„Stavba bude i vzhledem k velikosti objektu rozdělena do čtyř etap. Důvodem tohoto členění je i návaznost na námi plánovanou rekonstrukci železniční stanice a přilehlého autobusového terminálu, které má zase pod taktovkou město,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
První práce, které nepodléhají stavebnímu povolení, začnou letos v září. Mají se týkat úprav a údržbových prací v odjezdové hale. Nyní Správa železnic dokončuje projekt pro provedení stavby a vybírá z několika návrhů vizualizací interiéru haly.
Hlavní práce na velkorysé patnáctipodlažní budově ze 70. let minulého století, na něž už bude potřeba stavební povolení a které řeší například přístup k vlakům, nové eskalátory či parkoviště, však začnou až v roce 2023.
Velkou investicí bude i nahrazení obvodového pláště z takzvaných boletických panelů. Předpokládané celkové investiční náklady na opravu jsou 685 milionů korun.
V roce 2023, kdy začne ze strany Správy železnic největší část obnovy, plánuje město Most ukončit výstavbu zcela nového autobusového terminálu po levé straně nádražní budovy.
Spolu s železniční stanicí má vytvořit kvalitní dopravní uzel. Na koordinaci a postupu jednotlivých prací se dohodlo město Most se Správou železnic již před časem.