Vedle muzejní expozice chce spolek Trammuseum také vrátit provoz na část větve trati, která kdysi vedla do Verneřic. Muzejní jízdy na úzkém rozchodu a v elektrické trakci plánuje do Levínských Petrovic.
Příležitost získat vhodné výhybky ze Švýcarska se naskytla již minulý rok. Vytipován byl vhodný materiál s minimálním opotřebením nezbytný pro vybudování kolejiště depa.
Předběžně byly odhadnuty i náklady projektu, které činí zhruba 410 tisíc korun. Částkou 197 tisíc projekt podpořil v rámci individuálních dotací Fond Ústeckého kraje.
„I přes dobrovolnou práci členů spolku bylo zapotřebí najmout na místě externí techniku pro odtěžení štěrku, odborné rozřezání kolejnic a naložení materiálu,“ uvedl předseda spolku Michal Matoušek.
„S ohledem na velmi vysoké ceny za tyto služby ve Švýcarsku by bez finanční podpory Ústeckého kraje nebyla realizace tohoto záměru možná,“ doplnil Matoušek.
Spolek Trammuseum získal celkem šest funkčních tramvajových výhybek a 12 kolejnic, které vytvoří základ pro stavbu odstavného kolejiště v Lovečkovicích. Nový kolejový materiál stejného množství by přišel na osm milionů.
Chystanou expozici mají tvořit historické vozy z Ústí nad Labem i dalších českých měst, na koleje se ale ze své domoviny přemístí i pět švýcarských tramvají, které má spolek dlouhodobě zapůjčené.
Obnova bývalé železnice má přilákat do opomíjeného koutu Českého středohoří další návštěvníky.
19. listopadu 2019 |