Ačkoliv lávka není součástí cyklotrasy, cyklisté ji využívali při překonání silnice a železnice a pokračovali na cyklostezkách, které kolem ní vedou.
Vedení města nyní jedná s majitelem lávky, kterým je společnost Fehas group, o odkupu. Na dubnové schůzi zastupitelé jednohlasně odsouhlasili, že má město nabídnout půl milionu korun.
„Akceptovatelná cena je pro nás 500 tisíc, což je čtvrtina odhadní ceny. Náklady na prodloužení životnosti stavby jsou ale nejméně deset milionů korun, byl by to takový danajský dar,“ uvedl primátor Mostu Marek Hrvol (ProMOST).
Vlastník se prodeji nebrání, lávku totiž provozovat nechce kvůli nákladům na údržbu. Požaduje ale víc. „Nechápu, proč odsouhlasili půl milionu, když jsme řekli, že ji prodáme za odhad,“ uvedl jednatel společnosti Václav Turek. Odhadce vyčíslil cenu na téměř tři miliony korun.
Mostecká Matylda prošla modernizací, jezero má nová mola i lepší vstup |
Podle primátora byla lávka otevřená, dokud na ni mohl vlastník umisťovat billboardy, které byly vidět ze silnice pod ní. Poté, co začala platit novela zákona o pozemních komunikacích, musel reklamy sundat a lávku uzavřel.
Stavební úřad nemůže podle vyjádření magistrátu s uzavřenou lávkou nic dělat, protože to není takzvaná účelová komunikace, a nevztahuje se tak na ni povinnost udržovat ji v provozu.