasou.?

0/0
14.3.2014 9:21

J12a26n 82Š92k43r62a71b32á18n88e45k 7325330708642

hrál jste si někdy jako dítě na písku? (to je k vašemu sesuvu shora dolů)

jinak těleso dálnice (to není jen vrchní vrstva asfaltu jak se domníváte) je porušeno v hloubce, odhady hovoří o cca 4 - 10 metrů hluboko..

nu a nakonec, porovnávat jednokolejnou trať s dálnicí sice v tomto případě můžete ale svědčí to o tom že nemáte ani základní znalosti..

+2/0
14.3.2014 9:30

T31o57m39á56š 61K97u62č91e30r59a 5187592257212

Obávám se, že jste ty fotky neviděl... Pak byste nikdy nemohl tvrdit, že je tam nějaká dálnice... Je tam pouze připravený tzv. "pešunk" a to zatím jenom v podobě odtravněné plochy. Jinak jsem si na písku hrál, ano písek lze sesunout hrabáním sesdola, ale tady se nikdo v ničem nehrabal - podívejte se na ty fotky pořádně.

0/0
14.3.2014 10:26

J88a74n 39Š25k35r76a56b56á70n92e88k 7495430988842

tak jo no... zjevně vidíte jiné fotky než já, zkuste třeba tuto galerii.

0/0
14.3.2014 10:36

J27a23n 19Š62k54r22a41b38á85n60e49k 7205940338842

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/dalnice-d8-zasypana-prioritni/r~5b87bae0a37b11e381c80025900fea04/r~b43aba6ea37811e3a7b20025900fea04/

0/0
14.3.2014 10:42

V82í47t 60M42r42h59a30l 1955559233170

Vít co, pánové, běžte se podívat přímo na místo sesuvu a pak teprve zkuste psát nějaké posudky atd. Ono to totiž vypadá úplně jinak, když se díváte na fotky a něco jiného je, když ten sesuv vidíte na vlastní oči. Dnes sem se tam byl podívat už asi po čtvrté a to co je na fotkách úplně neodpovídá realitě. Ne všechno se dá vyfotit do detailu. To je jen taková dobrá rada pro vás.

0/0
14.3.2014 13:02

T60o63m49á16š 27K97u77č74e17r49a 5557152137782

Galerii jsem viděl, ale žádnou vypovídací hodnotu to nemá. Pořád platí, že sesuvy se řídí gravitací a padají seshora dolů a ne naopak. Pokud tedy připustím, že na budované dálnici se v podstatě jenom vytrhala tráva a o kousek dál je most (kupodivu nestržený obrovským závalem), tak si myslím, že došlo k tomu, co tady popisoval jeden diskutující, že totiž v kamenolomu bylo hodně vody a ta se prosákla svahem směrem dolů (proč ne nahoru?) a vzhledem k podmáčení terénu sjela horní sprašová vrstva po té spodní dle gravitačního zákona dolů (proč ne nahoru?). Ergo kladivo, pokud se podívám na staveniště dálnice, tak je mi jasné, že se řídili direktivou o nezasahování do přírody. Ovšem krajně pitomá otázka zní - řídili se tím také těžaři v ryze soukromém kamenolomu?;-D

0/0
14.3.2014 21:21

P60a88v77e74l 25B81e33r71a87n 9555387160

pokud máte nakloněnou rovinu, na ní nějaké těleso s danou vahou a klidovým, resp. smykovým třením, tak Vám to obecně "sjede" za předpokladu, že se a) dodatečně zvýší váha tělesa (např. o vsáklou vodu) b) sníží se třecí síla, což zase může způsobit voda ("z hlíny máte bláto") nebo i to, že odstraníte sílu, která těleso dodatečně stabilizovala (zemina u paty svahu... berte to jako značné zjednodušení...  ;-)

