Diskuze

Moldava a německé Holzhau chtějí po 75 letech obnovit železniční spojení

Osm kilometrů dlouhý úsek moldavské dráhy z Moldavy na Teplicku do německého Holzhau má velkou naději na obnovu. Železniční spojení, které kdysi spojovalo český Most se saským Freibergem, přestalo přitom fungovat už v roce 1945 poté, co byla část kolejí po příjezdu Rudé armády na saské straně hranice demontována.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výborný nápad :-). Na mapách se ta trasa dá vysledovat.

1 0
možnosti

P18e92t91r 50T60y37č32k98a

3. 7. 2020 20:23

Hmmm...docela rozdíl ten vlak a nástupiště u nás a v Německu.

0 0
možnosti
Foto

Což je vcelku logické. Na naši straně jde o trať s dosti extrémními parametry, které jí staví do role pouhé turistické atrakce. Tomu odpovídá velmi omezený provoz. Přes zimu tam vlaky nejezdí (ani by se tam stejně nedokázaly vyškrábat). Mimochodem za podzimního deště se náš vlak horko těžko dosoukal do Moldavy se zpožděním 30 minut a další už nabral hodinu a půl, protože prostě nedokázal vyjet to stoupání po mokrých kolejích. Kromě víkendů a turistické sezóny tam vlaky vozí vzduch. Nemá tedy valný smysl jí modernizovat a dělat bezbariérová nástupiště. Obnovení spojení přes hranice je jediné, co by to mohlo změnit. (Jo a před pár lety ten sesuv půdy, málem to byl poslední hřebík do rakve, už tu trať chtěli zrušit.)

0 0
možnosti

Kéž by se tak stalo, ale škoda, že si hlavně díky exprimátorovi Děčína a exministrovi Řebíčkovi sami likvidujeme podobné regionální tratě jako tu z Oldřichova do Děčína! To byl opravdový podraz a co teď bude stát snaha ji zase obnovit, to platí i o trati Lovocice - Teplice, díky dálnici a sesunu na D8! Rv

5 1
možnosti

J40a63n 67P63e97t57e42r49a

3. 7. 2020 18:18

Tak demontovana 1945

Rozmontovana a ukradena do CCCP

7 1
možnosti