0/0
14.3.2014 9:57

P11e49t63e30r 66N95e54š92v57a91r31a 8688626712447

Moc se mi líbí, kolik odborníků tady přispívá. Blaží mne vědomí, že vlastně není odborný problém to sanovat, že se jedná pouze o politické hrátky. Jenomže ono bohužel není sesuv jako sesuv. Nejvíce jich máme ve fyšovém pásmu (u nás na Moravě, jinak celé Alpy, Karpaty, většina Himaláje, Andy v Jižní Americe). Jenom po roce 1997 po katastrofálních povodních v okrese Vsetín spadlo přes tisíc sesuvů. Bylo tam i několik macků srovnatelných s tím, co spadlo loni v létě na D8, například Bystřička, která odřízla železniční spojení z Čech na Slovensko přes tento region na víc než půl roku a muselo se jezdit přes Ostravu. Více než tři roky se tam potom sanovalo a monitorovalo. Takže by se dalo říci, že to umíme. Lidé, kteří to tehdy dělali jsou ještě pořád v businesu. Nicméně problém je v tom, že sesuvy ve flyši jsou mělké (sjíždí zvětralina po skalním podloží) což umožňuje sanaci opěrnými stěnami z běžných pilot, a také zeminy jsou poměrně propustné, takže se dají relativně snadno odvodnit hloubkovou drenáží. To, co se stalo na D8 je ovšem zcela jiná káva. Je to sesuv v jílech, takže smykové plochy mohou být až bůhvíjak hluboko a také jich klidně může být několik nad sebou. Jestliže máte aktivní plochu v hloubce 60 metrů tak tam působí takové síly, že pilotou to můžete sanovat asi stejně úspěšně jako kdyby jste do vrtů strkaly uvařené špagety. Jíly jsou také nepropustné, takže s odvodněním hrozný problém. Já bych to srovnal spíše s japonským sesuvem Kamenose (také jsou tam vulkanity a jejich produkty zvětrání), který zlikvidoval tunel a dálnici a Japonci se jej neúspěšně pokoušejí zastavit už více než půl století. A to používali obrovské betonové kesony hloubky až 100 metrů a utratili hodně přes čtvrt miliardy dolarů. Já se vůbec nedivím, že z tohoto problému mají odpovědní činitelé těžkou hlavu, já bych ji měl taky. Pokud tento problém má být vyřešen, tak to není na nějaké výběrové řízení podle českého zákona, ale na oslovení špičkové nadnárodní konzultační společnosti.

+8/−1
14.3.2014 9:12

K86a83r39e76l 43P81o81d53h80o55r80s73k89y 3455713182215

Muzu potvrdit, ze od kamose geologa ktery primo tam delal pruzkumy mam vicemene stejny info s tim, ze se ta situace s nejakymi unosnymi naklady resit neda. A ze se o tom vi uz davno, ale stavbari to ignorovali.

+1/0
14.3.2014 9:16

J10a26n 58Š23k54r49a52b10á21n54e86k 7395290258132

já mám pocit že mnozí ani neví co to sesuv je, jejich řešení odbagrovat hromadu hlíny na dálnici a bude se jezdit o tom svědčí..

0/0
14.3.2014 9:32

V79l93a49s42t20i22m55i34l 56W67a18i48c 8920163197307

Odbagrovat celý ten kopec klidně... Po pravdě radši mít dálnici ohroženou sesuvem než nemít. Riziko na I/30 mi připadá větší než teoretická šance, že se někde zase utrhne kus lesa.

+1/0
14.3.2014 11:44

T49o80m31á51š 14F57o89ř47t 7409382649882

To je naprosto běžná stavební lapálie která bude stát pár miliard ale nakonec se skluz odtěží / zasanuje / odvodní. Co ale není možné je to aby dálnici 10 let blokovali dva lidi. Blb z hnutí Duha Patrik a druhej ichtyl z Litoměřic který vydírá stavebníky. Počítal někdo ty mrtvé na objízdných trasách?

+11/−6
14.3.2014 7:52

P94a52v34e65l 51B11e78r50a13n 9615957640

Nechci se nikoho zastávat, ale z technického hlediska je jasné, že to podělal stavebník, tj. český stát, tj. my všichni skrze hlavy a ruce námi placených "odborníků"... Parametry stavby evidentně nejsou relevantní daným přírodním podmínkám, ale máte pravdu, když nad tím kopcem postavíme deštník, aby na něj nepršelo, problém bude na 99% vyřešen... Evidentně byla vybrána "nejlevnější" a "přírodě nejšetrnější" varianta... Už jenom pár tun semtexu, odstřelit půlku kopce a můžeme jezdit... Jinak až Vám to šplouchne na tu silnici znova za provozu a pojede kolem zrovna nějaký školní autobus, tak Vám nepomůže ani kdybyste do těch objízdných tras započítával i tu Pezinok-Malacky... 8-o

+2/−1
14.3.2014 8:13

T74o69m89á15š 15F55o46ř90t 7899152159182

No asi nevíte jak se trhá svah, to není jak když přijde tusnami takže ten scénář s autobusem zanedbám. Navíc pokud se dnes dají projektovat budovy odolávající zemětřesení o síle 8 stupňů tak je podobná sanace svahu celkem banalita. Trasa jakou se dálnice vede byla asi v té době nejlevnější a nejméně problematické řešení. Ekologové v první variantě navrhovali razit 13km (!) tunel. Gró mého příspěvku bylo v tom že dnes může stavbu prospěšnou pro statisíce lidí blokovat kdejaká žabička a to je hlavní problém. Nebo si myslíte že by jiné objízdné trasy aktivisté neblokovali? Nebuďme naivní.

+4/−1
14.3.2014 8:29

P76a21v55e89l 55B18e13r54a33n 9605817320

Já se ekologů nezastávám, ale praxe mě vede k závěru, že žádná z extrémních variant nebývá zpravidla ta nejlepší... Jen se podivuji, že a) nejednalo se o neznámý problém, b) nic se proti tomu nepodniklo, c) evidentně se neporovnávala objezdová trasa se všemi "dodatečnými" úpravami s původními variantami, proto jsem skeptik ohledně "levnosti" varianty...

Ale pokud se prospěšnost posuzuje jenom podle možnosti rychle převést statisíce zadnic z bodu A do bodu B, pak jakýkoliv další argument je stejně předem zbytečný... ;-)

P.S.: Vím jak se trhají svahy, rozhodně každý jinak... Jenom si neumím představit, že při každém dešti bude provoz zastavován nebo kdo bude ten "guru", který to bude mít na "triku"... 8-o

+2/−1
14.3.2014 8:55

K66a47r23e65l 15V68a53c26h55u81t 9233512839903

Ale no tak... když už se investovalo do dálničního MOSTU, který stojí jen kousek vedle!!, tak se snad VYPLATÍ investovat do skrývky zeminy a do NUTNÝCH opatření, která zabrání opětovnému sklouznutí svahu... :-/ 

V minulosti se tady už postavilo tolik přehrad a s nimi se přesunulo TOLIK zeminy, že to snad i v dnešní době půjde zvládnout...  ;-)

+3/−1
14.3.2014 8:33

J93a47n 73S82l88o44v56í54k 3959207320418

Za provozu se to asi nestane, protože se dá předpokládat, že po tomto průšvihu budou do svahu zavedeny nějaké sondy jako u zemních hrází a kopec bude monitorován. A pokud vím, ten svah nesjel jen tak, ale v době dlouhodobých dešťů a povodní a nebyl to jeden jediný v republice, jen u nás v malém Rudníku jich sjely desítky.

+1/0
14.3.2014 8:36

P16a71v13e92l 47B87e48r67a41n 9795847310

Pokud tedy já vím, tak svahy ujíždějí tak, že se zprvu posouvají o zanedbatelné "centimetry" a teprve až to dojde do kritického bodu, tak to "zahučí" dolů v celé své kráse... Jsem zvědavý, kdo bude mít na triku to rozhodování, že už se blížíme onomu kritickému bodu nebo jestli pro jistotu budeme dopravu zastavovat při každém větším dešti... V prvním případě to bude chudák, protože když zastaví provoz a "ono nic", tak ho budou mít všichni za blba, zatímco když to neodhadne a něco se skutečně semele, tak to odnese v plném rozsahu... Rozhodně bude jízda v daném úseku za určitých "klimatických" podmínek adrenalinovým zážitkem... Tedy jenom pro znalé... ;-)

+2/0
14.3.2014 9:16

J60a88n 61S94l96o13v15í64k 3249657790498

Nevím. Kritický úsek na D8 se projede za pár sekund a byla by náhoda, aby to samé sjelo ještě jednou v takovém objemu, ke všemu když se to odtěží. Větší adrenalin mám třeba na alpských silnicích, kde mi nad hlavou trčí skály a já desítky minut odhaduji - spadne, nespadne :-) a pak se někde dočtu, že to tam padá dost často.

0/0
14.3.2014 9:33

P71a47v75e56l 69B36e89r33a15n 9615807230

Máte pravdu, ale náhoda je někdy blbec... Japoncům náhodou přišla vlna o půl metru vyšší než si projektanti a úředníci dokázali představit a teď z toho mají "průser" na desetiletí... Bohužel...

0/0
14.3.2014 10:06

M61i44l35u13š26e 58R23a61a52b32o98v81á 1605572922157

Jestliže tam x let jezdil vlak a nic se po celou tu dobu nestalo, asi je nenapadlo to prověřovat, takže spíše náhoda, která se může při tak velké stavbě stát.

0/0
14.3.2014 12:24

P67a27v43e35l 32B40e55r70a41n 9775407510

Náhoda????? A tušíte, kolik lidí pobralo hodně slušné odměny za to, aby se takové "náhody" nestaly? 8-o

0/0
14.3.2014 13:07

Š78t68e78f75a10n 59F71r98i88č15a 7102148373266

O naprosté nevhodnosti trasy se vědělo mnoho let předem, stačí se probrat připomínkovými řízeními EIA, SEA. Dnes samozřejmě mají kompetentní hrůzu z představy, kdo ponese zodpovědnost za zmařené investice. Podobně nesmyslné je prosazování R43 skrz Brno-Bosonohy, kde jsou provozem na D1 a na II/602 už více než 10 let překračovány přípustné limity hluku a prachu. Taková stavba nejspíš nebude nikdy povolena, a už vůbec nebude zkolaudována, přesto ji kraj proti zdravému rozumu prosazuje.Rv

+4/−2
14.3.2014 7:52

B72l64a24ž97e76j 31M32o16t71y35č57k81a 8167727925350

nehodlám jezdit 80 v tunelu, at to vede hezky po povrchu.

+2/−8
14.3.2014 7:46

J84a17n 66Š81k82r52a32b81á10n84e92k 7265620268392

nebudete jezdit vůbec.. a nebo přes vesnice padesátkou :-)

+6/0
14.3.2014 7:49

K97a16r67e89l 56V42a11c19h29u49t 9173422319933

Tak tyto plusové hlasy nechápu... (asi nějaká recese) :-/

+3/0
14.3.2014 8:34

P93a86v77e73l 13J96e43ř31á53b73e49k 7821232224827

Nebojte - s ohledem k rychlost našich úřadů, tak tunelem budou jezdit nejdřív pravnoučata.

A nevím jestli 80 km/hod dírou pod kopcem není nakonec rychlejší než 130 okolo po povrchu.

+2/0
14.3.2014 7:55

L14a68d89i41s37l51a24v 25B26a60l34o74u87n 7261734501315

U Plzně se hádali několik let s ekologoma o vrch Valík. Dneska je tam tunel a jezdí se tam dobře.

+2/0
14.3.2014 8:09

M38i86l23u17š29e 23R64a81a17b54o42v27á 1165422292277

Nechte trať jak je, odkliďte tuny zeminy, vymyslete nějaký odvodňovací systém a padla klec.

+3/−1
14.3.2014 7:38

R15a59d59o74s15l78a78v 77K69l26a49u37d19a 5264568134512

Dálnici lze postavit i do bažin. Když se to umí. Kdo zaručí, že nová alternativní trasa nebude mít stejný (nebo jiný) problém?

+7/0
14.3.2014 7:37

P20a94v10e15l 63K90u14n17c 9332829198958

Pan ministr asi nechce být nařčen z tunelování a všechny náhradní trasy tunel obsahují.

+4/−1
14.3.2014 7:27

A18l82e41š 16P69l37e66s97k44o51t 9595199528895

Hmmm, tunel pod Kletečnou? Takže lidem, co teď trpí provozem, který svede dálnice na E55, ještě přivedeme dálnici za barák? Skvělý nápad jak pohřbít pár vesniček.

0/0
14.3.2014 7:15

J78o84s55e65f 59F50a89r17m20a42č23k62a 7234552527

Dokud zde budou všechno řídit političtí neználkové, budeme se neustále vracet zpět úplně ve všem. Při nástupu každého amatéra (a jde skutečně o amatéry) na post ministra si každý z nich hraje na všeználka, aniž problematice resortu rozumí. Po volbách se všichni vymění a pokračuje český Kocourkov. Bohužel jim to voličí pokaždé spolknou i s navijákem.

+7/0
14.3.2014 7:10

P51a32v69e82l 68J86e84ř42á66b80e58k 7581682104607

Politik neodborník co všemu rozumí jen papouškuje co mu řeknou jeho odborníci. Občas k tomu přihodí nějakou svoji geniální myšlenku.

V tomto případě závalu ale celkem logicky zní, že projednání nové trasy bude trvat desetiletí. A na víc ve své podstatě neřekl nic závazného. O všem se rozhodne až se znovu, zřejmě už poněkolikáté udělají geologické průzkumy. A na jejich základě se rozhodne.

Pro úplného hloupého laika ale z celého příběhu vyplývá několik zcela hloupých až naivních otázek. Například - jak byly před hledáním a plánováním konkrétní trasy geologické průzkumy, že se znovu opakují. Byly ty průzkumy kvalitně provedené a nebo tak nějak v rovině aby se "vlk nažral a koza zůstala celá". Naivka si řekne - proč není možné využít dřívější průzkumy, proč pokud tehdy byly prognózy, že svah je nestabilní, nebyly nařízeny detailnější průzkumy, proč se vše děje až když máme mnoha miliónové škody.

A další otázka je, kdo bude nést politickou i hmotnou odpovědnost.

V neposlední řadě, není od věci ty "zelené" někdy poslouchat co říkají a případně včas jejich námitky prověřit, než jen hlásit, že jejich "zelenou touhou"  jsou jen obstrukce.

+4/0
14.3.2014 7:52

P85e56t24r 84K15o58r50a72n41d28a 3882977501272

Asi není o čem psat tak se tu fabrikují takové hlouposti.Samozřejmě že za nějakých opatření bude dalnice tam kde je.Jen bych zmínil zeleným demagogům že tesně vedle dálnice u zmíněneho sesuvu vede více jak 120let trat Teplice -Lovosice která je nyní v místě sesuvu zničená.Takže 120let před tím žádné sesuvy nebyly.Vše zavinilo zatekání povrchové vody do otevřeného kamenného lomu nad sesuvem.Takže až tohle vyřeší ta okoteroristi můžou zapomenout na změnu trasy a další zdržování.

+10/−5
14.3.2014 7:04

J53a56n 81Š24k56r21a80b75á49n65e15k 7465280738162

jistě i vy poznáte že zásah tratě do tělesa svahu byl o dost menší než zásah při stavbě dálnice. 

Zatímco silné deště byly v kombinaci s lomem s největší pravděpodobností iniciátorem sesuvu lze předpokládat že stavba dálnice výrazně narušila podmínky v sesuvném území (ty sesuvy tam vždy byly a budou). Zde nejde o ekoteroristy jak je nazýváte ale o odborníky z České geologické služby. To že budete ignorovat fakta neznamená že budete mít pravdu.

+2/−1
14.3.2014 7:14

M11i81l88u55š34e 85R98a77a17b96o11v77á 1905502922707

Kdyby tam byly sesuvy, musely by zasahovat i železniční trať. Ale nezasahovaly.;-)

+2/−3
14.3.2014 7:36

J45a66n 88Š20k97r44a11b56á28n83e45k 7895180488862

tak jo no.. že vy budete odbornice na ministerstvu dopravy;-)

+1/−2
14.3.2014 7:44

J83a43n 71S58l39o42v72í64k 3289747480848

ale má pravdu, ta trať tam stojí sto let a nevšiml jsem si, že by sjížděla dolů jak ledovec.

+1/0
14.3.2014 8:52

K23a78r30e39l 82P78o29d47h56o18r74s71k10y 3355693712875

Sesuvy v te oblasti byly vzdy, starousedlici vam to potvrdi. Geologicky pruzkum pred stavbou potvrdil, ze je pravdepodobne, ze se to sesune, dale delali pruzkumy vlivu toho lomu, nic se nepotvrdilo. RDS ignorovalo rizika a ted to chce na geology hodit, ale oni vedi, ze to do te zpravy uz davno davali. Informace mam primo od zdroje.

0/0
14.3.2014 9:13

L94a89d39i30s22l66a15v 41K21v60a97s80n48i23č70k23a 1313317353885

Nojo, to psal zelený Holub, tak tím se to vysvětluje. To zas bude "řešení", které žádné řešení není, jenom zdržování.

+6/−5
14.3.2014 6:29

V11l66a70d70i90m78í18r 71F70i33b68i70g84e68r 5384451281724

3/4 roku po sesuvu se začíná něco dít, pak se nemůžeme divit že stavby silnic a dálnic trvají tak dlouho. Než se začne stavět tak to blokují potížisti a když se pak už staví tak se to zdržuje kvůli každé hlouposti. Neříkám že sesuv není běžný problém, je to velký problém a stavba by se i tak protáhla ale začít se to řešit mohlo už dávno a dnes by mohl být minimálně zvolen další postup stavby.

+1/0
14.3.2014 6:17

K55a72r88e27l 32P80o47d98h42o46r61s50k77y 3985803692305

Voni napriklad cekali az se sesuv zastavi, sunulo se to dolu nekolik mesicu.

+1/0
14.3.2014 9:08

A33l29e47x50a13n94d44r 18K52o88s22t22k20a 5779516509746

To opravdu řeší brzy. Jedno jak a kde, ale ta dálnice měla tak 15 let stát. Základní chyba ČR, že do takto významné stavby smí kecat kdejaký aktivista a občanské sdružení.

+12/−6
14.3.2014 2:39

A57n46d70r78e85j 32K70r57á41l 7565316925335

No zda se, ze kdyby dalnice uz stala, tak by ted byla zavalena.. Takze to melo neco do sebe.. :-/

Ne, ekofasistu se nezastavam.

+5/0
14.3.2014 3:11

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...

Najdete na iDNES.cz